nie chce odpalic, pomocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10583
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr kwie 29, 2009 00:29

cudak1987 pisze:w filtrze paliwa była około szklanka paliwa , a powininen być pełny tak? autko dalej kreci i nie chce zaskoczyć.. ta kontrolka od swiec nie powinna sie zaswiecic nawet na chwile zeby zahrzać?
zale filtr do końca, kontrolka od świec powinna się choćby na "ułamek sekundy" zapalić, zawsze po przekręceniu stacyjki powinna się zapalić, coć to wcale nie musi oznaczać, że świece grzeją, jak jest temperatura otoczenia taka jak dziś, czyli około 15-20 stopni a nawet poniżej 10 stopni to świece nie grzeją ale jak mówiłem kontrolka musi się zaświecić



cudak1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 03, 2009 14:06
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: cudak1987 » śr kwie 29, 2009 00:34

w filtrze paliwa była około szklanka paliwa , a powininen być pełny tak? autko dalej kreci i nie chce zaskoczyć.. ta kontrolka od swiec nie powinna sie zaswiecic nawet na chwile zeby zahrzać?



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » śr kwie 29, 2009 06:44

A paliwo w przewodach do pompy wtryskowej jest? Powinno być widać, są przezroczyste. Trzeba sprawdzić czy na zaworze N109 odcinającym paliwo (na pompie wtryskowej) pojawia się napięcie +12 V po przekręceniu stacyjki. Chyba musisz jednak VAGa podpiąć, odczytać błędy, na pewno się sytuacja rozjaśni. Tak to wróżenie z fusów.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 29, 2009 08:46

raczej Vag nie pokaże żadnych błędów bo wszystko wskazuje na uwalony przekaźnik 109 i jak się również domyślam, na elektrozaworze N109 na pompie wtryskowej nie pojawi się 12V po przekręceniu stacyjki jeśli nie mignie nawet kontrolka świec żarowych - wtedy ECU nie ma zasilania i tym samym nie zapisze błędu,
ostrożnie (aby nie zrobić zwarcia) podepnij na "krótko" N109 na pompie wtryskowej do plusa akumulatora - najlepiej najpierw podłącz kawałek kabla do zacisku na N109 a dopiero potem drugi koniec kabla do bieguna dodatniego AQ i silnik powinien odpalić - wtedy do przelutowania pozostają luty na płytce wewnątrz przekaźnika 109.


Obrazek

cudak1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 03, 2009 14:06
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: cudak1987 » czw kwie 30, 2009 02:39

spróbuje go dzisiaj odpalic twoim sposobem.. moze zagada:) az jestem ciekaw palił na dotyk a tu takie jaja wyszły... jak odpali napisze na forum..

[ Dodano: 01 Maj 2009 00:20 ]
kontrolka sie nie zaswieca wogóle , juz nie wiem zalałem filtr do pełna , i kreci ładnie ale nie zapala.. kurde co moze miec wpływ na to ? są jakies czujniki lub cos co zabrania mu odpalić? moze gdzies masy nie ma:( Ale mysle jednak ze przekaznik, które przekazniki posprawdzać? i co moge jeszcze zrobić?

[ Dodano: 01 Maj 2009 00:45 ]
filter napełniłem do pełna i juz nie wiem co to moze być.. kontrolka od swiec nawet na chwile sie nie pokaze na zegarze... mi sie wydaje ze moze byc tego wina, silnik kręci i kręci ale nie chce odpalić.. juz sie gubie, moze jakis przekaznik czy jakis czujnik ? albo masy nie ma gdzies ... :(



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 01, 2009 06:32

w poście powyżej podałem i numer przekaźnika i sposób na sprawdzenie jego usterki i odpalenie silnika a Ty tylko zalewasz filtr paliwem i czekasz... nie wiem na co :grin:

[ Dodano: 01 Maj 2009 07:29 ]
wkleję na wszelki wypadek fotki przekaźnika 109 i elektrozaworu N109 abyś zaoszczędził czasu na ich szukanie na forum;

tu masz przekaźnik 109 - jest widoczny po zdjęciu plastikowej dolnej osłony deski rozdzielczej po stronie kierowcy i włożeniu pod jej spód głowy :
Obrazek

a tu elektrozawór N109 na pompie wtryskowej, który trzeba połączyć "na krótko" z plusem akumulatora :
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 07:31 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

cudak1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 03, 2009 14:06
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: cudak1987 » sob maja 02, 2009 10:39

sztomel dzieki za tak dokładną porade odpalił i zagadał za pierwszym:)) dzieki za pomoc pozdrawiam



twardy85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw gru 27, 2007 04:19
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: twardy85 » sob maja 09, 2009 20:36

Dzisiaj spotkałem się z identycznym problemem. Wyłączyłem silnik i podczas próby powonego uruchomienia nie zapaliła mi się kontrolka od świec żarowych.
Silnik mogłem kręcic do bólu i nic to nie dawało.

Nadmienię również to, że wcześniej podczas jazdy samochodem po nierównym terenie bądz koleinach chwilowo potrafił mi szarpnąc silnik tak jak by tracił zapłon ( w tym chwilowo mi zapalała się kontrolka od świec żarowych)

Rozebrałem dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy w celu zobaczenia tego przekaźnika 109 i go tam nie mam.

Jedynie posiadam 103, 100, 53. Więcej nie ma.

Czy któryś z tych trzech może odpowiadać za to samo ?



Kwasiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kwasiu » śr kwie 14, 2010 21:19

witam. Mam taki sam problem jak cudak1987 z tym że u mnie kontrolka od świkec żarowych zapala się normalnie na ok 2 sekundy i gaśnie. Dodam że paliwo jest, filtr paliwa zalany do pełna, paliwo dochodzi do pompy wtryskowej, pompa wtryskowa podaje paliwo na wtryskiwacze. Czy w wypadku gdy kontrolka od świec zapala się normalnie to też mam problem z przekaźnikiem lub elektro zaworem 109 ?


Turbodiesel Direct Injection :)

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr kwie 14, 2010 22:53

Nie. Czy masz możliwość odczytu błędów?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 14, 2010 23:17

Kwasiu pisze:Czy w wypadku gdy kontrolka od świec zapala się normalnie to też mam problem z przekaźnikiem lub elektro zaworem 109 ?
możesz mieć wtedy problem z elektrozaworem N109 na pompie wtryskowej - może do niego nie dochodzić zasilanie - sprawdź czy pojawia się na nim 12V po przekręceniu stacyjki, sprawdź też pozycję klapy gaszącej we wlocie wewnątrz obudowy zaworu EGR - jeśli będziesz miał wrażenie, że rozrusznik bardzo szybko i lekko kręci silnikiem jakby ten nie miał kompresji to stawiam na zaciętą w pozycji zamkniętej klapę gaszącą.


Obrazek

Kwasiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kwasiu » śr kwie 14, 2010 23:55

tjwasiak. Nie mam możliwości podpięcia do vag-a. Sztomel, jest tak jak piszesz, silnik kręci tak szybko jak by nie miał kompresji, lub jak by były wykręcone świece. Jak wyciągałem miesiąc temu turbine to zauważyłem ogromny nagar na kolektorze ssącym, aczkolwiek wyczyściłem tylko szmatą tyle ile udało mi się sięgnąć palcem nie myśląc wogóle ze bedzie to miało jakieś konsekwencje. Zastosuje sie do porade, jutro mam w planie wykręcić zawór N109 z pompy, wyczyszczę go i sprawdze tez czy dochodzi napięcie na włączonym zapłonie. Jeżeli to nie pomoże to zdejmę dolot i rozbiore EGR aczkolwiek nie rozkręcałem go nigdy. Musze na coś uważać? Zalecasz użycie nowej uszczelki pod kolektor ssący ?

[ Dodano: 15 Kwi 2010 00:08 ]
Dodam jeszcze ze pierwszy raz sie tak stało od 45tys jakie przejechałem tym autem i wyglądało to tak: widze z daleka korek to Gofer na luz i leci. 60....40...20 no i stoje. Nagle obroty zaczęły falować od 700-900 obr/min. Po 10 sekundach falowania zgasiłem auto i już go nie zapaliłem. Zaznaczam że pompa podaje paliwo na wtryski bo odkręciłem po kolei każdy z nich i tryskają, przed rozruchem kontrolka świec także się zapala na 2 sek i gaśnie. Kręci dość żwawo i echo :/


Turbodiesel Direct Injection :)

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw kwie 15, 2010 00:30

Z tego co opisałeś to stawiałbym na problem z pompą wtryskową. Albo zaworek albo nastawnik.



Kwasiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kwasiu » czw kwie 15, 2010 01:01

jaki zaworek że tak spytam ? jutro po sprawdzeniu kilku rzeczy sytuacja bedzie troche bardziej klarowwna


Turbodiesel Direct Injection :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 149 gości