Co dać koło dwumasowe czy sztywne koło zamachowe?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt mar 09, 2010 23:25

pawelekk22, mocno optymistyczna ta hamownia,252 niuty w serii :chytry:
Super wynik.
Zastanawiam się,ile ta turbina musiała dmuchać,żeby tyle nadmuchać.
Po sofcie też niczego sobie,moment jak przy 150cio konnym vp.
Pogratulować takiego wyniku.

Dodam tylko,że ja wartość 330 niutów przy 2000 rpm uzyskałem przy doładowaniu 1.45,na obciążeniowej,turbo awx,216tki :bajer:

Niektórzy ciemniacy ładują wydajniejsze turbiny,a nawet 216tki,żeby taki moment osiągnąć,a tu proszę,wystarczy soft,hamownia inercyjna i masz prawie 340 nitów na seryjnej jak mniemam suszarce.

Cuda się zdarzają...


AFN 165,5@380,8

pawelekk22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: pawelekk22 » śr mar 10, 2010 11:37

tak mam wszystko seryjne tylko przeplywomierz jakis mocniejszy od wersji 130 albo 150 konnej jako zamiennik kupilem na allegro a myslalem ze to od 110. moze dlatego ta seria wyszla ponad norme. ale bez softu przeplywomierz notlaufa robil na 1-3 sek czasem i wywalal blad przeplywki zwarcia do plusa ale po sofcie ani razu juz bo tak mi kolega z goodhope wszystko ladnie poustawial.
Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2010 11:39 przez pawelekk22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » śr mar 10, 2010 11:53

sagon pisze:pawelekk22, mocno optymistyczna ta hamownia,252 niuty w serii :chytry:
Super wynik.
Zastanawiam się,ile ta turbina musiała dmuchać,żeby tyle nadmuchać.
Po sofcie też niczego sobie,moment jak przy 150cio konnym vp.
Pogratulować takiego wyniku.

Dodam tylko,że ja wartość 330 niutów przy 2000 rpm uzyskałem przy doładowaniu 1.45,na obciążeniowej,turbo awx,216tki :bajer:

Niektórzy ciemniacy ładują wydajniejsze turbiny,a nawet 216tki,żeby taki moment osiągnąć,a tu proszę,wystarczy soft,hamownia inercyjna i masz prawie 340 nitów na seryjnej jak mniemam suszarce.

Cuda się zdarzają...
Oj sagon sagon
Jaki jest koń każdy widzi, jaka była seria też.
Moment bierze się z paliwa a nie powietrza.
Możesz nadmuchać 2 bary ..jak nie dasz paliwa to będzie puste powietrze.
Jeśli jest inaczej, skąd twoim zdaniem bierze się strzał momentu i to spory po zastosowaniu rezystorków ? Z Doładowania ? Przeca jest seryjne :)

Przy tym cudownym chińskim zamienniku, w serii 42mg miał już przy 1800 obr, wtedy miał zmierzone 1050mg przepływu, a powietrze w zakresie 1900-2050 obr podchodziło pod 1,15 bara. I to wcale nie z winy geometrii i innych teorii spiskowych.
Po prostu większej podlanej ilości paliwa. Tandem takiego chinola z nastawnikiem na 3mg, potrafi dać to co w załączniku.

Recepta na duży moment w seryjnej 110tce ?
żadna tajemnica. Zna ją każdy kto grzebie w sofcie. Grzebie, a nie patrzy innym zza pleców.

Męczy mnie już to twoje nagminne szukanie drugiej dziury w każdej cudzej dupie

p.s.
sugerujesz mi pomiar w trybie inercyjnym ?

wiesz co to jest ?Obrazek
Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2010 12:05 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr mar 10, 2010 23:24

Coś nowego,teraz piszesz,że moment bierze się z paliwa.
Tak się składa,że trochę tu i ówdzie szperam i trafiłem na post na stronie forum passata,w który niejaki goodhope pisał,że moment bierze się z POWIETRZA.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43807

Więc się chłopie określ,z czego w końcu się ten moment bierze.
Jak widzę,to chyba tak do końca tego nie wiesz.
Starasz się z każdej sytuacji wyjść obronną ręką,wypisując...sam widzisz,co.
W moich oczach straciłeś autorytet,choć pewnie cię to tyle,co...
To,że dobrze piszesz softy,nie ulega wątpliwości.Ale moim zdaniem nie tylko oto w tym chodzi.

