MBC Properfekt - czy warto kupować

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

MBC Properfekt - czy warto kupować

Post autor: denu » wt kwie 06, 2010 19:04

Witam,

Chcę zamontować w moim TD MBC. Przeglądałem forum i znalazłem poradnik o MBC gdzie wyczytałem, że do diesla koniecznie musi być kontroler z kulką i sprężynką, ponieważ daje fajne doładowanie już od małych obrotów.

Na allegro znalazłem tylko jeden MBC z kulką firmy ProPerfekt. Czy ktoś ma takie MBC i działa mu prawidłowo? Czy może unikać tej marki (widziałem posty na forum, gdzie trzeba było robić modyfikacje, żeby ProPerfekt dobrze śmigał).

Zdjęcie głównego podejrzanego:

Obrazek
Manual Boost Control firmy "ProPerfekt"

Urządzenie to pozwala nam ręcznie zwiekszyć (ustawić) ciśnienie doładowania (boost)

na określoną wartość. - czyli zwiększyć moc naszego samochodu!!!

!!!! Nowy model 2010 !!!!

-Ceramiczna kulka o większej średnicy co zapewnia duża niezawodność

-2 sprężyniki (wiekszy zakres reg.)

Opis:
"Ustawiamy na nim zadane ciśnienie (np. 0.5bar) i dopóki w układzie (na wejściu) się ono nie pojawi dopóty zawór pozostaje całkowicie zamknięty. W chwili przekroczenia krytycznej (nastawionej) wartości zawór otwiera się całkowicie.
Rezultat to błyskawicznie narastający boost, auto jest bardzo szybkie, gdyż mamy pełne doładowanie już od początku - nawet przy niecałkowicie otwartej przepustnicy.Przy zastosowaniu MBC zalecane jest zastosowanie wskaźnika ciś. doładowania w celu kontrolowania ustawień.
Zawory typu pressure podłącza się w linii przepływu ciśnienia do siłownika WG, zawor ma też kanał vent do atmosfery. "Zawór ma tą przewagę nad starymi modelami bez kulki i sprężynki że nie robi na stałe dziury w układzie dzięki temu max. doładowanie możemy uzyskać przy dużo niższych obrotach silnika. Stare modele powodują rozszczelnienie układu tak jak byśmy przedziurawili przewód gwoździem ten sam efekt
Obrazek


Może ktoś doradzi gdzie oprócz allegro znajdę MBC sterowane kulkami?

Jeszcze znalazłem trochę droższe MBC, z wyglądu bardzo solidne, ale chyba nie jest na kulkę...

Obrazek

i taki:

Obrazek

Proszę o poradę, który najlepiej założyć do diesla

pozdrawiam
denu
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 21:42 przez denu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt kwie 06, 2010 19:14

Nie wiem jak to jest rozwiązane w nowym modelu, ale w starym properfekta trzeba było wymieniać sprężynkę żeby dobrze działał, ponieważ ta montowana fabrycznie jest zbyt miękka, poza tym kulka wchodziła w sprężynkę i wtedy nic nie działało jak trzeba. Oczywiście jest na to sposób: ja z obu stron wsadziłem w sprężynkę małe śrubki (takie jak używa się do montażu w komputerach, gwintem do siebie. Od tej pory MBC dało się fajnie wysterować turbinkę ażdo 1,5 bara.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 06, 2010 19:32

denu, Mbc się dokłada bo w niektórych sprężarkach nie ma regulacji ciśnienia (chodzi konkretnie o Garretta T3) Taki zawór jest tobie nie potrzebny jak masz seryjną sprężarkę. Jeśli chcesz to możesz sobie sam takie coś zmajstrować, przeważnie wystarcza 20zł sprężynkę dobierasz sobie jaką chcesz np w Agromie :helm:

[ Dodano: 06 Kwi 2010 19:34 ]
Na tym zaworze na ostatnim zdjęciu nie uda się nadmuchać więcej jak 1.3 bara



Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denu » wt kwie 06, 2010 20:02

Dzięki za odpowiedź!
BENITO pisze:w starym properfekta trzeba było wymieniać sprężynkę żeby dobrze działał, ponieważ ta montowana fabrycznie jest zbyt miękka,
Jak już kupię tego ProPerfekta to jak poznać czy sprężyna jest za miękka i potrzebuje wymiany na twardszą?
t0mal pisze:denu, Mbc się dokłada bo w niektórych sprężarkach nie ma regulacji ciśnienia
ale nic nie stoi na przeszkodzie aby do T2 dać MBC? Chodzi mi o łatwe częste regulowanie ciśnienia kiedy będę ustawiał dawkę paliwa - nie mam kanału, a do tego zaworu WestGate w Garret T2 jest trudny dostęp.
t0mal pisze:Jeśli chcesz to możesz sobie sam takie coś zmajstrować
O nie! :D już to widzę, 2 dni męczarni, działać nie będzie i na końcu coś pewnie innego zepsuję jeszcze.


To jak, kupować tą Properfekt i wsadzić śrubki od komputera i będzie hulało?


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 06, 2010 20:19

W najprostszym wariancie wystarczy w aluminiowym klocku (dobrze się skrawa) wywiercić dziurę na wylot wiertłem pod gwint np M8, i kanalik z boku, potem to nagwintować (najlepszy byłby drobny gwint o małym skoku), wkręcić wcześniej zakupione króćce, do środka wrzucasz kulkę, sprężynkę i zakręcasz śrubą, która teraz będzie twoją regulacją i tyle - ma działać :bigok:

Zdrowiej dla sprężarki jest mimo wszystko regulować na cięgnie z tyłu.
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 22:02 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt kwie 06, 2010 21:39

Ja mam właśnie garetta T2, do cięgna z tyłu dostęp jest okropny, za to do rurki gdzie wpina się MBC, dostęp jest bardzo dobry.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » wt kwie 06, 2010 21:42

A wie ktoś jak połączyc ten srodkowy zestaw - bo mam taki w domu to moglbym sie wypowiedziec co do jego działania - tylko nie wiem jak go połączyc


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 06, 2010 21:58

Ten środkowy wygląda podobnie do tego który sam sobie zrobiłem :p czyli tam gdzie masz strzałkę jest dolot, a drugi króciec to wyjście na siłownik WG W środku pewnie standardowo - kulka i sprężynka.

[ Dodano: 06 Kwi 2010 21:59 ]
Ten drugi element to trójnik do manometru



Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denu » wt kwie 06, 2010 22:10

t0mal pisze:Ten środkowy wygląda podobnie do tego który sam sobie zrobiłem :p czyli tam gdzie masz strzałkę jest dolot, a drugi króciec to wyjście na siłownik WG W środku pewnie standardowo - kulka i sprężynka.
t0mal, czyli mogę ten drugi brać do diesla, żeby mieć MBC typu Pressure?
napisałem do sprzedawcy do allegro i wyglądało to tak:
witam, czy macie w ofercie MBC gdzie ciśnienie jest regulowane kulką i sprężynkami ?
pozdrawiam
Witam
Niestety nie mamy
ten w naszej ofercie regulacja jest za pomoca pokrętła które przeskakuje
skokowo przez kulke z sprezynka ale ona pelni tylko funkcje skoku nastawu,
samo cisnienie jest regulowane inaczej wewnątrz
To jest typ Pressure, czy Bleed (te fachowe terminy za poradnikiem z innego tematu na forum :D)


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 06, 2010 22:44

Jak nie ma dziury do atmosfery to będzie to co trzeba, drugi typ mbc działa właściwie na takiej zasadzie jak dziura w wężyku do zaworu upustowego i podejżewam tak samo jak ona daje mizerne efekty, zwiększa laga jest szkodliwy dla sprężarki.
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 22:46 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » wt kwie 06, 2010 23:07

To i ja mam pytanko. Jakie MBC do garett t2? Chodzi mi o coś najprostszego i szybkiego w montażu bez żadnego kombinownaia. Kupno pierwszego lepszego z allegro to chyba nie będzie dobry pomysł.



Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denu » wt kwie 06, 2010 23:20

t0mal pisze:jak nie ma dziury do atmosfery to będzie to co trzeba
aukcja allegro pisze:MBC ma kanalik wentylacyjny do atmosfery.
no to pozostaje tylko ProPerfekt

cypiss.... masz silnik TD i Garret T2 czyli ten sam zestaw co ja - więc przeczytaj temat od początku bo jest też do Ciebie;)

Ps. Taki tekst znalazłem na innej aukcji na allegro, ile w tym jest prawdy??:
inna aukcja allegro pisze:Jest to zawór typu bleed nieposiadający sprężynki i kulki (które często mają tendencje do zacinania się, a także na wyższych biegach powodują niebezpieczny efekt overboostu).
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 09:05 przez denu, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr kwie 07, 2010 09:47

Prosto tłumacząc:

Zawór typu Bleed: to po prostu zawór, który nawet przy minimalnym otwarciu cały czas upuszcza ciśnienie do atmosfery, co powoduje, że turbina szybciej się zużywa, ponieważ jej wirnik rozkręca się do większych prędkości.

Zawór typu Pressure (ten z kulką i sprężynką): zawór zamyka dojście do WG i ujście do atmosfery do momentu, aż zostanie przekroczone odpowiednie ciśnienie nastawiane za pomocą siły docisku kulki przez sprężynkę. Tym zaworem da się ustawić ciśnienie turbo bez konieczności używania WG.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr kwie 07, 2010 10:12

denu pisze:Ps. Taki tekst znalazłem na innej aukcji na allegro, ile w tym jest prawdy??: inna aukcja allegro napisał/a:
Jest to zawór typu bleed nieposiadający sprężynki i kulki (które często mają tendencje do zacinania się, a także na wyższych biegach powodują niebezpieczny efekt overboostu).
To może być prawda, w szczególności jak masz odmę wpiętą w dolot - w zaworze będzie zbierał się nagar i może się zaciąć - dlatego zrobiłem go sobi sam - kulka jest duża kanały mają duży przekrój, a sprężyna jest twarda - i nic się nie dzieje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości