Problem ze wskaźnikiem temperatury????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Problem ze wskaźnikiem temperatury????

Post autor: walter_x » sob kwie 03, 2010 20:10

Witam.

Dzisiaj chcialem sprawdzic mojego golfika ile pociagnie no i poszedl do 185km/h, silnik 1,9TDI 101KM .
No i jadę sobie dalej juz normalnie w granicach 100-120 km/h no i zacząl mi wariowac wskaźnik od temperatury tzn. calkowicie schodzil do zera i po krotkim czsie znowu wrócil na 90 st no i tak kilka razy jak dojechalem do domu.
Sprawdzilem pod maską no i nic dziwnego nie zauwazyłem tylko ze wentylator nie chcodzil (no ale nie wiem cz przy rozgrzanym silniku do 90st powinien caly czas chodzic?? )
Pomóżcie co to moze być za przyczyna???? bo wczesniej tego nie robił?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob kwie 03, 2010 20:13

Kostkę czujnika sprawdź - wypnij i wyczyść na wd-40. Jeśli to nie pomorze to zdało by się podpiąć auto pod vag-a i zobaczyć czy czujnik jest ok i sprawdzić błędy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: walter_x » sob kwie 03, 2010 20:21

A mozesz dokladniej napisac o jaka kostke chcodzi i gdzie sie ona znajduje? bo ja tak obeznanynie jestem moze przez to ze wczesniej jeździlem japoncem i nie wiedzilem o naprawach to byla corolla?.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob kwie 03, 2010 20:24

Tak to wygląda w ALH - zapewne podobnie w ATD..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3573849


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: walter_x » sob kwie 03, 2010 20:45

Dzieki kolego za odpowied ciekawy temat widze ze wiecej ludzi mialo z tym problem.

Jeszcze chcialbym sie spytac o ten wentlator czy on powinien caly czas chcodzic przy rozgrz slniku 90st bo nigdy na to uwagi nie zwracalem i czy powodem tego ze ten wskaxnik zaca l wariowac moglo byc to ze go dzis tak przygazowalem bo na to wyglada?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob kwie 03, 2010 20:53

walter_x pisze:czy powodem tego ze ten wskaxnik zaca l wariowac moglo byc to ze go dzis tak przygazowalem bo na to wyglada?
Być może tak, choć z równym prawdopodobieństwem może byc to zbieg okoliczności.
walter_x pisze:Dzieki kolego za odpowied ciekawy temat widze ze wiecej ludzi mialo z tym problem
Sam tak miałem :bigok:
walter_x pisze:Jeszcze chcialbym sie spytac o ten wentlator czy on powinien caly czas chcodzic przy rozgrz slniku 90st bo nigdy na to uwagi nie zwracalem
Szczerze mówiąc ja też :helm: Więc nie wime #-o


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Padl chyba czujnik temperatury bo nie dziala wskaznik tem

Post autor: walter_x » ndz maja 30, 2010 19:45

Wskaźnik temperatury calkiem przestał działac. jakies 2 miesiace temu zaczal wariowac czasami zjechal do zera ale zaraz potem znowu wrocil na swoje miejsce . Tak zrobil kilka razy potem byl spokoj a dzis jak jechalem byl na 90st i spadl do zera i juz tak zostal.
Czyżby padł czyjnik temperatury?
Orientuje sie ktos moze ile kosztuje taki czujnik?



Awatar użytkownika
reloop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 21:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: reloop » ndz maja 30, 2010 20:35

ok. 70 zeta w ASO



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 31, 2010 07:53

walter_x pisze:Dzisiaj chcialem sprawdzic mojego golfika ile pociagnie no i poszedl do 185km/h, silnik 1,9TDI 101KM
trochę cienko, mój ALH 90 KM z pełnym bakiem, trzema osobami na pokładzie i załadowanym do pełna bagażniku poszedł 195 km/h na A4 przy skrzyni biegów o oznaczeniu DQY (auto bez żadnego boxa czy też czipa), wentylator się nie włączył bo nie miał powodu, jak wskaźnik na zegarach spadł do zera to albo czujnik G2 poszedł albo brak kontaktu na wtyczce przy zegarach lub wiązce, wypnij wtyczkę od czujnika G62/G2 i wepnij w jej styki odpowiadające pinom 2 i 4 czujnika rezystor o stałej oporności np. 270 ohm i wtedy popatrz na wskaźnik w zegarach - jeśli nie ruszy to masz przerwę na wiązce od wtyczki czujnika do zegarów a jeśli ruszy to czujnik do wymiany albo styki czujnika do przeczyszczenia.
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 07:56 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: walter_x » pn maja 31, 2010 19:58

Sztomel pisze:
walter_x pisze:Dzisiaj chcialem sprawdzic mojego golfika ile pociagnie no i poszedl do 185km/h, silnik 1,9TDI 101KM
trochę cienko, mój ALH 90 KM z pełnym bakiem, trzema osobami na pokładzie i załadowanym do pełna bagażniku poszedł 195 km/h na A4 przy skrzyni biegów o oznaczeniu DQY (auto bez żadnego boxa czy też czipa), wentylator się nie włączył bo nie miał powodu, jak wskaźnik na zegarach spadł do zera to albo czujnik G2 poszedł albo brak kontaktu na wtyczce przy zegarach lub wiązce, wypnij wtyczkę od czujnika G62/G2 i wepnij w jej styki odpowiadające pinom 2 i 4 czujnika rezystor o stałej oporności np. 270 ohm i wtedy popatrz na wskaźnik w zegarach - jeśli nie ruszy to masz przerwę na wiązce od wtyczki czujnika do zegarów a jeśli ruszy to czujnik do wymiany albo styki czujnika do przeczyszczenia.

A kolego mozesz napisac gdzie tak mniej wiecej ten czujnik sie znajduje?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 31, 2010 22:51

w tym temacie masz moje fotki z umiejscowieniem tego podwójnego czujnika :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190523


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 259 gości