Podoba mi się Twój sposób tak dosadnego opisu zagadnienia od strony technicznej i merytorycznej.
Te wszystkie liczby,regułki być może robią wrażenie.
Ale pisane są pod publikę.
Wiesz,ja nie pisze softów,ale tak się składa,że troszeczkę,dosłownie odrobinkę,czaję temat.
Co za tym idzie cenie sobie wiedzę ludzi takich jak Ty,ale nie lubię,jak uważacie,że ze zwykłego szarego usera można na każdym kroku robić idiotę.

Piszesz to,co Ci w danej chwili wygodne,bez względu na fakty.
Trochę nieładnie.

Co do tego wykresu,to wg. mnie,chyba ktoś się pomylił hamując autko.
Seryjna krzywa momentu wygląda jak książkowa po modyfikacji,a zmodyfikowana jak typowa seria.
Być może takie były założenia.

Ale to tylko takie małe spostrzeżenie nic nie wiedzącego laika.
Na koniec-nie daję,nie dawałem nigdy wiary tym cudownym wynikom,jakie osiągają min.seryjne wozy na waszych hamowniach,z prostego dobrze Ci znanego powodu.
Ot tyle.
Sam toczyłeś batalię w tej kwestii,więc rozumiesz do czego piję.
Pozdrawiam i wielu jeszcze tak owocnych,ku zadowoleniu klienteli pomiarów życzę.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw mar 11, 2010 12:40

Większość krytyków filmowych to pożal się Boże niespełnieni w ambicjach reżyserzy filmowi, którzy z braku wiedzy nie potrafiąc się wybić, poczuli niespełnioną potrzebę osądzania dzieła innych, bardziej znamienitych.

Dlaczego dostrzegam analogię ?

Wyrywasz zdania z kontekstu.
Czytaj dokładnie.

Jedno twierdzenie drugiego nie wyklucza. Wzajemnie się uzupełniają.

Pytam się, skąd nagły wzrost momentu w rezystorkowych rozwiązaniach ?
Tam samo paliwo podlane przecież. Tak paliwo, które powoduje rozbieganie się turbiny. Potem ten moment leci na pysk, z racji poskromienia turbosprężarki przez sterownik.

To paliwo powoduje jej rozpędzenie.
Nie ma paliwa, nie ma dynamiki spalin, nie ma ładowania. Samo powietrze się nie dopali.

Napisałem wyraźnie !
Co chyba celowo przeoczyłeś.
Ile wyniosło doładowanie i co było tego powodem. Skąd tak bogaty moment.

To paliwem można powodować sztuczne overboosty (jak w powyższym przykładzie).
Nie ukrywam, że tak duży moment został uzyskany podlaniem większej ilości paliwa z dołu.
Może je też powodować sam soft, celowo opóźniając reakcję korekcji doładowania (tak jak jest w niektórych 130tkach i wielu dwulitrówkach)

Każdy ASV/AHF ma potencjał na spokojnie 350Nm na seryjnych gratach. Barierą nie jest twoje wyuzdane pojęcie o modyfikacjach ani też wtryski, czy turbina. Barierą jest sens takiego momentu i znoszącego go sprzęgło. Czy warto robić 350Nm w piku ?

Możesz się podniecać tym, że już nauczyłeś się interpretować logi, tym samym wydając forumowe diagnozy i osądy na odległość. Ale grupa 8 to nie wszystko.
51mg dla 2000obr, to zaledwie 3,8V. Dociera do ciebie jaki tam jeszcze jest zapas na pompie ?

Wtrysków większych nie zakłada się dla większego momentu, ale większej mocy. Wie to każdy kto stroi byle jaką składankę z innymi wtryskami. Na ile należy ciąć dawkę w stosunku do klasycznego moda z dołu. Wie jak wielki potencjał z dołu zostaje niewykorzystany.

Więc nie pitol niczym nie popartych farmazonów, próbując podważyć moją robotę, tylko
dlatego, że masz jakieś niespełnione ambicje, które chcesz wynagrodzić krytyką innych.

Klient chciał, klient ma. Klientowi to pasje. Zatem dlaczego tobie ciągle to nie pasuje ?


Wątku twojej oceny estetycznej, bo chyba tylko o tym w tym wypadku można mówić, przebiegu krzywych przed i po modyfikacji, nawet nie poruszę.
Nie odniosłeś się do mojego pytania z załączonym screenem.
Zatem pojęcie o hamowaniu masz żadne.
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 18:20 przez goodhope, łącznie zmieniany 5 razy.



boggel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 19, 2010 18:19
Lokalizacja: okolice Płońska

Post autor: boggel » czw mar 11, 2010 12:49

Witam!
Zbieram potrzebne części do wymiany sprzęgła na jednomas i potrzebuje numer katalogowy śrub mocowania koła i docisku.
Dodam że koło od 1Z, sprzęgło LUK od g60
Z GÓRY DZIĘKI


Seat Toledom 1M 1.9 TDI

pawelekk22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: pawelekk22 » czw mar 11, 2010 12:55

jak zostawilem golfa na modyfikacje w goodhope to powiedzialem ze potrzebuje silnego strzala momentu z dolu zeby poczuc troche ten efekt wgniatania w fotel bo mi w sumie na tym bardziej zalezy zeby sie lepiej zbieral przy ruszaniu i przyspieszaniu etc. Dokladnie zrobil mi tak jak chcialem, mowilem ze mam jednomas, mowilem ze mam sprzeglo zwykle nie od g60 i zrobil mi 336 nm, przejechalismy sie zeby spr czy sprzeglo sie nie sliznie 60 km/h 5 bieg pod gorke i poki co nic sie nie slizga i jestem meeeeega zadowolony z tego co mam teraz w porownaniu z tego co bylo w serii a uwierzcie mi roznica jest niesamowita!. I moment bardzo fajnie czuc :> i bardzo sie ciesze ze mi sie notlauf juz nie robi bo na serii mi sie robil czesto a po modzie ani razu :> A co jest niby nie tak w tych wykresach co dalem linka z hamowni ?
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 13:00 przez pawelekk22, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw mar 11, 2010 13:22

Popieram goodhope, z racji takiej ze diesle nie maja stałej lambdy =1 tylko maja spory nadmiar powietrza. jak dobrze pamietam to lambda w dieslu wynosi od 27 do 8 czy cos kolo tego. W kazdym razie nie ma mieszanki stehiometrycznej jak w benie. Podlanie ropy = power. Zreszta ile tam jest zwiekszane cisnionko powietrza po chipsie na seryjnej turbawce.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw mar 11, 2010 18:18

sterowane 1,2 bara.
W piku przez ten paliwowy overboost (który widać na wykresie) podchodzi do 1,35. Ale oczywiście zaraz zbija na 1,2 przez co moment spada.

W odpowiedzi na kolejne zarzuty że to turbo tego nie zniesie, że hardcore i tego typu pitolenie.
Są to standardowe parametry dla serii tej turbiny stosowanej w sharanowatych PD115.
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 18:19 przez goodhope, łącznie zmieniany 1 raz.



Spontan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 12, 2010 03:24
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Spontan » pt mar 12, 2010 03:40

Witam.Czytam już parę godzin i tu się naprawdę znacie na rzeczy

Gdy odpalam silnik wszystko normalnie pracuje żadnych odgłosów nie ma.Nie trzęsie dudą i raczej w porządku.Biegi bez zarzutu wchodzą.Sprzęgło raczej ciężko pracuje i drga ale to raczej normalne w dieslach bo drga jak go lekko wcisne w rytm silnika.
Natomiast gdy wciskam sprzęgło to w pewnej odległości od-do pojawia się jakby trekotanie dalej od tego do gdy cisnę do końca tego nie ma.Na łożysko oporowe mi nie wygląda po przeczytanych postach.Mechanik powiedział że na 70%(na słuch)


Podobno można zamienić koło dwu masowe na jedno masowe w silnikach AFN to prawda ? Także do Alhambry 1.9 TDi 110 ? Jak najtaniej to naprawić?

Proszę o pomoc przysięgam wyśle na butelkę....



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt mar 12, 2010 08:57

Wszystkie silniki tdi co maja skrzynie 5 biegową bo maja sprzeglo 228 mm a nie 240mm.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob mar 13, 2010 18:16

Osobiście nic do Ciebie nie mam.Pozwoliłem sobie tylko napisać,że nie daję wiary w taki wynik.Dlaczego?
Odpowiem.

Tak,jak Ty nie dajesz wiary w wyniki seryjnych pomiarów u Rogala.
Tak samo,jak nie dałeś wiary w moc jaką osiągnął po sofcie 110tki evolution.
Tylko Twoje wyniki są poparte setkami godzin pracy?Innych już niekoniecznie?
Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie.Nie podoba się,nie uznaje tego za wiarygodne,to pisze.
Ty tak robiłeś,ja też mogę,jeszcze.

To,że ty jesteś tunerem,nie oznacza,że wszyscy inni,to szara materia.
Po sofcie,który pisał mi człowiek,który chyba zna się na rzeczy,tuner,przy ciśnieniu 1.09 i 48mg w ob miałem coś w granicy 1.3 przy 2400 i wystarczyło to tylko na nędzne 310 niuta.
U brata w toledo też tylko na niewiele ponad 300.
Paliwka do 2000 nie dolewane.Ty jak piszesz dołem dolałeś,więc ob 1.35 przy niecałych 2200(1.2 w sofcie),przy większej ilości paliwa jest tak niewielki,że aż dziwny.
0.15mbar,przy zwiększonej,niż w typowym sofcie,jak np. u mnie,dawce(48) to moim zdaniem taki sam cud,jak ten moment.
0.15 w ob to taka turbina łapie na seryjnej dawce,niech mnie ktoś poprawi,jeśli się mylę.


50mg,1.45,216tki i wystarczyło to na 340 nita przy 2200,w moim przypadku.
Tym razem z dołu już dolane.
Samo to,że od 2000 dmuchała 1.45,przy 50ciu mg i 216takch nie pozwoliło mi uwierzyć w Twój wynik.
Szkoda,że nie archiwizuje logów,bo podałbym wartość doładowania przy 2200.
Ale skoro od 2000 dmuchała 1.45,to...
Tylko,że ja jeszcze zmieniłem kolektor ssący,cały dolot od filtra do turbiny,łącznie z tym gównianym przewężeniem przy turbinie,co bezsprzecznie wpłynęło na lepsze napełnienie silnika powietrzem.Co za tym idzie w końcowym efekcie i wartości momentu.
Został tez jak to się mówi,kopnięty nastawnik.
Dopiero ten zabieg swoje zrobił.
A mimo to,tylko 340 niuta przy 2200.A tyle się namodziłem i nadaremnie.
Ty robisz to samo,na seryjnych gratach :grrr:
Dodam,że na 216tkach moment wbrew temu,co piszesz też rośnie.
Przy 50mg na 205tkach bym chyba tyle nie osiągnął?

To,że po box-ie rośnie wartość momentu( i dymu),ale głównie w ob,bo n75 po kilku sekundach musi zrzucić ciśnienie,to normalne.Więcej gnoju,więcej spalin,większe ich ciśnienie,w końcu większa prędkość wylotowa gazów.To wszystko musi spowodować większy ob,bo turbina się napędza.
Ale moment wzrósł głównie dzięki temu,że turbina dmuchała jak głupia.
Jak to pisałeś,choćby nalać nie wiem ile paliwa,to bez odpowiedniej ilości powietrza wiele nie osiągniesz.Nic poza dymem.

Prawie wszystkie 110tki po sofcie mają podobne wartości momentu oscylujące w granicach 300-310 i to już z delikatnym dymem i to dużo wyżej.
Prawie wszystkie,bo zdarzają się jednak rodzynki.
Ale nie wszyscy tunerzy,jak w moim przypadku najwidoczniej wiedzą ile i gdzie dolać,dmuchnąć,żeby było dużo,nisko i bez dymu.
Skoro tak dowaliłeś koksu,to dlaczego nie pozwoliłeś mocy rozwinąć pełnych skrzydeł?
W takiej zwykłej serii max. moc jest przy 4200, a tu taki super wynik na dole,a tak słabo na górze.

Aaa,o tym,że u mnie lekko dymił nie wspomnę.U brata o dziwo też.
Domyślam się,że jednak Twój soft,to arcydzieło sztuki bezdymnej.

Masz rację,nie znam się na hamowaniu,ale Ty już tak,co pozwala mi domniemać,że jesteś w stanie z hamownią zrobić wszystko.Ni Ty jeden zresztą.
Mimo to,jak założę fmic-a,to może podjadę do Rawy Maz.na korektę.Zależy od ceny.Się zobaczy,co Ci Twoi chłopcy zrobią.
Koleś ma winolsa,to sprawdzimy,skąd tak niezwykłe wyniki.

Z mojej strony koniec,nie będę więcej tu zaśmiecał,bo to temat o sprzęgle.
Przepraszam autora tematu,za spam.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » sob mar 13, 2010 23:16

Więcej mocy nie było, bo nie będzie. Jest 4.5V przy 4000 obr.
Z pustego to i Salomon nie naleje.

PO TO WŁAŚNIE SĄ WIĘKSZE WTRYSKI. BO NIE MA PALIWA U GÓRY ! A NIE NA DOLE !

50mg 2200-2400 ob to zaledwie 3,8-3,9V na nastawniku.
Ciągle do ciebie nie dociera ile ty tam jeszcze masz zapasu ?

To potrzeba osiągnięcia płaskiego momentu dyktuje cięcie dawki. Tu płaski moment musiałby spowodować jego obcięcie do poziomu co najwyżej 280-290Nm.

Klienta życzenie brzmiało: skoro nie ma z czego pociągnąć góry, ma być kopnięcie w plecy.
Klient płaci, klient żąda, klient ma.

Do Pawła nawet nie dzwoń, szkoda twoich pieniędzy na telefon. Żaden z moich współpracowników nie zajmuje się tak starymi samochodami. Tym bardziej wydumkami.

Wątek Rogala, tyczył się zjawiska, obserwacji, że pośród wklejanych przez klientów w stosownym wątku wykresów nie można za diabła znaleźć auta z niedoborem, cholernie ciężko o serię. Zwykle gratisy. A jak wiemy, auta bywają różne.
U mnie bywa różnie, jak w życiu.
Choćby przykład z dziś, dwa auta z tym samym silnikiem, o tej samej mocy znamionowej.
seria 224/450. A6 po świeżej wymianie wtryskiwaczy na nowe. Phaeton od nowości nie zaglądane pod maskę.
Obrazek
Obrazek

czy za taki stan rzeczy mam przeprosić ?
Za to, że moja praktyka burzy twoją teorię, a moje rolki hamują auta generując wykresy nie odpowiadające twojemu poczuciu estetyki ?
ok. przepraszam :)
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2010 23:42 przez goodhope, łącznie zmieniany 7 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości