Filtr paliwa z wymiennikiem ciepla

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Filtr paliwa z wymiennikiem ciepla

Post autor: atomic » czw mar 30, 2006 21:44

Panowie tak sie zastanawiam - chodzi o filtr paliwa z wymiennikiem ciepla. Zbliza sie lato czy aby ten wymiennik jest nam wtedy potrzeby? Poprawcie mnie w rozumowaniu bo gdy paliwo jest zimne to jest gestrze, jezeli gestrze to szczegolnie a wyjezdzonych pompach z luzami spowoduje to ze ta pompa bedzie lepiej pompowala gestrzejsze medium co sie przelozy na wieksze cisnienie na wtryskach, skoro paliwo gestrze to bedzie go wiecej w jednostce objetosci wiec teoretycznie powinna byc wieksza moc.
Wlasnie u siebie zauwazylem ze jak silnik dostanie temperatury tak powyzej 60 st to odczuwalnie slabnie. Pewnie pompa mi sie juz konczy stad tez te moje teoretyzowanie



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw mar 30, 2006 22:33

1.6 to chyba TD intercooler ;) Nie wiem jaki tam jest ten zawor filtra paliwa, ale jak na zasadzie tego z Mk3 TDI to konstruktorzy pomysleli "o lecie"
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=14049
Powyzej 31st.C kanal do filtra w zaworze sie zamyka i otwiera sie jesli temp. spadnie ponizej 15 st.C



atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » czw mar 30, 2006 22:50

Tak dokladnie to klekot z intercoolerem. No tez mam cos takiego jak na fotce. Nie pomyslalem ze to jest jakis termo-zawor. Moze i to mam walniete. Dzieki
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt mar 31, 2006 06:25

Czyli to filtr z podgrzewaczem... Mam to samo. Ale w książce na jego temat piszą troszkę inaczej niż jak u kolegi na schemacie. Tam jest napisane że podgrzewa gdy temp paliwa jest niższa niż +10 st.C


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 31, 2006 08:23

palen pisze:Tam jest napisane że podgrzewa gdy temp paliwa jest niższa niż +10 st.C
Ten schemat pochodzi ze stronki http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=complect a tam sa instrukcje serwisowe VW USA. Jest to raczej oryginalna instrukcja. W dziale BODY jest np. instrukcja zdejmowania tapicerki z dzrzwi i sa wypisane potrzebne narzedzia przykl. V.A.G 1234 sa zdjecia... Moze sie myle ale wyglada na to ze ruski krolowie piractwa ;) skolowali instrukcje z VW USA.
Tak szczerze to w tych polskich ksiazkach zdarzaja sie czasem niescislosci.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt mar 31, 2006 16:29

No ale w sumie raczej, bardziej bym uwierzył w te dane które ja mam, chociaż nie mówię że napewno piszą prawdę, ale w sumie to po co podgrzewać powyżej 10 st. C paliwo, tam jest napisane że podgrzewane jest w celu zwiększenia płynności... Więc sam nie wiem...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt mar 31, 2006 21:57

ja bym nie szukal dzury w całym - podgrzewanie paliwa jest istotne w niskich temp w wyzszych nie ma znaczenia - pomijam fakt ze podczas spręzania samo sie podgrzewa. Kwestia slabniecia to nie problem temp. paliwa tylko powietrza.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob kwie 01, 2006 02:55

palen pisze:No ale w sumie raczej, bardziej bym uwierzył w te dane które ja mam, chociaż nie mówię że napewno piszą prawdę, ale w sumie to po co podgrzewać powyżej 10 st. C paliwo, tam jest napisane że podgrzewane jest w celu zwiększenia płynności... Więc sam nie wiem...
W tych polskich ksiazkach juz nie raz sie popisali, ale to wolny kraj i kazdy wierzy w co chce :)



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Filtr paliwa z wymiennikiem ciepla

Post autor: el Kopyto » sob kwie 01, 2006 08:46

atomic pisze:Panowie tak sie zastanawiam - chodzi o filtr paliwa z wymiennikiem ciepla. Zbliza sie lato czy aby ten wymiennik jest nam wtedy potrzeby? Poprawcie mnie w rozumowaniu bo gdy paliwo jest zimne to jest gestrze, jezeli gestrze to szczegolnie a wyjezdzonych pompach z luzami spowoduje to ze ta pompa bedzie lepiej pompowala gestrzejsze medium co sie przelozy na wieksze cisnienie na wtryskach, skoro paliwo gestrze to bedzie go wiecej w jednostce objetosci wiec teoretycznie powinna byc wieksza moc.
Wlasnie u siebie zauwazylem ze jak silnik dostanie temperatury tak powyzej 60 st to odczuwalnie slabnie. Pewnie pompa mi sie juz konczy stad tez te moje teoretyzowanie
Ale paliwo które jest bardziej płynne ma mniejsze opory przepływu, a wraz ze wzrostem prędkości obrotowej opory się zwiększają (po to jest regulator obrotów) pozatym paliwo chłodniejsze się gorzej odparowuje w powietrzu w cylindrze i jest wtryskiwane w większych kropelkach (powierzchniowe naprężenia cieczy) w tym ułamku sekundy w którym musi wykonać pracę więc cieplejsze paliwo jest z zasady lepsze (oczywiście bez przesady)


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob kwie 01, 2006 23:59

el Kopyto pisze:więc cieplejsze paliwo jest z zasady lepsze (oczywiście bez przesady)
No i po to jest podgrzewacz :bigok:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 02, 2006 10:00

zalezy jaka to temperatura "cieple" "zimne" ;) wiadomo, ze na mrozie paliwko nie jest za dobre, ale za cieple wcale nie jest lepsze. Czytalem kiedys na vwdiesel.net, jak koles mial wczesnie zakonczony wydech i spaliny dmuchaly na bak - odczul spadek osiagow


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości