AHF 110KM (135 KM /nie seryjnie) 147.000km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AHF 110KM (135 KM /nie seryjnie) 147.000km
Witam!
Kolejny raz (już drugi w okresie 3 miesięcy) wystąpił mi problem nierówną pracą silnika. Ale zacznijmy od początku.
Chwilę po odpaleniu auta, dodam że akumulator jest już słaby - ale pali, rozpoczynam jazdę spokojnie. Z elektryki chodzi tylko radio i nawiew pierwszy lub drugi bieg, czasem dochodzi szyba tylna. Jak chcę go przygazować nabiegu to mu się zdarzy że silnik się zadławi. W tym momencie w każdym przypadków, sprzęgło zrzucenie biegu i zatrzymuje się. Na obrotach jałowych silnik pracuje nierówno, aż trzęsie budą. Ale co jest dziwne po zwiększeniu obrotów na jakieś 1400-1500 efekt ustaje. Podpuszczeniu obrotów nawałowe dalej to samo. Co jest dziwniejsze to po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko jest już dobrze. Dodam że auto ma na liczniku dopiero 147.000km (sprawdzony przebieg w VW), olej filtry zawsze zmieniane na czas. Rozrząd zmieniony przy 90.000km. Ostatnia naprawa polegała na wymianie świec żarowych no i pompce sprzęgła (pompka się rozsypała) – wszystkie części oryginalne i wymienione przez fachowca. Płyny są w porządku, no może troszkę wysoki poziom oleju, ale nie przekracza maksymalnej podziałki.
W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Ja mam podejrzenie o ten słaby akumulator lub problem z N75 (już się przycinał, a teraz to słychać jak pracuje. Ale zalałem płyn do czyszczenia i smarowania wtryskiwaczy i go przepaliłem i teraz śmiga dobrze).
Na koniec dodam że niema błędów na komputerze i efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg).
Z góry dziękuje za sugestie podpowiedzi jednoznaczne rozwiązania (najlepiej z opisem)
Kolejny raz (już drugi w okresie 3 miesięcy) wystąpił mi problem nierówną pracą silnika. Ale zacznijmy od początku.
Chwilę po odpaleniu auta, dodam że akumulator jest już słaby - ale pali, rozpoczynam jazdę spokojnie. Z elektryki chodzi tylko radio i nawiew pierwszy lub drugi bieg, czasem dochodzi szyba tylna. Jak chcę go przygazować nabiegu to mu się zdarzy że silnik się zadławi. W tym momencie w każdym przypadków, sprzęgło zrzucenie biegu i zatrzymuje się. Na obrotach jałowych silnik pracuje nierówno, aż trzęsie budą. Ale co jest dziwne po zwiększeniu obrotów na jakieś 1400-1500 efekt ustaje. Podpuszczeniu obrotów nawałowe dalej to samo. Co jest dziwniejsze to po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko jest już dobrze. Dodam że auto ma na liczniku dopiero 147.000km (sprawdzony przebieg w VW), olej filtry zawsze zmieniane na czas. Rozrząd zmieniony przy 90.000km. Ostatnia naprawa polegała na wymianie świec żarowych no i pompce sprzęgła (pompka się rozsypała) – wszystkie części oryginalne i wymienione przez fachowca. Płyny są w porządku, no może troszkę wysoki poziom oleju, ale nie przekracza maksymalnej podziałki.
W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Ja mam podejrzenie o ten słaby akumulator lub problem z N75 (już się przycinał, a teraz to słychać jak pracuje. Ale zalałem płyn do czyszczenia i smarowania wtryskiwaczy i go przepaliłem i teraz śmiga dobrze).
Na koniec dodam że niema błędów na komputerze i efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg).
Z góry dziękuje za sugestie podpowiedzi jednoznaczne rozwiązania (najlepiej z opisem)
brzdek pisze:W momencie pojawienia się tego efektu mam wrażenie jakby pracowały – spalały tylko trzy z czterech cylindrów.
Czy podczas występowania tego zjawiska zauważyłeś że auto zaczyna kopcić bardziej , jeśli tak to jaki kolor spalinbrzdek pisze:efekt wystąpił tylko na zimnym silniku przy dynamicznym dodaniu gazy (1-szy i drugi bieg)
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
przyznam ze nie zanotowałem jakiegoś strasznego dymienia. ale też specjalnie nie patrzyłem. Starałem się jak najszybciej zgasić silnik. Za drugim razem zrobiłem mu przygazowanie żeby sprawdzić czy ustąpi efekt. A mogę wiedzieć np co jeśli byłby to szaro-białawy dym. Czy to oznacza przepływomierz? dziękuje za szybką interwencje , a teraz wiem na co zwrócić jeszcze uwagę
- Alchemik_2006
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
- Lokalizacja: GDA
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Też raz mi się tak zdarzyło a też mam AHFa, byłem wkur....y i na zimnym silniku dałem w palinik, silnikiem zaczęło rzucać, kłęby dymu za mną, jakby pracował na 3 cylindry. Zgasiłem silnik uruchomiłem ponownie i było ok.
To się nazywa zawieszenie zaworów czy coś takiego...
Wiem tylko jedno tak jak pisał wcześniej kolega - TDI nie męczy się gdy silnik jest zimny a tym bardziej zaraz po odpaleniu.
Kolego nie polecam takich poczynań no chyba że chcesz sobie zafundować wymianę silnika
To się nazywa zawieszenie zaworów czy coś takiego...
Wiem tylko jedno tak jak pisał wcześniej kolega - TDI nie męczy się gdy silnik jest zimny a tym bardziej zaraz po odpaleniu.
Kolego nie polecam takich poczynań no chyba że chcesz sobie zafundować wymianę silnika
Sebastian
Aż tak zimny nie był. Wskazówka już lekko drgnęła . Ale zastanawia mnie bardzo powód tej nierównej pracy A grunt to nie wyłączyć zbyt szybko zapłonu żeby turbiny nie zatrzeć. A pedał miałem wciśnięty na jakieś 3/4 .
Ale dziękuje za radę Alchemik_2006
[ Dodano: 15 Mar 2010 23:32 ]
sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.
Ale dziękuje za radę Alchemik_2006
[ Dodano: 15 Mar 2010 23:32 ]
sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.
Rady ????brzdek pisze:sebastian1901 - to już jest jakiś ślad. Muszę się więcej dowiedzieć o tym zawieszaniu zaworów. Cenne rady.
Zmienić olej
Skontrolować jak działa regulacja ciśnienia oleju --. zwłaszcza na zimnym silniku
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości