Problem przy wymianie świec żarowych (pompa)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stykens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 30, 2006 22:03
Lokalizacja: Katowice

Problem przy wymianie świec żarowych (pompa)

Post autor: stykens » wt mar 23, 2010 14:23

Witam wszystkich.

Zabrałem się dzis za wymianę świec zgodnie ze wskazówkami z forum. Próbowałem odkręcić te przewody od pompy do wtrysków (te metalowe) i jeden niestety się zapiekł przy pompie :crazy: . I tutaj mam takie pytania, czy można tą rurkę kupić bez problemów? I czy mogę ją uciąć (tu przy pompie) i wykręcic w całości (z tą śrubą co wchodzi do pompy)?

Z góry dziękuje za każdą podpowiedź.
Sorry za niefachowy język ale nie jestem mechanikiem,

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 23, 2010 14:31

Przewód możesz przeciąć i wykręcić razem z nurnikem (tym czymś co jest przy pompie) - tylko uważaj żeby nie złamać go ani nie omielić bo jest on wykonany z mosiądzu, i ze względu na to że w środku jest hartowana tulejka możesz zapomnieć o rozwierceniu tego elementu. W pozatym znajdziesz tam jeszcze miedzianą podkładkę, sprężynkę i taki śmiszny tłoczek - uważaj żeby się nie rozpadło.
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 14:32 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



stykens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 30, 2006 22:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stykens » wt mar 23, 2010 14:36

A dostane taka rurkę w sklepie? Jaki to może być koszt? :blush:



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt mar 23, 2010 14:39

A rozkręcałeś przewody na ciepłym czy na zimnym silniku? Jeśli na zimnym to spróbuj rozgrzać wszystko. Można użyć nawet palnika albo lampy lutowniczej (ale z umiarem). Dopiero jak wtedy nie puści to możesz brać się za cięcie.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

stykens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 30, 2006 22:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stykens » wt mar 23, 2010 14:55

Na zimnym, bo czytalem ze tak wymienia sie swiece. Niestety nie mam dostepu do palnika :blush: A preparaty typu WD-40 nie działają



Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » wt mar 23, 2010 14:59

stykens, a po co wogole ruszales te przewody? bez wykrecania tez sie da wymienic swieszki, i swiety sokoj :bigok:


viewtopic.php?t=202847" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

stykens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 30, 2006 22:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stykens » wt mar 23, 2010 18:08

Bez odkręcania nie potrafiłem :blush: Podczas ostatniej wymiany mechanik nie dał ani grama smaru i te za pompą się zapiekły :goof:

Świeczki udało się wymienić, przewodu nie uciąłem ale się poskręcał trochę :grin: Jest sens prostować czy się to pourywa? :grin:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 23, 2010 22:44

stykens pisze:mechanik nie dał ani grama smaru
Tam nic się nie smaruje, bo to nie ma sensu - jak masz dobry, krótki klucz płaski (cięte oczkowe to badziew, jakieby nie były) jedno uderzenie ręką i się odkręci.



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » śr mar 24, 2010 00:16

porzadne klucze i zaszepojdzie odrecic te przewody


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » śr mar 24, 2010 02:36

t0mal pisze:Tam nic się nie smaruje, bo to nie ma sensu
Z tym się nie zgodzę, odrobina smaru miedzianego(o ile głowica nie jest aluminiowa) lub specjalnego do tego typu rzeczy smaru pomoże a na pewno nie zaszkodzi...

Poczytaj tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=277870

Tam masz zdjęcie klucza, którego ja użyłem do wymiany świec ;)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr mar 24, 2010 08:23

Pomięszało mi się, myślałem, że chodzi o nurniki.

[ Dodano: 24 Mar 2010 07:26 ]
Mam ja cały zestaw Covala :) - super klucze jeśli chodzi o płaskie, ale jak kupiłem zestaw nasadek to grzechotki szybko się wysypały.



stykens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 30, 2006 22:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stykens » czw mar 25, 2010 14:00

Dziś dostałem tą rurkę i mam kolejny problem :crazy:

Wszystko ładnie poskręcałem tak jak było, na początku cieżko odpalił, pochodził trochę strasznie nierówno i zgasł... Teraz już w ogóle nie chce zapalić, jakby był zapowietrzony, nie wiem...

Macie może drodzy forumowicze jakiś pomysł co z tyn fantem teraz zrobić? Jaka może być przyczyna?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw mar 25, 2010 14:08

Pewnie się zapowietrzył. Poluzuj przewody przy wtryskach i pokręć trochę aż paliwo zacznie lecieć ze wszystkich równo. Powinno pomóc.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

stykens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 30, 2006 22:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: stykens » czw mar 25, 2010 15:11

BENITO pisze:Pewnie się zapowietrzył. Poluzuj przewody przy wtryskach i pokręć trochę aż paliwo zacznie lecieć ze wszystkich równo. Powinno pomóc.
Zrobiłem tak jak mówiłeś, ale paliwo leci tylko z tego jednego przewodu (nowego) a na pozostałych susza :blush: Może mieć to jakiś związek z tym, że wykreciłem dla niego tego "nurnika" ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 84 gości