Wywaliło rure Intercooler - kolektor dolotowy, świst turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Wywaliło rure Intercooler - kolektor dolotowy, świst turbo

Post autor: rozyk_l » pn kwie 05, 2010 19:48

Witam,

Piękną Wielką Niedzielę miałem przed samochodem. Po jeździe w trasie ( szybkiej) i dopiero jak zjechałem na polne drogi wywaliło plastikową rurę idącą od IC do kolektora dolotowego. Rura tarła o koło pasowe od alternatora a to ją przedziurawiło. Opaska na intercoolerze za słabo trzymała i musiałem zderzak zdejmować żeby to poskładać i zakleić taśmą rurę.
Obrazek Obrazek
Obrazek

Możliwe, że przez ową opaskę było przed zdarzeniem nieszczelne stąd brak mocy, chociaż akurat tutaj temu winna jest nieporuszająca się sztanga. Aczkolwiek bo zabiegu reanimacji rury po raz pierwszy zacząłem słyszeć delikatny (takie mam odczucie) świst turbiny. Owa powstała dziura raczej jest solidnie uszczelniona,dobrą taśmą. Mam pytania:

Czy świst oznacza, że właśnie teraz układ trzyma ciśnienie i turbinka się ładnie buja, czy może właśnie na odwrót?
Rurę raczej tak czy siak trzeba wymienić...

Ps. Chyba słabe to łączenie gumowej przelotki z plastikową rurą opaską ściskaną śrubą. Ciśnienie rzędu 2,5 bara jak sie nie myle robi swoje, do tego tak blisko jest to 'gołe' koło pasowe. Ciasnota jak cholera.
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 19:56 przez rozyk_l, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn kwie 05, 2010 20:11

Posprawdzaj dobrze wszystkie połączenia- jeśli masz zapieczone kierownice w turbosprężarce to świst się nasila- wyczyść turbo bo z zapieczonymi kierownicami się wykończy. Jak jest nieszczelność to słychać przy okazji szum uciekającego powietrza. Jak przy butowaniu auto nie dymi i nie traci mocy - to raczej powinno być wszystko szczelne.

[ Dodano: 05 Kwi 2010 20:13 ]
rozyk_l pisze:Czy świst oznacza, że właśnie teraz układ trzyma ciśnienie i turbinka się ładnie buja, czy może właśnie na odwrót?
Jak zrobisz log 011 dynamiczny to będziemy widzieli jak turbosprężarka pompuje :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

motyka8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 19, 2009 21:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: motyka8 » pn kwie 05, 2010 21:36

Kolego mialem identycznie rozwalana rure i powiem ci ze zadna tasma nic tu nie pomoze, jedynie wlukno szklane i zywica (rok czasu tak jezdzilem) ale i tak wkoncu nie ominie cie wymiana. Niczym tego tak do konca nie uszczelnisz a to musi byc szczelne. Nie trzeba rozwalac calego przodu zeby to wyciagnac (robilem juz to kilka razy)
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 21:39 przez motyka8, łącznie zmieniany 2 razy.


LEON 1.9ASV

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn kwie 05, 2010 22:56

motyka8 pisze: Nie trzeba rozwalac calego przodu zeby to wyciagnac (robilem juz to kilka razy)
To ja nie wiem jak Ty zmeiściłeś rękę przy łączeniu IC-rura jak tam reflektor od razu jest. No chyba że ten plastik zabezpieczony takim pręcikiem ala zawleczka z reflektora się jakoś zdejmuje. ale i tak ciasnota

postaram się na dniach zrobić logi
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 22:56 przez rozyk_l, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości