Regeneracja pompy wtryskowej w silniku VW 1.9 TD AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Regeneracja pompy wtryskowej w silniku VW 1.9 TD AAZ

Post autor: aron20000 » ndz mar 21, 2010 23:55

Witam, czeka mnie regeneracja pompy wtryskowej lub ewentualnie wymiana, w silniku jak w temacie. Silnik nie odpala, podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo jest "zasysane", ale widać podczas kręcenia że ucieka niemalże "ciurkiem" gdzieś od spodu pompy. Trudno zlokalizować gdzie dokładnie, w każdym razie gdzieś na dole. Zajmuje się trochę mechaniką, może jeszcze nie zawodowo, ale już chyba raczej nie amatorsko, czy regeneracja pompy jest szczególnie skomplikowaną czynnością, czy warto się tego podjąć. Dodam, że wcześniej nie rozkręcałem pompy, czy z rozkręceniem wiąże się, oprócz ustawienia po tej czynności kąta wtrysku lub dokładnego zaznaczenia pozycji przed rozkręceniem, jakieś dodatkowe czynności na które należałoby zwrócić uwagę przy rozkręcaniu. Czy są jakieś elementy które można w niewłaściwy sposób (lub pozycji) zamontować i które należy zaznaczyć przed rozkręceniem. Może ktoś posiada manuala albo namiar gdzie można coś takiego znaleźć? Do czyszczenia nastawnika w TDi jest tego mnóstwo ale do starszych pomp nie mogłem nic znaleźć.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pn mar 22, 2010 06:10

nie bież się za to sam lepiej jedź do pompiaża może nie trzeba regenerować tylko uszczelnić to koszt okolo 150zł



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 22, 2010 08:18

Masz tu link do ciekawego tematu z fotkami.
http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosc ... build.html
Musisz sobie jednak zadać pytanie-co zrobisz jak części będą zużyte? :bajer:
W normalnym sklepie motoryzacyjnym raczej nie kupisz części do pompy :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn mar 22, 2010 09:18

aron20000, stawiam że będzie przeciek z pod pokrywki przestawiacza kąta wtrysku.
chyba że masz pęknięty korpus czego Ci nie życzę



aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: aron20000 » pn mar 22, 2010 10:06

Dzięki wszystkim za cenne informacje dzisiaj zabieram sie za wymontowanie pompy.



edek998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 17:46
Lokalizacja: pruszków

Post autor: edek998 » pn mar 22, 2010 13:05

Napisz później jak efekty. Ja osobiście oddałem do pompiarza bo też już z niej leciało i za 700 zł zrobił calutką pompe razem z uczszelnieniem w jeden dzień i jestem bardzo zadowolony.
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 13:07 przez edek998, łącznie zmieniany 1 raz.



aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: aron20000 » pn mar 22, 2010 20:52

Dzisiaj po południu wymontowałem pompę i zawiozłem do pompiarza (chwilowy brak czasu na poszerzanie wiedzy). Tak poza tym 700zł to chyba trochę za dużo, wybrałbym w takim przypadku chyba używkę za 400zł. Dowiedziałem się, że jeśli padły tylko uszczelnienia to maksymalnie będzie mnie to kosztowało do 250zł (w zależności ile i co się rozszczelniło). Jutro fachman ma z nią powalczyć i dać znać, czy siadły uszczelnienia, czy może coś więcej. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn mar 22, 2010 21:44

ja kupiłem pompę do tdi za rozebranie sprawdzenie czy działa, regulacje i wymianę uszczelek zapłąciłem 200zł troszkę drogi ten pompiarz u ciebie


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt mar 23, 2010 00:14

edek998 pisze:Ja osobiście oddałem do pompiarza bo też już z niej leciało i za 700 zł zrobił calutką pompe
:bajer: Te ceny to jakiś kosmos
aron20000 pisze:700zł to chyba trochę za dużo, wybrałbym w takim przypadku chyba używkę za 400zł.
Ja również
Neoarti pisze:ja kupiłem pompę do tdi za rozebranie sprawdzenie czy działa, regulacje i wymianę uszczelek zapłąciłem 200zł
Ja za 250 zeta kupiłem do TDI i pomimo zapewnień sprzedawcy że na 100% sprawna miałem obawy ,ale smiga jak nowa.Dlatego cena 700zł wydaje mi się grubo przesadzona.Kupując używkę zawsze zyskujemy drugą pompę .Starą możemy naprawić i mieć na zapas albo sprzedać
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 00:18 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt mar 23, 2010 00:32

Moim zdaniem z wyciekami nie ma sensu jechać do pompiarza - pompa wtryskowa bosha to genialna w swej prostocie konstrukcja, bo ma niewiele części, i jest właściwie niezniszczalna, jak na tak miejscami precyzyjnie wykonany podzespół. Uszczelnienie pompy w TDI jest znacznie prostsze niż w td, bo nie ma kilku elementów które sprawiają problemy przy składaniu pompy i nie wiem czemu tak koleś z ciebie zdziera.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości