ALH Problem z gąsnięciem ,odpaleniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arti19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 11, 2008 00:41
Lokalizacja: Koszalin

ALH Problem z gąsnięciem ,odpaleniem

Post autor: Arti19 » śr kwie 14, 2010 22:30

Witam wszystkich. Mój problem zaczął się gdy stałem w korku, auto zgasło odpaliłem jeszcze raz i znowu zgasło. Nie zapalała się kontrolka świec żarowych, a więc kolega pojechał mi kupić przekaźnik 109 bo na starym była lekko luźna jedna nóżka. Po włożeniu nowego bez zmian, kontrolka się nie zapalała. Auto zaholowaliśmy do garażu. Kolega elektromechanik posprawdzał mi wszystkie wiązki, sprawdziłem podszybie czy oby komputer nie pływa i te wtyczki pod mechanizmem wycieraczek - suchutko. Wszystkie kable masowe poczyściłem. Po tym zapaliła się kontrolka świec i auto odpaliło. Poskładałem wszystko do kupy, zostawiłem zapalone na ok. 10 minut i znowu zgasł i brak kontroli świec. Wyjąłem ECU rozkręciłem w celu sprawdzenia czy w środku nie ma jakiejś wilgoci, podpiąłem z powrotem i kontrolka świec znowu świeci i auto odpaliło. Nie mam pojęcia czego szukać w związku z tym gaśnięciem. Dodam że w Vagu był tylko jeden błąd:
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-00 - -

Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr kwie 14, 2010 22:54

Do sprawdzenia - potencjometr od pedału gazu - częsta usterka w MK4 ....
Więcej znajdziesz na forum... wielu kolegów opisywało problem - oraz sposoby napraw.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Arti19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 11, 2008 00:41
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Arti19 » śr kwie 14, 2010 23:19

Ale czy to może być problemem tego gaśnięcia i późniejszego nie odpalenia auta?



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw kwie 15, 2010 00:32

W moim odczuciu nie za bardzo. Zauważ że auto odpala Ci kiedy w jakiś sposób ruszysz wiązkę. Ja stawiam że jednak coś się dzieje w środku w wiązce.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 15, 2010 05:44

Arti19 pisze:Ale czy to może być problemem tego gaśnięcia i późniejszego nie odpalenia auta?
z całą pewnością błąd potencjometru pedału gazu nie jest tego przyczyną, trzeba zauważyć, że utrata zasilania na sterownik nie spowoduje wygenerowania przez sterownik świadczącego o tym błędu bo nie mając zasilania nie jest on w stanie tego zrobić, błąd 18047 został zapisany w trakcie kiedy sterownik miał zasilanie i wtedy kiedy silnik odpalił i pracował zatem tjwasiak słusznie postawił jako źródło problemu wiązkę do ECU.
Zawsze jednak możesz ratować się podpięciem zasilania "na krótko" na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej z plusa akumulatora i wtedy silnik zawsze uruchomisz ale będzie pracował w trybie awaryjnym.


Obrazek

Awatar użytkownika
Arti19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 11, 2008 00:41
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Arti19 » czw kwie 15, 2010 07:22

Wiązka była rozbierana i chyba dzisiaj wyciągnę ecu i zawiozę do specjalistów żeby sprawdzili czy przy wejściu wtyczki nie ma jakichś zimnych lutów, to jedyne co mogę zrobić. Dodam jeszcze, że wczoraj też zmieniłem kości w komputerze na oryginalne bez zmienionego programu. Czy jest możliwość, żeby po 10 minutach modyfikowany program wariował i wyłączał silnik (jeździłem tak 2 lata i nic). Dzięki za wszystkie podpowiedzi

[ Dodano: 16 Kwi 2010 18:11 ]
Witam. komputer odebrany i okazuje się że brak zimnych lutów, auto odpala i jeździ, a więc temat do zamknięcia. Dzięki wszystkim za pomoc.
P.S. Błąd pedału gazu nie pojawia się



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości