Brak mocy 3,5 tyś obrotów błąd 17965 - AUY - LOGI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Brak mocy 3,5 tyś obrotów błąd 17965 - AUY - LOGI

Post autor: PacekPlacki » wt kwie 13, 2010 22:26

Witam
O dłuższego czasu zmagam się problemem w moim Sharanie jest to silnik TDI AUY 115
problem wygląda tak ze auto przeładowuje po przekroczeniu 3500tyś obrotów czasem przy 4000tyś łapie muła i nie idzie dalej niż 3000 dodam że jest to automat z tiptronikiem.
Oprócz błędu 17965 nie ma żadnego innego.

- wymieniłem przepływkę
- sprawdziłem wężyki podciśnienia na szczelność
- na początku sztanga na gruszcze ciężkawo chodziła ale WD 40 rozwiązał problem
- zaworek N75 - wydaj mi się że działa po włączeniu silnika ładnie zasysa

Problem pokazywał się stopniowo aż wkońcu stał się nagminny czyli jest cały czas nie da się normalnie jeździć.

Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem znika na parę sekund tz. przekraczam 3 tyś obrotów i muł.

Dziś zrobiliśmy z Gitnerem logi może ktoś pomoże rozwiązać ten problem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 22:32 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt kwie 13, 2010 22:35

Masz typowy notlauf- przeładowanie- kierownice turbiny masz na maxa doładowanie i zawór nie daje możliwości go zbić



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt kwie 13, 2010 22:35

Logi do poprawy.
1,5tys obrotow (1500) i put w podloge do 4tys.
grupy 3,8,11


Jak auto wchodzi w notlaufa to sie wylacza silnik, wlacza, kasuje blad w sterowniki i ponownie loguje a nie jezdzi sie z kodem bledu bo wtedy nastawy komputera sa zawsze awaryjne.
A przeladowanie jak ta lala... Albo zapieczone kierowniczki albo problem ze sterowaniem (n75).
Zamien n75 z n18 - i zloguj.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 13, 2010 22:38

oczywiście logi zrobione w trybie awaryjnym więc bezwartościowe, zmienna geometria jednak stoi w miejscu w pozycji max doładowania, spróbuj ręką pociągnąć sztangą w kierunku od gruchy - z pewnością nie dasz rady.


Obrazek

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr kwie 14, 2010 01:18

A ja stawiam na problem z wiązką czujników (przepływka/MAP sensor). Przepływka wykazuje tendencje do bycia mocno ułomną, z MAP sensora leci +5V stale.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr kwie 14, 2010 07:39

bradley pisze:Jak auto wchodzi w notlaufa to sie wylacza silnik, wlacza, kasuje blad w sterowniki i ponownie loguje a nie jezdzi sie z kodem bledu bo wtedy nastawy komputera sa zawsze awaryjne.
Sztomel pisze:oczywiście logi zrobione w trybie awaryjnym więc bezwartościowe
Zly strzal. Przed kazdym logowaniem auto bylo gaszone i blad byl kasowany.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr kwie 14, 2010 08:00

Gitner, co nie zmienia faktu ze logowanie zaczyna sie za pozno wtedy kiedy auto zlapalo notlaufa ;)

Zaluzje stoja w miejscu.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr kwie 14, 2010 08:51

Sztomel pisze:oczywiście logi zrobione w trybie awaryjnym więc bezwartościowe, zmienna geometria jednak stoi w miejscu w pozycji max doładowania, spróbuj ręką pociągnąć sztangą w kierunku od gruchy - z pewnością nie dasz rady.

Gruszka chodziła ciężko ale rozruszałem ją WD40 teraz chodzi lekko i można nią ruszać w dół i górę lekko , na początku przed WD40 trzeba było jej pomóc wrócić do góry. Teraz Sama Wraca.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr kwie 14, 2010 09:01

bradley pisze:Gitner, co nie zmienia faktu ze logowanie zaczyna sie za pozno wtedy kiedy auto zlapalo notlaufa
Wiem moze wyjasnie jasniej. Jadac na biegu drogowym okolo 40/h wciskam gaz na max i po 3 - 5s nastepuje przelaczenie na nizszy bieg i wtedy jest notlauf. Tak samo jest jadac na tiptronicu. Pomimo ustawienia 3ki, sam przelacza na 2 i lapie notlaufa. Ja nie mam pomyslu jak jechac inaczej zeby logi wyszly lepiej.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr kwie 14, 2010 12:27

A bo to automat....
Nawet na recznym trybie nie ma mozliwosci ominiecia kickdowna?
Zamiencie n75 z n18 to sprawdzicie sterowanie. Ale raczej zaluzje stoja w miejscu.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr kwie 14, 2010 13:48

No niestety nawet jak dam mu 3 bieg na manualu pedał w podłoge sam robi redukcje do 2 i ciagnie prawie do 4,5tyś potem notlauf
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 13:49 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 14, 2010 14:17

no właśnie, szkoda, że od razu nie był podany ten drobny ;) niuans odnośnie automatycznej skrzyni biegów lecz dopiero po Twoich Gitner postach i edycji pierwszego postu przez kolegę PacekPlacki, stwierdziłem logi w trybie awaryjnym po wartości wysterowania N75 czyli 92,4 % bo ta wartość jasno wskazuje na jazdę w trybie awaryjnym ale nie pytajcie mnie jak zlogować automata - tu się szczerze poddaję.


Obrazek

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw kwie 15, 2010 00:38

Dokładnie tak samo jak nie automata... Tyle że zacząłbym od 2 biegu i ciągnął ile wlezie bez naciskania na przełącznik kick-down. W ten sposób unikniesz redukcji do 2 i masz szansę później złapać notlauf. Tak czy inaczej praktycznie rzecz biorąc zamykasz MAP sensor, dlatego zainteresowałbym się wiązkami, choć może to wynikać z faktu totalnie zablokowanej zmiennej geometrii.



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pt kwie 16, 2010 10:03

Dziś miałem chwile czasu i zmieniłem zaworki N75 z N18 efekt : trochę się poprawiło tak jakby się trochę odmulił ale to nie jest to co powinno być.
- przeładowanie 17965 pokazuje się nadala
- zaczęło być słychać turbinę wcześniej jej nie słyszałem

Co dalej sprawdzać czy może myśleć odrazu o czyszczeniu turbiny. ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości