Układ podgrzewania swiec zarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Układ podgrzewania swiec zarowych

Post autor: V12 » pn mar 29, 2010 16:15

Witam
Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Bo przez to pasek od alternatora piszczy i szybciej sie świece palą
Chciał bym zrobić zeby włączały sie tylko na chwile przed startem silnika
pozdr



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 29, 2010 17:13

V12,
te co sie wlaczaja po odpaleniu silnika to inne swiece, sa po stronie kierowcy bloku silinika, trzy sztuki w wezu chlodnicy. jak nie chcesz zeby grzaly to odlacz fajki, albo jakis wlacznik na kablach zrob

[ Dodano: 29 Mar 2010 17:14 ]
tylko teraz sa takie temp ze to sie juz nie wlacza, musi byc min 5 stopni zeby to dzialalo


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pn mar 29, 2010 17:16

A poco kombinowac?? lepiej sprawdz czy masz dobrze pasek napiety lub poprostu go zmien i po kłopocie a swiece i tak profilaktycznie powinno sie wymieniac co roku zeby miec spokuj w zime... oczywiscie mozna zrobic tak jak pisałes wystarczy ze wyciagniesz przekaznik i pociagniesz kable bezposrednio od aku na listwe i zrobisz wlacznik na + w kabinie przed odpalenie wciskasz przycisk grzeje swiece odpalasz i juz niedogrzewaja ale mam tak w patrolu zrobione i po odpaleniu musze recznie kilka razy wciskac bo sie dławi i kopci wiec jak masz dobre przekazniki to wydaje mi sie ze nie ma sensu bawic sie w taka rzeźbe pozdro :helm:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 29, 2010 17:30

autorowi chyba chodzi nie o swiece co sa w bloku silinika, tylko o te 3 dodatkowe co plyn chlodniczy dogrzewaja


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 29, 2010 18:42

Nie ma takich w TD, koledze się wydaje, że świece grzeją się przez pół dnia, a rozrusznik nie pobiera prądu z akumulatora.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 18:43 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » pn mar 29, 2010 20:06

Chodzi mi o te w bloku nie mam dogrzewaczy płynu
Co do tego to chce to zrobić bo duzo jeźdze na krótkich dystansach a swiece z 5 min grzeją
co do altenatora to nie da sie zrobić zeby nie piszczał od 4 lat z tym walcze nowy pasek 2 tyg nie piszczy nowe kólko pasowe wytrzymało pół roku po czym sie wytarło jeszcze gorzej niz orginał



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 29, 2010 21:10

lepiej szukaj problemu a nie wylaczaj swiece


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn mar 29, 2010 22:03

V12 pisze:Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Jest .Robisz sobie grzanie ręczne na przycisk


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 29, 2010 22:26

To jest bez sensu bo i tak alternator będzie obciążony - musi doładować akumulator po rozruchu, problemem może być koło z tłumkiem drgań na wale.

[ Dodano: 29 Mar 2010 22:27 ]
Albo jest dojechane łożysko w pompie wody.



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » wt mar 30, 2010 08:23

Pompa nowa łozyska w alternatorze tez



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt mar 30, 2010 11:31

t0mal pisze:To jest bez sensu bo i tak alternator będzie obciążony - musi doładować akumulator po rozruchu
Pytanie brzmiało
V12 pisze:Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
moja odpowiedż :Jest .robisz ręczne grzanie na przycisk.A sens jest taki że ubywa nam ok 50 Amper obciążenia a to bardzo dużo
Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2010 11:34 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

STEQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 27, 2010 13:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: STEQ » wt mar 30, 2010 13:16

Witam,
Pozwolicie ze wypowiem się na ten temat ponieważ walczyłem chyba dwa miesiace ze swiecami zarowymi w golfie 3 1.9 TDI 90 KM.

Sprawa wygląda tak ze świece żarowe odpalają się przy temperaturze ponizej dziesięciu stopni i grzeja proporcjonalnie długo do temperatury. Przy tym nie liczy sie temp powietrza tylko temperatura czujnika przy krućcu wody chłodzącej.

Świece żarowe odpalają się w momencie zapalania sie kontrolki i gasną kilkanascie sekund po jej zgaszeniu dla tego właśnie żeby podczas odpalania były załączone.
zapewniam ciebie ze jezeli bys nimi grzał nawet pol dnia i na moment odpalania ja wylaczysz to w czasie mrozu nie odpalisz. Wiem to poniewaz jakis czas mialem swiece zarowe na sterowaniu recznym z prowizorycznego przycisku.
Świece żarowe musza grzać jeszcze kilka sekund żeby silnik miał dobre warunki do stabilizacji pracy.

Jezeli jezdzisz na krotkie dystanse to nie martw sie poniewaz temperatura wody wolno opada i nawet po godzinie postoju na mrozie jak bedziesz chcial znow odpalic to one nie zalacza.

Nie martw się tym ze kontrolka swiec zapali sie na sekunde poniewaz ona nawet przy 40 stopniach latem sie zapala ale przekaznik swiec nie zalacza.


Jezeli na prawde grzeja tobie 5 minut to masz cos spitolone w sterowaniu i wtedy faktycznie radze albo to naprawic albo przerobic na sterowanie reczne:) One nie moga grzać 5 minut nawet przy temp - 100 poniewaz maksymalny czas grzania swiec zarowych jest ustawiony na kilkadziesiat sekund (chyba 40):)

pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości