Mk2 1.6 TD Brakuje mocy :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Mk2 1.6 TD Brakuje mocy :(

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 20:56

witam. mam problem z moim gofrem.. :( . Nie mam pojęcia co go boli ale nie chce jechac wiecej niz 120km/h i ogolnie jest strasznie "zmulony"a ma 51Kw... :grrr: czego to moze być przyczyną? co powinienem sprawdzic i ew. wymienic?

turbo wymienilem co prawda nie na nowe ale dzialajace bo stare lało olejem.

Nie mam pojecia jaka to wersja silnika bo jestem w tym temacie kompletnie zielony.. Dodam zdjecie silnika:
Obrazek




proszę o pomoc.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » ndz kwie 11, 2010 21:09

Stało się to nagle, wcześniej lepiej chodził? Silnik wygląda na 1v z pompą od JR/SB/RA



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 21:13

Nie powiem czy chodzil lepiej bo jest tak odkąd go kupilem tj. od lutego br.

cos jest nie tak z silnikiem tylko nie wiem co. jezdzilem wersją 60km i przyspieszenie miala o niebo lepsze a umnie pedal w podloge to autko stoi w miejscu i tylko zostawia za sobą chmure dymu zamiast przyspieszac... nie ma wgl tego charakterystycznego "wgniecenia w fotel" czego to przyczyna?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz kwie 11, 2010 21:27

Filtr powietrza do sprawdzenia, następnie rozrząd i początek wtrysku. Jak temperatura?



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 21:40

filtr powietrza wymieniony, sprawdzalem jest czysty. z temperatura to ciezko powiedziec bo nie mam wgl wiązki elekrtycznej do czujnika w silniku i do chlodnicy ( mam podłączony wiatrak na ktorko) mam jeszcze 1 problem o ktorym zapomnialem napisac. ubywa olej ale raczej go nie spala tylko wycieka bo zostawia plamy na ziemi. nie potrafie zlokalizowac wycieku... na kanale widac tylko ze kapie w miejscu gdzie skrzynia biegow laczy sie z silnikiem. dodam ze te plamy sa dosc duze...

[ Dodano: 11 Kwi 2010 21:42 ]
rozrzad tez wymieniony ma przejechane ok 300km na nowym. może żle cos ustawili przy wymianie rozrządu?? a jak sprawdzic ten początek wtrysku?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 11, 2010 21:48

Baryla pisze:Silnik wygląda na 1v z pompą od JR/SB/RA
Nie jest to 1V,bo ma kolanko przystosowane do pompy z grzybem.
Jeżeli faktycznie ma 51KW to jest to JR,tylko turbo małe jak w SB lub 1V...jak zmieniałeś,to założyłeś takie samo,czy mniejsze niż poprzednie? :bajer:
Co do braku kopa,to zdejmij pokrywkę LDA (tego grzyba) przy pompie i zobacz w jakim stanie jest gumowa membrana i boost pin.Rozerwana guma będzie powodowała muła.
Rozbierając to zaznacz sobie położenie tej membrany z boost pinem...
Z resztą masz tu temat o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547

[ Dodano: 11 Kwi 2010 21:50 ]
Bobek_jg pisze:może żle cos ustawili przy wymianie rozrządu?
Jak coś skopali,to będzie muł...
Bobek_jg pisze:a jak sprawdzic ten początek wtrysku?
U pompiarza czujnikiem zegarowym lub lampą stroboskopową :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz kwie 11, 2010 21:54

Żeby sprawdzić rozrząd musisz ustawić wał w okienku w skrzyni biegów na znaku (takie nacięcie), zdjąć pokrywę głowicy i sprawdzić czy nacięcie z tyłu wałka jest równolegle z płaszczyzną do której przylega pokrywa i po zdjęciu osłony rozrządu sprawdzić czy nacięcie na kole pompy pokrywa się ze znakiem na osłonie i na samej pompie.
Początek wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym, zajedź do najbliższego pompiarza to Ci ustawi, nie będzie to drogo kosztować.
Ewentualnie możesz ustawić "na ucho" odchylasz pompę od silnika, aż zacznie kopcić na biało, po czym delikatne obracasz ją na silnik (około milimetra)

[ Dodano: 11 Kwi 2010 21:55 ]
Michaś_1977 pisze:Nie jest to 1V,bo ma kolanko przystosowane do pompy z grzybem.
Mój też miał takie kolanko
Michaś_1977 pisze:Rozerwana guma będzie powodowała muła.
Ale nie kopcenie



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 21:55

z turbo to ciezko powiedziec czy takie same wiem tylko ze pochodzi z golfa2 1.6td takiego jak moj, a czy mniejsze czy wieksze to szczeze mowiac nie zwrocilem na to uwagi...



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz kwie 11, 2010 22:03

Michaś_1977 pisze:lub lampą stroboskopową
nie slyszalem o tym, mozesz to opisac????



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 11, 2010 22:08

Mieniu_69 pisze:nie slyszalem o tym, mozesz to opisac????
A co tu opisywać? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz kwie 11, 2010 22:15

nie slyszalem o ustawianiu kata wtrysku stroboskopem, dlatego pytam jak sie z tym pracuje???



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 11, 2010 22:26

Mieniu_69, to jest takie coś: http://moto.allegro.pl/item979635081_jo ... nzyna.html
Zakłada się czujnik na rurkę przed pierwszym wtryskiwaczem,na wyświetlaczu ustawia się wartość jaką chcemy ustawić i błyskamy lampą po kole zamachowym.Podobnie jak w benzyniku.
Znajomy pompiarz mówił mi,że niedługo czujniki zegarowe będzie można spotkać tylko w muzeum techniki :grin:
Lampą jest dokładniej i szybciej...dużo szybciej :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz kwie 11, 2010 22:31

Michaś_1977, no i dzieki, pierwszy raz takie cudo widze. :bigok:



Awatar użytkownika
Bobek_jg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 27, 2010 22:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Bobek_jg » ndz kwie 11, 2010 22:45

koledzy powiedzcie mi co jeszcze moze byc przyczyna ze auto nie ma mocy... moze to byc zapchany filtr paliwa? mozna go jakos sprawdzic? kolega powiedzial zeby odczepic weze z filtra i je złączyć zeby ominąć filtr i przejechac sie i wtedy wyjdzie czy to filtr zmula czy nie.. tylko nie wiem czy bez filtra bedzie wszystko ok , zeby nie zassalo mi jakiegos "syfu" :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości