[mk2] Zestaw naprawczy to turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pt mar 26, 2010 15:14

tedeI 66kw, tomogolf2, jak checie to moge ladnie opisac jak sie dobra do wnetrza turbo :)



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pt mar 26, 2010 22:24

jarekkoval, jak sie dobrac to ja wiem :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt mar 26, 2010 23:55

Jak zwiększy się turbo - dziura to można być pewnym że coś jest nie tak. Ja ładowałem w Garrecie T3 około 1,8 bara i rozpadł się wirnik po stronie gorącej, naprawa turbosprężarki była nieopłacalna. Co do zestawów to trzeba pamiętać, że różnią się jakością i nie ma się co spodziewać cudu po chińczyku. tak samo zaznaczanie pozycji wirnika rysąm też nie jest dobrym pomysłem.

Jestem przekonany że bez dokładnego wyważenia, turbo pracujące intensywniej niż fabryka przewiduje nie będzie działać dłużej niż rok.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » sob mar 27, 2010 00:08

t0mal pisze:Jestem przekonany że bez dokładnego wyważenia, turbo pracujące intensywniej niż fabryka przewiduje nie będzie działać dłużej niż rok.
no mysle ze bym mogl sie zgodzic z tym..

poki co czekam na zestaw naprawczy, jak zloze to dam znac co i jak



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob mar 27, 2010 10:35

Dokręć dobrze kompresor, bo mi się kiedyś odkręcił w k14



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob mar 27, 2010 13:19

Jak was czytam to aż mi się nóż w kieszeni otwiera... no kurcze, ale jak można regenerować turbinę bez PONOWNEGO wyważania wirnika !!! Istne druciarstwo...

Ta w ogóle, to brawo za odkop roku :jezor:
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 13:20 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob mar 27, 2010 15:45

Może i troche to pojeździ, ale awaria będzie spektakularna.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob mar 27, 2010 16:26

Jak się ma wyważenie do wyszczerbionego w kilku miejscach wirnika? Jeździłem na takim 3 lata nie wiedząc o tym i nic się nie stało.
Pewnie miałem wielkie szczęście :chytry:



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob mar 27, 2010 16:37

KrystO, A to powiedź mi dlaczego firmy (nawet te malutkie) inwestują kilkadziesiąt tysięcy złotych w wyważarki komputerowe?? Aby ludziom się pochwalić, że wyważają, bo inni tego nie robią ?? Nie, po to aby profesjonalnie zregenerować turbinę, bo jakby nie wyważali to procent reklamacji gwałtownie by się zwiększył !!! Miałeś po prostu szczęście, jeżdżąc na wyszczerbionym wirniku, ale tu nie chodzi o to że pierdyknie, bo nie wyważony, wystarczą setki setki części grama a wirnik traci wyważenie, może i będzie chodzić, ale zwiększa się obciążenie łożyskowania, czy też uszczelniaczy olejowych i takie szybciej padają, chociaż sam wirnik chodzi jakby nigdy nic !!!



wooooojtek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 20:40
Lokalizacja: B-stok/Rybniki
Kontakt:

Post autor: wooooojtek85 » pn mar 29, 2010 00:10

Tak wszystko ładnie pięknie i maszyny do wyważania za XXX tys zł. albo i więcej a ludzie ci co włożyli po 1.5tys zl za regeneracje chodzą i określają tych co regenerowali turbo słowami na k.... i h... bo po pół roku im turbinka padła a reklamacja jest oddalona z powodu "niewłaściwego użytkowania turbiny", zeby nowe turbo kosztowało z 1000zl nikt by się nie bawił w regenerację. Jak żyje nie słyszałem o ludziach którzy jeżdzili na regenerowanym sprzęcie dłużej niż rok. :crazy:


Wojciech

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn mar 29, 2010 00:31

wooooojtek85, to mało w życiu słyszałeś ;) Kto w ogóle daje 1500zł za regenerację, chyba jakiś debil co się nie zna na cenach ;) A ja ci powiem, że w tym biznesie siedzę już od 5 lat i nie spotkałem się aby jakaś turbina wróciła po roku ;), racja wracają, bo mechanik źle założył, nie zalał olejem, kierowca debil myśli, że nówka to można szaleć i potem reklamują, haha ;)

I jeszcze dodam, że części do mojej turbiny są dorabiane własnoręcznie, każde łożysko, każdy uszczelniacz był dorabiany ( w zasadzie robione od podstaw na tokarce, frezarce, szlifierce), z racji, że mam wirnik strony sprężającej od innej turbiny (z większą ilością łopatek) i trzeba było dorabiać i śmigam na takiej turbinę już 4 rok, zrobione już ponad 48tyś km, ciągle na ciśnieniu 1,6bara i jakoś turbinka żyje, grunt to oddać turbinę w fachowe ręce ;) I powiem ci, że jakbym takiego wirnika nie wyważył, to turbina by się rozsypała przy pierwszym starcie ;P
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 00:36 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn mar 29, 2010 01:33

Witam

Części do regeneracji ori nie ma. Ale jest na szczęście 1 firma co spełnia na świecie warunki większości szanujących sie firm i nosi nazwe MELETT. Wejdz sobie na ich stronke mają w J.P. i mozesz zamówić części. Duzo w Polsce firm regenerujących turbiny pobiera u nich części. Cała reszta zo złom z Chin i z Turcji. Gówna nie warte zachodu. Padają po 1r.

Pozdro.

ZC



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » pn mar 29, 2010 08:56

Lukas-182 pisze:w tym biznesie siedzę już od 5 lat
no tak kolego...siedzisz w tym i dlatego nie polecasz wymiany na własną rękę.
W końcu masz z tego pieniądze :hmm:

[ Dodano: 29 Mar 2010 08:59 ]
t0mal pisze:Dokręć dobrze kompresor, bo mi się kiedyś odkręcił w k14
I co w tedy zrobiłeś?
Wyjąłeś turbo i zawiozłeś do wyważenia?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn mar 29, 2010 12:26

KrystO, ja nie zarabiam na regeneracji, tylko pośredniczę, ale wiem co w trawie piszczy ;P Ja osobiście to działam w zupełnie innej branży, hehe ;) A turbiny to raczej hobby :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości