Niebieski dym.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Niebieski dym.

Post autor: Zimny Chirurg » ndz kwie 04, 2010 20:43

Witam

A więc mam dziwnego pacjenta. Silnik AJM. Sprawa wyglada mianowicie. Ma zagrywki ze po odpaleniu walnie na niebiesko chmure. Tak jak by wtryski dały za duzo ropy. Ale niekiedy nie ma nic. A i niekiedy jest tak ze po odpaleniu nie ma nic, a dopiero jak gdzies przyhamuje silnikiem i jak dodam gazu to walnie niebieską chmure. I tak dzieje sie dosłownie tylko raz i tylko gdzy jest całkowicie zimny. Pózniej nie ma zadnych anowali. Dodam tylko ze troszke jest uwalony czujnik temp., troszke EGR zasyfiony olejem. No i jak zimny to nie zawsze równo odpali ale to chyba przez świece bo ze 2 lata nie sprawdzane. Dodam ze oleju nie ubywa praktycznie ani grama. tyle co normaly TDIk, tak samo z płynem. Stan ok. Kata nie ma. turbo po regeneracji.

Pozdrawiam

ZC
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 21:56 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mazloo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 16:22
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: mazloo » ndz kwie 04, 2010 21:46

Zimny Chirurg pisze:pacjęta
Zimny Chirurg pisze:wszystkiej ropy


:|


Mój golf: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=319894

[img]http://img521.imageshack.us/img521/2964/clipboardv.jpg[/img]

Piaskowanie felg TANIO! http://pokazywarka.pl/7s8n6p/

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz kwie 04, 2010 23:36

Napisz dokładnie co uważasz za "troszkę uwalony" czujnik temp?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn kwie 05, 2010 06:18

Kris-THC pisze:Napisz dokładnie co uważasz za "troszkę uwalony" czujnik temp?
Ma niekiedy tak ze jak jest zimny to sobie sam wchodzi na obroty. Tak np podnosi je do 1100 i za chwile opada. Albo jak odpale to sam sobie doda lekko gazu. Tak do 1500 obr i opada. Ale to naprawde są sporadyczne przypadki. Czy miało by to jakiś wpływ na te dziwne przykopcenia? Dodam ze stało sie to po tym jak pękł ten kruciec plastikowy i zalało czujnik. Wyczyściłem go i jak do tej pory nie było z nim problemów. Ale nie dam głowy.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn kwie 05, 2010 13:09

Zimny Chirurg, możliwe, że pompki odlatują z tego świata i leją stąd masz niebieską chmurkę przy odpalaniu, ja też mam podobną sytuację również w AJM'ie, na dniach wymieniam pompki na "większe" i w stanie idealnym więc dam Ci znać czy problem zniknął, omawiałem temat z człowiekiem który dłubie przy moim aucie i tak właśnie mi wyjaśnił powód chmurki przy odpalaniu i czasem przy dodaniu gazu, powiem jeszcze, że jak się rozgrzeje mój AJM to problemu nie ma z chmurką



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pn kwie 05, 2010 17:05

pod vaga z nim.


User

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn kwie 05, 2010 20:54

pelton1985 pisze:Zimny Chirurg, możliwe, że pompki odlatują z tego świata i leją stąd masz niebieską chmurkę przy odpalaniu, ja też mam podobną sytuację również w AJM'ie, na dniach wymieniam pompki na "większe" i w stanie idealnym więc dam Ci znać czy problem zniknął, omawiałem temat z człowiekiem który dłubie przy moim aucie i tak właśnie mi wyjaśnił powód chmurki przy odpalaniu i czasem przy dodaniu gazu, powiem jeszcze, że jak się rozgrzeje mój AJM to problemu nie ma z chmurką
Ok

Bede wdzięczny. I jak byś mi podał jeszcze cene nowych pompek. Ile Cie to wyniosło. Rok temu byłem pod vagiem i korekcje miałem idealne. Jak nówki. Ale po zimie mogło je szlak trafić. Na razie to mam 1k km do zrobienia i mysle najpierw o jakimś STP na trase. Moze sie poprawi. Szkoda by było. Bo pięknie i równo pracuje. Mam kolesia obok z AFN i na zimnym jak odpali to chodzi mu głośniej a na ciepłym to juz całkiem nie ma szans. Ale jak padną to padną. Będzie trzeba wymieniać.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn kwie 05, 2010 20:56

Zimny Chirurg pisze:Będzie trzeba wymieniać.
Z powodu małej "chmurki" chcesz pompki zmieniać? Chyba żartujesz, poza tym są jakieś inne uwagi co do pracy silnika?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn kwie 05, 2010 21:23

auto przede wszystkim podłączyć do VAG'a, korekcje nie świadczą o stanie technicznym pompek tylko o ich właściwym ustawieniu podczas ich montażu, stan techniczny mogą określić ich BIP'y czyli kanał 023 oraz kanał 018, mimo to i tak widziałem VW które te wartości miał idealne a pompki były kaput, jeśli pompki umierają może auto osłabnąć, puszczać siwego bąka, telepać budą itp. lejące wtryski to nic dobrego i może to źle wpłynąć na dalszą eksploatację auta, jeśli ropa źle się spala to co z turbiną która jest nimi napędzana......


zalej motula diesel cleaner, wybierz się w jakąś trasę i przegoń gnoja, zobaczysz co będzie :)
we Wro kupowałem pompki zapłaciłem 1 tyś zł za używkę - 4 sztuki , u tego gościa zaopatruje się kilku tunerów z Wro więc pewny temat, jak coś pisz PW jeśli będziesz chciał namiar

ile ma ten AJM nalatane? chodzi o faktyczny przebieg :kac:
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 21:24 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn kwie 05, 2010 22:05

pelton1985 pisze:auto przede wszystkim podłączyć do VAG'a, korekcje nie świadczą o stanie technicznym pompek tylko o ich właściwym ustawieniu podczas ich montażu, stan techniczny mogą określić ich BIP'y czyli kanał 023 oraz kanał 018, mimo to i tak widziałem VW które te wartości miał idealne a pompki były kaput, jeśli pompki umierają może auto osłabnąć, puszczać siwego bąka, telepać budą itp. lejące wtryski to nic dobrego i może to źle wpłynąć na dalszą eksploatację auta, jeśli ropa źle się spala to co z turbiną która jest nimi napędzana......


zalej motula diesel cleaner, wybierz się w jakąś trasę i przegoń gnoja, zobaczysz co będzie :)
we Wro kupowałem pompki zapłaciłem 1 tyś zł za używkę - 4 sztuki , u tego gościa zaopatruje się kilku tunerów z Wro więc pewny temat, jak coś pisz PW jeśli będziesz chciał namiar

ile ma ten AJM nalatane? chodzi o faktyczny przebieg :kac:
Na blacie ma 230 tyś 2000r produkcji i wszystkie papiery z francji z książką. Ale głowy nie dam. Mozliwe ze ma 330 tyś. Mam je 2 lata w kraju.

Nie ma uwag. Silnik ma kopa i pięknie i cicho pracuje. Nie telepie ani nawet nie dygnie. We wrocku mam kontak dobry z DYNOSOFTEM tak ze jak coś to z nimi zagadam. Teraz bede miał trase 1 k tyś i zaleje go klinerem i pózniej dam znać jak było po trasie. Denerwuje mnie to ze nie zawsze występuje. Tylko jak mu sie przypomni. Ale jest:)

pozdro

ZC
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 22:06 przez Zimny Chirurg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn kwie 05, 2010 22:26

Zimny Chirurg, a jak pachną spaliny? ciężkie pytanie ale czy potrafisz odróżnić zapach parafiny od oleju?



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pn kwie 05, 2010 22:37

kolego może Ci to pomoże też miałem tak e po odpaleniu puszczał niebieską chmurkę chwilę i na Ciepłym Przestawał. Silnik robił sobie przygazówkę bo ktoś przeciął jeden kabelek czujnika temperatury, po podpięciu silnik nie kopci przy odpaleniu i nie robi przygazówki, podmień z kimś czujnik i zobaczysz bo jak mówisz ze robi Ci przygazówkę to pewnie jest padnięty. Nie wiem jaki to ma wpływ na ale nawet teraz jak zdejmę czujnik i odpale to jest dymek jak podłączę to nie ma nic


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt kwie 06, 2010 15:06

pelton1985 pisze:Zimny Chirurg, a jak pachną spaliny? ciężkie pytanie ale czy potrafisz odróżnić zapach parafiny od oleju?
Szczerze to nie wąchałem tego co sie z niego wydostaje i nie mam zielonego poj. jak pachnie parafinam, a jak nadmiar ropy. Tz rope wiem ale nie wiem jak parafina. Bede musiał wąchnąć.
Co ludzie pomyslą. Ze oszalał. Hehe. A z czujniekiem to tak jest ze jak zaczął szaleć to pojawił sie dym. Może ma to coś do tego albo tragiczny zbieg okoliczności. Mam trase i moze zapodam nowy czujnik temp to zobacze co z tym będzie. Najgorsze jest to ze nie zawsze to występuje to oznacza ze ewidentnie coś nie styga w jakiejś tam chwili. :(

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » wt kwie 06, 2010 23:01

kolego sprawdź styki tego czujnika jak nie podmień sam czujnik tylko ori kup i napisz jakie efekty.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości