AHF 110KM (135 KM /nie seryjnie) 147.000km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

brzdek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 13:46
Lokalizacja: Podkarpacie

AHF 110KM (135 KM /nie seryjnie) 147.000km

Post autor: brzdek » pn mar 15, 2010 18:22

Witam!

Kolejny raz (już drugi w okresie 3 miesięcy) wystąpił mi problem nierówną pracą silnika. Ale zacznijmy od początku.
Chwilę po odpaleniu auta, dodam że akumulator jest już słaby - ale pali, rozpoczynam jazdę spokojnie. Z elektryki chodzi tylko radio i nawiew pierwszy lub drugi bieg, czasem dochodzi szyba tylna. Jak chcę go przygazować nabiegu to mu się zdarzy że silnik się zadławi. W tym momencie w każdym przypadków, sprzęgło zrzucenie biegu i zatrzymuje się. Na obrotach jałowych silnik pracuje nierówno, aż trzęsie budą. Ale co jest dziwne po zwiększeniu obrotów na jakieś 1400-1500 efekt ustaje. Podpuszczeniu obrotów nawałowe dalej to samo. Co jest dziwniejsze to po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko jest już dobrze. Dodam że auto ma na liczniku dopiero 147.000km (sprawdzony przebieg w VW), olej filtry zawsze zmieniane na czas. Rozrząd zmieniony przy 90.000km. Ostatnia naprawa polegała na wymianie świec żarowych no i pompce sprzęgła (pompka się rozsypała) – wszystkie części oryginalne i wymienione przez fachowca. Płyny są w porządku, no może troszkę wysoki poziom oleju, ale nie przekracza maksymalnej podziałki.
W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Ja mam podejrzenie o ten słaby akumulator lub problem z N75 (już się przycinał, a teraz to słychać jak pracuje. Ale zalałem płyn do czyszczenia i smarowania wtryskiwaczy i go przepaliłem i teraz śmiga dobrze).
Na koniec dodam że niema błędów na komputerze i efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg).

Z góry dziękuje za sugestie podpowiedzi jednoznaczne rozwiązania (najlepiej z opisem)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn mar 15, 2010 19:07

brzdek pisze:W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
brzdek pisze:efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg)
Czy podczas występowania tego zjawiska zauważyłeś że auto zaczyna kopcić bardziej , jeśli tak to jaki kolor spalin


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

brzdek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 13:46
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: brzdek » pn mar 15, 2010 19:39

przyznam ze nie zanotowałem jakiegoś strasznego dymienia. ale też specjalnie nie patrzyłem. Starałem się jak najszybciej zgasić silnik. Za drugim razem zrobiłem mu przygazowanie żeby sprawdzić czy ustąpi efekt. A mogę wiedzieć np co jeśli byłby to szaro-białawy dym. Czy to oznacza przepływomierz? dziękuje za szybką interwencje , a teraz wiem na co zwrócić jeszcze uwagę



Awatar użytkownika
Alchemik_2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
Lokalizacja: GDA

Post autor: Alchemik_2006 » wt mar 16, 2010 00:08

Na zimnym silniku nie butuje się diesla :panna:


VWManiak

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt mar 16, 2010 00:25

Też raz mi się tak zdarzyło a też mam AHFa, byłem wkur....y i na zimnym silniku dałem w palinik, silnikiem zaczęło rzucać, kłęby dymu za mną, jakby pracował na 3 cylindry. Zgasiłem silnik uruchomiłem ponownie i było ok.
To się nazywa zawieszenie zaworów czy coś takiego...
Wiem tylko jedno tak jak pisał wcześniej kolega - TDI nie męczy się gdy silnik jest zimny a tym bardziej zaraz po odpaleniu.

Kolego nie polecam takich poczynań no chyba że chcesz sobie zafundować wymianę silnika :grin:


Sebastian

brzdek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 13:46
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: brzdek » wt mar 16, 2010 00:28

Aż tak zimny nie był. Wskazówka już lekko drgnęła :). Ale zastanawia mnie bardzo powód tej nierównej pracy A grunt to nie wyłączyć zbyt szybko zapłonu żeby turbiny nie zatrzeć. A pedał miałem wciśnięty na jakieś 3/4 .
Ale dziękuje za radę Alchemik_2006

[ Dodano: 15 Mar 2010 23:32 ]
sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 16, 2010 00:38

brzdek pisze:sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.
Rady ????

Zmienić olej
Skontrolować jak działa regulacja ciśnienia oleju --. zwłaszcza na zimnym silniku


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

brzdek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 13:46
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: brzdek » śr mar 17, 2010 19:38

homsky . dzięki za informacje i poradę. W kwietniu chcę jechać na przegląd silnika i napędu wraz z wymianą oleju- zerkną mi również na regulację ciśnienia oleju jak radzisz. dziękuje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości