Dziwny dżwięk

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Dziwny dżwięk

Post autor: gburwygibus » sob sty 23, 2010 11:07

Witam!
Jadąc dziś do pracy na rozgrzanym silniku w trakcie przyspieszania na 4 biegu przy prędkości około 75-80 km/h i prędkości obrotowej ok 2000 usłyszałem taki dziwny dżwięk, jakby uchodzącego powietrza trwający tak z 2 sekundy - takie jakby "uuu" :crazy: , zwolniłem i powtórzyłem przyspieszanie i ponownie ten dżwięk. Co to może być, jakaś nieszczelność przewodów gumowych, zaworu? Słychać to w kabinie po stronie kierowcy. Dodam, że w tym momencie auto nie słabnie, przyspiesza dalej do prędkości ok 140 km/h i obrotów około 3000 na piątym biegu i to jest koniec, po odjęciu gazu i ponownym dodaniu przyspieszy jeszcze do V max 160 km/h i 3500 obrotów i dalej nic - jedzie już tylko z taką prędkością. Na czwartym biegu V max to 120 km/h i ok 4000 obrotów.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » sob sty 23, 2010 12:56

Sprawdz IC i cale jego orurowanie czy nie ma jakiejs dziury , ogladni tez dolot i okoloice EGR jesli byl zaslepiany mialem przypadek ze sruby nie zostaly dobrze dokrecone i zrobila sie nieszczelnosc.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
mkosmala2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt cze 15, 2007 13:03
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: mkosmala2 » sob sty 23, 2010 13:45

też mam coś takiego tylko przy spadku obrotów jest możliwe ze moze być nieszczelny kolektor?
scols11 pisze:Sprawdz IC i cale jego orurowanie czy nie ma jakiejs dziury , ogladni tez dolot i okoloice EGR jesli byl zaslepiany mialem przypadek ze sruby nie zostaly dobrze dokrecone i zrobila sie nieszczelnosc.



gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » sob sty 23, 2010 17:04

Obejrzałem orurowanie od IC i nic niepokojącego nie zauważyłem, jeśli logi coś pomogą, to spróbuję je w poniedziałek zrobić, tylko proszę o info co mam logować?
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 17:24 przez gburwygibus, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » sob sty 23, 2010 19:13

Zaloguj dynamicznie 003, 008 , 011 najlepiej na 4 biegu i pojedynczo.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » czw kwie 08, 2010 08:11



[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw kwie 08, 2010 15:58

gburwygibus pisze:Dopiero wczoraj mogłem je zrobić:
Co do logów to czemu tak nisko z obrotami ?Trzeba praktycznie do końca pedał gazu wciskać .Ale i z tego co widać to ci ewidentnie przeładowuje ,zaworek n75 prawdopodobnie do wymiany .I coś ze wskazaniami przepływomierza mi nie pasuje,albo gdzieś nie szczelność ,albo przepływomierz świruje
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 16:01 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » czw kwie 08, 2010 18:42

Pedał w podłodze był cały czas. Co do obrotów, to już powyżej 2700 obr / min. się nie chce wkręcać i lipa :crazy:
Jeśli to coś zmieni to zaraz mogę zrobić logi na trzecim biegu.

Dołączam logi na 3 biegu:
Log (0 - 001)
Log (1 - 011)
Log (2 - 008)
Log (3 - 010)
Log (4 - 004)
Log (5 - 003)
Log (6 - 000)
Log (7 - 005)
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 20:53 przez gburwygibus, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » czw kwie 08, 2010 23:17

Turbinka tobie przeładowywuje.Wklep w szukajke Notlauf i poczytaj.



gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » ndz kwie 11, 2010 12:33

Poczytałem o tym notlaufie i dżwięk uchodzącego powietrza minął po rozruszaniu sztangi od turbiny. Wychodzi na to, że dżwięk był spowodowany poprzez uchodzenie powietrza z wężyka, który podłączony był do sztangi. Wzrastało w nim ciśnienie. Nie mogąc poruszyć dżwignią, uchodziło pod opaską po osiągnięciu określonej wartości. Czyli jeden problem rozwiązany, ale auto dalej wpada w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 575. Odpiąłem zawór n75 i połączyłem ze sobą przewód niebieski i czerwony. Niestety znów notlauf i błąd 575.
Dołączam logi na połączonych wężykach i proszę o pomoc.
Przy logowaniu kanału 3 auto nie złapało notlaufa, tylko na kolejnych.
Log (0 - 003)
Log (1 - 010)
Log (2 - 011)

[ Dodano: 12 Kwi 2010 12:32 ]
Problem rozwiązała duża ilość WD40 do gruszki.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 42 gości