Szarpanie silnikiem podczas przyspieszania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Suba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:11
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Szarpanie silnikiem podczas przyspieszania

Post autor: Suba » sob mar 20, 2010 23:25

Witam,

Proszę o pomoc przy diagnozie silnika, mi skończyły się pomysły oraz moja wiedza ;-)

Silnik 1,9 TDI, kod silnika ATD 101 ps

Ogólne objawy to szarpanie silnikiem

OPIS -> 2 bieg - obroty około 1300-1400 rpm -> i przyśpieszamy -> do około 2200 zbiera się super -> następnie przy około 2200 rpm gdy dalej przyśpieszam silnik zaczyna przerywać - szarpać i tak do około 3000 rpm i to z trudem, dalej nie idzie i szarpie cały czas

Co najśmieszniejsze-najlepsze, gdy ma obroty ustawię na około 2100-2200 i wtedy mocniej nacisnę gaz nie ma problemu, silnik ciągnie do czerwonego pola na obrotomierzu bez żadnego problemu i płynnie !!!

Mam VAGa, mogę przeprowadzić jakieś testy, proszę o sugestię od czego zacząć, czy można jakoś dynamicznie sprawdzić pompki ??

Dodam jeszcze iż, turbina jest po regeneracji, podczas tej operacji odkryłem iż grucha jest zepsuta, zaprzyjaźniony mechanik miał używana ale od 2,5 TDI, no i taka jest obecnie, czy ona może powodować problem z nieodpowiednim podciśnieniem i niepoprawnie regulować żaluzje w turbinie ??

[ Dodano: 21 Mar 2010 09:48 ]
nikt nie spotkał się z takim problemem wcześniej ?


------------------------------------
Diagnostyka programem VAG, możliwość zrobienia logów potrzebnych przy diagnostyce silnika
GG: 2669941, lub @

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz mar 21, 2010 15:18

mi to wygląda na typowe niedomaganie przepływomierza :-k zrób logi dynamiczne grupy 003 i wrzuć na forum.. będzie wiadomo. Przy okazji grupę 011 też zloguj



Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » ndz mar 21, 2010 18:28

Miałem kolego coś podobnego i niestety w dłuższym okresie czasu okazała się to być turbina... Skończyło się ciężką sraczką olejem :grrr: i wymianą na nową.

Po wymianie jak ręką odjął. Zero szarpań. Płynne przyśpieszanie w całym zakresie.

Oczywiście nie musi to być turbo a tak jak kolega napisał Przepływka. Może N75?
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 18:29 przez Vieri, łącznie zmieniany 2 razy.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Suba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:11
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Suba » ndz mar 21, 2010 19:36

jutro postaram się załączyć logi 003+011, może coś wyjdzie


------------------------------------
Diagnostyka programem VAG, możliwość zrobienia logów potrzebnych przy diagnostyce silnika
GG: 2669941, lub @

Awatar użytkownika
PABLOMIX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 11, 2007 10:35
Lokalizacja: WSC

Post autor: PABLOMIX » pn mar 22, 2010 11:43

W swojej borze miałem podobnie (silnik ATD) podczas dodawania gazu na każdym biegu szarpało, po zgaszeniu silnika i zapaleniu było okej ale problem po chwili wracał. Podłączyłem Vag-a i pokazał błąd:

18074 Wtryskiwacz 1 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Zdemontowałem dekiel silnika i poprawiłem połączenia na wtyczkach pompek, wytarłem z oleju, blaszki we wtyczkach lekko cienkim śrubokrętem docisnąłem i potraktowałem kontaktem. Miernikiem sprawdziłem czy nie ma nigdzie zwarcia z masą (wyczytałem to w sieci) nie było, następnie złożyłem do kupki i jak na razie wszystko ok. :pub:



Suba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:11
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Suba » pn mar 22, 2010 21:41

witam,

u mnie nie ma żadnych błędów w logach, nic nie pokazuje/wskazuje

zrobiłem dziś logi na drugim biegu, na tym co najbardziej jest odczuwalne szarpanie, jak poniżej:

grupa 003+008, gaz do dechy od około 1500 rpm, mimo przerw poszedł prawie do końca obrotomierza, ale jak przyspiesza to czuć lekkie falowanie

http://vaglog.rtnet.pl/aerysio_8983.html


grupa 003+011, gaz do cechy od około 1400 rpm

http://vaglog.rtnet.pl/aerysio_8984.html


jeśli wymagane są inne dane, proszę o wpisy, i o sugestie odnośnie powyższych


------------------------------------
Diagnostyka programem VAG, możliwość zrobienia logów potrzebnych przy diagnostyce silnika
GG: 2669941, lub @

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Vieri » pn mar 22, 2010 22:52

Od 2500 do 3500 masz wyraźne przeładowanie turbo... Nie łapie notlaufa?

Powiem Ci że wygląda to TAK samo jak u mnie tuż przed zarżnięciem turbosprężarki. Nie ma nad czym się zastanawiać tylko trzeba zacząć działać.

Logi przepływki niech ocenią inni bo w tych za bardzo się nie orientuję, ale na moje oko są okej...
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 22:57 przez Vieri, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Suba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 05, 2009 11:11
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Suba » pt kwie 02, 2010 21:04

Witam,

O to chodzi iż nie łapie notlaufa, czy przepływka jest w porządku, mógłby ktoś to ocenić ?

Chciałbym wrócić jeszcze do tej gruchy, tak jak wspomniałem jest ona nieoryginalna - nie od tego modelu - obecnie siedzi od silnika 2,5 TDI. Mam w związku z tym pytanie, czy ta grucha poprawnie reguluje żaluzje w sprężarce ??, chodzi mi czy nie miesza w układzie podcisnień --tzn. gdy przyśpieszam np na drugim biegu to jest takie szarpnięcie przy około 1800 -dość mocno odczuwalne, tak jakby grucha po pewnym czasie dostosowuje odpowiednie wysunięcie trzpienia a tym samy żaluzji , czy one maja inne ciśnienia robocze - tzn, wysuwania trzpienia od gruch które są 1,9 TDI

[ Dodano: 07 Kwi 2010 21:33 ]
Waszym zdaniem lepiej jest kupić gruszkę nową z allegro (zapewne made in china) czy lepiej zapolować na jakąś używkę ?


------------------------------------
Diagnostyka programem VAG, możliwość zrobienia logów potrzebnych przy diagnostyce silnika
GG: 2669941, lub @

Bosssik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr lis 04, 2009 18:54
Lokalizacja: Łowicz

Szarpanie silnikiem podczas przyspieszania

Post autor: Bosssik » pt paź 01, 2010 18:33

witam,
podłączam sie pod temat posiadam golfa IV ATD i mam identyczne objawy, zrobiłem test dynamiczny grupy 03 oraz 11, prosze o ocenne




Log (0 - 003,011)
Log (1 - 003,011)


pozdr
Seba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości