Wysokie obroty-niska prędkość.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wysokie obroty-niska prędkość.
Witam
Pisze w sprawie porady , mianowicie w swoim autku podejrzana (tak mi sie wydaje ) od pewnego czasu działają obroty.
Na biegu nr 3. przy prędkości ok 40-45 km/ obroty wskakują aż do 2500-2800.
Na biegu nr 4 przy prędkości 60-70 km/ obroty wskakują do 2500-3000
Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
Ogólnie rzecz ujmując prędkość z którą jade jest nie adekwatna co do obrotów.
Czy objawy sa spowodowane którąś z części w układzie sprzęgła ?!
Pisze w sprawie porady , mianowicie w swoim autku podejrzana (tak mi sie wydaje ) od pewnego czasu działają obroty.
Na biegu nr 3. przy prędkości ok 40-45 km/ obroty wskakują aż do 2500-2800.
Na biegu nr 4 przy prędkości 60-70 km/ obroty wskakują do 2500-3000
Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
Ogólnie rzecz ujmując prędkość z którą jade jest nie adekwatna co do obrotów.
Czy objawy sa spowodowane którąś z części w układzie sprzęgła ?!
Cierpliwość jest drzewem, które ma gorzkie korzenie ale słodkie owoce.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie ma takiej opcji przy sprawnym sprzęgle żeby ci obroty rosły a szybkość pozostawała bez zmian .Potwierdzam to co pisze italiano_83, Tarcza sprzegła ci się ewidentnie slizgataurus06 pisze:Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- marcinotdi
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
- Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
na 5 biegu prz prędkości 100 km/h obroty powienieneś mieć 2600 (bo AAZety mają takie krótkie skrzynie) a że oborty przy tej prędkości rosną ci do 3000 to już zapewne sprzęgło sie ślizga tak jak pisali poprzednicy...taurus06 pisze:Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
mam podobny problem, przy ostrym depnieciu np na 5 biegu czasami obroty rosna szybciej niz predkosc, silnik zawyje,(pisalem kiedys chyba nawet o tym na forum) ale ma wtedy takiego kopa ze wciska w fotel. jezdze juz tak 2 i pol roku i nic sie ze sprzeglem nie dzieje. sprawdzalem na I biegu, hamulec na maxa w podloge i ruszanie bez gazu autko gasnie wiec chyba sprzeglo ok ?? nie wiem co jest grane ale mi to nie przeszkadza bo autko o wiele szybciej przysopiesza jak sie "niby slizga" u mnie sprzeglo
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Pewnie masz nagły strzał momentu obrotowego i dlatego masz uczucie wciskania w fotel i bez wątpienia sprzęgło wtedy się ślizga- przepuszcza. Na 1-2 biegu są za małe opory aby sprzęgło się ślizgało - 3,4,5 już prędzej- Każde sprzęgło ma jakiś limit momentu obrotowego ( Nm ), które może przenieść i nawet ja będzie "zdrowe" to się u ślizgnie szczególnie jak występuje nagły strzał momentu obrotowego.
Zrobiłem jak napisałeś italiano 83 , prędkość ładnie wzrastała z obrotami tak że sprzęgło raczej OK.italiano_83 pisze:Jeśli podczas przyspieszania obroty wzrastają gwałtownie a prędkość pozostaje ta sama- to sprzęgło przepuszcza- ślizga się. Prosty test 4 bieg 60km/h i gaz w podłogę jeśli wskazówka obrotomierza skoczy gwałtownie a auto nie przyspieszy- to masz upalone sprzęgło.
No ale z ta prędkością na 5 biegu to fakt iz mam 2600-2800 tyle ze jak chialbym jechać więcej to nie wiem jakie obroty by były 3500 ?! to co druga przepustnica mi sie otworzy ?!
Ponoć fabrycznie powinien ma jechać 160 km tyle że chyba z górki.
Cierpliwość jest drzewem, które ma gorzkie korzenie ale słodkie owoce.
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: wt sty 19, 2010 09:28
- Lokalizacja: Świedziebnia
- Kontakt:
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A ja widzę że masz taki sam problem jak taurus06,Będę nudny ale się powtórzę:opisane objawy świadczą ewidentnie że ślizga wam się tarcza sprzęgła na 5 tym biegu i tyle .Nie ma innej opcji i jest to tak samo pewne jak 2x2=4 .muaythai7 pisze:A ja mam trochę inny problem, mianowicie sprzęgło OK przyspiesza dobrze, ale!!! problemem jest V-max na 5 biegu maksymalnie lece 120 i wyjew jak cholera!!! na prostej albo lekko pod górkę 100 max i też wyje i nic więcej.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: wt sty 19, 2010 09:28
- Lokalizacja: Świedziebnia
- Kontakt:
Przy 100 km/h mam 3000 tys obrotów. Max jechałem nim 160 km/h - na prostej przy ponad 4500 obrotów czyli V-max prawie odcięcie. Więc chyba jest okej, no ale jeśli max 120 to nie wiem, może kolega dobrze pisze, sprzęgło się ślizga. Cóż też miałem ten problem, że max jechał 120 km/h i wył, ale okazało się, że uszkodzone są przewody paliwowe i ono gdzieś tam uciekało, nawet dużo do 2l na 100 km. Teraz jest już okej. Może też być tak, że za mało paliwa dostaje...
To może ktoś poleci mi jakieś dobre porządne sprzęgło (skrzynia ATH).
Najlepiej aby sprawdzić co jest z motorem to oddam go na diagnostykę.
Chyba to najlepsze rozwiązanie. Ale i tak sprzęgło teraz zmienię.
Najlepiej aby sprawdzić co jest z motorem to oddam go na diagnostykę.
Chyba to najlepsze rozwiązanie. Ale i tak sprzęgło teraz zmienię.
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 18:03 przez muaythai7, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości