Napinanie paska alternator MK3 AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- matirati666
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Napinanie paska alternator MK3 AAZ
Witam
Posiadam Golfika MK3 silnik AAZ pojemność 1.9 TD z rocznika 1994. Ze 2 miesiące temu padł mi alternator i byłem zmuszony kupić regenerowane cudo. Jest mocniejszy bo zamiast 70A ma 90. OD jakiegoś czasu po tych falach mrozów zaczął mi okrutnie piszczeć najprawdopodobniej pasek na alternatorze. Zaraz po odpaleniu piszczy niemiłosiernie i obroty trzymają się niziutko. Jak tylko kliknie mi przekaźnik w skrzynce obroty idą na normalne na biegu jałowym. I tylko sporadycznie słychać lekkie piśnięcia ( nie tak głośne jak przy starcie) raz na ok 10sekund podczas pracy silnika oczywiście też na luzie. Podczas jazdy już tego nie słychać. Jak obserwowałem prace paska zaraz po odpaleniu to wygląda on jakby falował czyli na moje oko ma za duży luz. I stad teraz pytanie jak sprawić żeby trochę go naciągnąć? Bo słyszałem ze podobno na bloku reguluje odciągając alternator i skręcając śrubami w wybranej pozycji.
Posiadam Golfika MK3 silnik AAZ pojemność 1.9 TD z rocznika 1994. Ze 2 miesiące temu padł mi alternator i byłem zmuszony kupić regenerowane cudo. Jest mocniejszy bo zamiast 70A ma 90. OD jakiegoś czasu po tych falach mrozów zaczął mi okrutnie piszczeć najprawdopodobniej pasek na alternatorze. Zaraz po odpaleniu piszczy niemiłosiernie i obroty trzymają się niziutko. Jak tylko kliknie mi przekaźnik w skrzynce obroty idą na normalne na biegu jałowym. I tylko sporadycznie słychać lekkie piśnięcia ( nie tak głośne jak przy starcie) raz na ok 10sekund podczas pracy silnika oczywiście też na luzie. Podczas jazdy już tego nie słychać. Jak obserwowałem prace paska zaraz po odpaleniu to wygląda on jakby falował czyli na moje oko ma za duży luz. I stad teraz pytanie jak sprawić żeby trochę go naciągnąć? Bo słyszałem ze podobno na bloku reguluje odciągając alternator i skręcając śrubami w wybranej pozycji.
Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D
- Michał_1977
- _
- Posty: 14301
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- matirati666
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14301
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana...matirati666 pisze:No paseczek ma prawie 2 lata to może i się zużył.
Popuszczasz dwie śruby na klucz 13 pod i nad altkiem,naprężasz sprężynę naciskając altek w dół-pasek luzuje się,następnie zdejmujesz stary,zakładasz nowy,puszczasz altek (pasek zostaje napięty przez ową sprężynę) i dokręcasz śruby.Tak to wygląda,więc powodzeniamatirati666 pisze:A ta sprężynę da radę jakoś podkręcić w razie co czy on sama utrzymuje napięcie paska?

- matirati666
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A do tych śrub od spodu to ja dojde normalnie od gory czy pod auto by wypadało wejść?Michaś_1977 pisze:Popuszczasz dwie śruby na klucz 13 pod i nad altkiem,naprężasz sprężynę naciskając altek w dół-pasek luzuje się,następnie zdejmujesz stary,zakładasz nowy,puszczasz altek (pasek zostaje napięty przez ową sprężynę) i dokręcasz śruby.Tak to wygląda,więc powodzenia
Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D
- Michał_1977
- _
- Posty: 14301
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- matirati666
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości