Elastycznosc TD vs TDI (90KM)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Elastycznosc TD vs TDI (90KM)
Witam,
Macie moze jakies dane odnosnie elastycznosci TD vs. TDI powiedzmy dla przedzialu 80-120 ?
Czy jest duża różnica?
Wczoraj "testowałem TDI"- przyspieszał średnio- w porównaniu z golfem TD, którym kiedyś jechałem. TD zbierał się od razu i "wciskało" w fotel. Czy to TDI było do "kitu", czy tak po prostu ten silnik ma .że musi minąć chwila nim poczuje że ktoś wcisnął mu gaz do deski?
Pozdr.
AGent
Macie moze jakies dane odnosnie elastycznosci TD vs. TDI powiedzmy dla przedzialu 80-120 ?
Czy jest duża różnica?
Wczoraj "testowałem TDI"- przyspieszał średnio- w porównaniu z golfem TD, którym kiedyś jechałem. TD zbierał się od razu i "wciskało" w fotel. Czy to TDI było do "kitu", czy tak po prostu ten silnik ma .że musi minąć chwila nim poczuje że ktoś wcisnął mu gaz do deski?
Pozdr.
AGent
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 11:44 przez AGent08, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: Elastycznosc TD vs TDI (90KM)
Dzis wyprowadzilem auto na spacer i ciagnal niczym nieujezdzony ogier.. az przyjemnie bylo poczuc wiart we wlosach.. Moze za wczesnie biegi zmieniales?AGent08 pisze:Wczoraj "testowałem TDI"- przyspieszał średnio- w porównaniu z golfem TD, którym kiedyś jechałem. TD zbierał się od razu i "wciskało" w fotel. Czy to TDI było do "kitu", czy tak po prostu ten silnik ma .że musi minąć chwila nim poczuje że ktoś wcisnął mu gaz do deski?
Pozdro
Gitner
[ Dodano: Wto Mar 28, 2006 10:06 pm ]
No jest taka dziura ale malo odczuwalna jak sie biegi przeciaga dluzej..yaro2002 pisze:Czy to nie czasem turbo dziura ?tak po prostu ten silnik ma .że musi minąć chwila nim poczuje że ktoś wcisnął mu gaz do deski?
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Ja mam TD, nie miałem okazji jezdzić TDI Golfem 90km, jezdziłem TDI Passatem 130KM ale to inna bajka. Co do TDI w porównaniu do TD to słyszałem że mogą one być dławione przez kompa co do dawki paliwa, tz wcisniece gazu nie koniecznie wyzwala dawke paliwa jaka byśmy "chcieli", Można jeszcze przy pompie pogombinowac, zwiekszyc dawke paliwa łatwo w TD, miałem takie ustawienie, ale żle mi sie jezdziło przy małych obrotach był słaby dobpiero dostawał pożadnego kopa jak Turbo sie włączało, aż że tak powiem za dużego, jazda nie była równomierna. W TD niema żadnego kompa jak wcisniesz gaz to paliwo cisnie łacznie z powietrzem z turbo, oczywiście wiąze sie to z spalaniem TDI koło 5l w miescie, moj ok 6-7l w miesice. Każdgo kogo przewioza mówi że ma niezłego kopniecie, zwłaszcza na III biegu, ale ja tego nie czuje albo sie przyzwyczaiłem, albo tak jest.
mój szwagier ma td tyle ze mondeo mu też ciągnie ostro tyle ze przy 2200
czytałem ze zalezy to od ustawienia turbiny ze na początku muli a po chwili ugina kregosłóp mi tez to sie nie podoba
a co do
czytałem ze zalezy to od ustawienia turbiny ze na początku muli a po chwili ugina kregosłóp mi tez to sie nie podoba
a co do
to musiał byc cos nie tak z tym TDi bo pomiedzy TD , a TDi jest odczówalna różnicaAGent08 pisze:Wczoraj "testowałem TDI"- przyspieszał średnio- w porównaniu z golfem TD, którym kiedyś jechałem. TD zbierał się od razu i "wciskało" w fotel. Czy to TDI było do "kitu", czy tak po prostu ten silnik ma .że musi minąć chwila nim poczuje że ktoś wcisnął mu gaz do deski?
______________________________________
Cześć też jestem posiadaczem td i po kilku modyfikacjach tj montzą intercoolera, wymiana menbramy na tą od 1.6 td zbiera się dużo lepiej już od 1.7 tyś ciągnie pięknie i po mieście nie trzeba przekraczać nawet 2 tyś a autko ładnie się buja.
a 100km/h łapie w 12 s pomiar stoperem mało dokładny może ale przed usprawnieniem łapał w 16 s
a 100km/h łapie w 12 s pomiar stoperem mało dokładny może ale przed usprawnieniem łapał w 16 s
Moj ma też 12s. do 100 km/h (dwie osoby)bez interkoolera,może był wcześniej kręcony bo mafryta79 pisze:Cześć też jestem posiadaczem td i po kilku modyfikacjach tj montzą intercoolera, wymiana menbramy na tą od 1.6 td zbiera się dużo lepiej już od 1.7 tyś ciągnie pięknie i po mieście nie trzeba przekraczać nawet 2 tyś a autko ładnie się buja.
a 100km/h łapie w 12 s pomiar stoperem mało dokładny może ale przed usprawnieniem łapał w 16 s
niezłe kopyto
Moje pomiary TDI-AFN
80-120 km/h - IV bieg - 6,5 s
80-120 km/h - V bieg - 8,6 s
120-160 km/h - V bieg - 12,3 s
0-120 km/h - 10,2 s
na kołach zimówkach 175/65/14..Po zamianie kołek na letnie alusy 195/50/15 pewnie sie troszke poprawie bo są jakby mniejsze
Aha- dane ORIENTACYJNE mierzone stoperem wg wskazań licznika...
[ Dodano: Sro Mar 29, 2006 13:25 ]
80-120 km/h - IV bieg - 6,5 s
80-120 km/h - V bieg - 8,6 s
120-160 km/h - V bieg - 12,3 s
0-120 km/h - 10,2 s
na kołach zimówkach 175/65/14..Po zamianie kołek na letnie alusy 195/50/15 pewnie sie troszke poprawie bo są jakby mniejsze
Aha- dane ORIENTACYJNE mierzone stoperem wg wskazań licznika...
[ Dodano: Sro Mar 29, 2006 13:25 ]
Hmmm ja zawsze tak mam jak sie przesiadam ze słuzbowej Corolki 1.4 VVTI , strach sie bać co bedzie po wirusieGitner pisze: Dzis wyprowadzilem auto na spacer i ciagnal niczym nieujezdzony ogier.. az przyjemnie bylo poczuc wiart we wlosach.. Moze za wczesnie biegi zmieniales?
Pozdro
Gitner
.
ale jakby szersze więc na szokującą poprawę bym nie liczył za bardzocowboy pisze:bo są jakby mniejsze
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Zgoda - wzrosną opory toczenia ale badając "licznikowo" przy mniejszym kole wcześniej osiągnę 100Cinek pisze:ale jakby szersze więc na szokującą poprawę bym nie liczył za bardzocowboy pisze:bo są jakby mniejsze
Zresztą jak włożyłem zimówki to odczułem że wolniej sie zbiera....więc teraz powinno zadziałać w 2 stronę
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
- Lokalizacja: polska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości