Czy to może być zapchany katalizator?!?!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Czy to może być zapchany katalizator?!?!

Post autor: Tomek_Golf_V » wt mar 09, 2010 18:08

Witam, mam u siebie taki objaw w 2.0 tdi, że jak ruszam z jedynki to auto zanim ruszy zaczyna najpierw klekotać jak traktor i dop potem rusza, jak jade np na dwójde dodam gazu to najpierw auto głośniej klekocze i dop za jakiś ułamek sekundy zaczyna przyspieszać ( a gaz już wciśnięty) dzieje się to tylko do ok 2500obrotów powyżej tego silnik znowu pracuje normalnie a na tych niższych obrotach dodaje się gazu to klekocze jak traktor i mija ułamek sekundy zanim zacznie przyspieszać. Czy to może być wina zapchanego katalizatora? Najdziwniejsze jest to, że dzieje się to raz na jakiś czas i w 99% jest to wtedy jak mam ok. 1/4 paliwa w baku. Jak mam więcej to to nie wystepuje. Już kiedyś opisywałem ten problem i wiele mi radzono i wiele też zrobiłem m.in. wyczyszczono mi cały bak i układ paliwowy aby wyluczyć jakieś smieci które przy mniejszej ilości paliwa mogłybybyć wciągane i przytykałyby i to by tłumaczyło czemu auto ma jakby mniejszego kopa dop jak mu się depnie do podłogi i wjedzie na wyższe obroty to jedzie normalnie. Ale to nic nie dało, następnie został wymieniony czujnik ciśnienia wtrysku-efektów brak dalej dzieje się to samo. Na końcu poszła do wymiany pompa paliwa. Wszystkie części nowiutkie a efekt dalej ten sam. Jak jest ok 1/4 paliwa w baku to ten objaw występuje 9 na 10 razy. Mechanicy żadni nie wiedzą co to może być i sam próbuje dociekać i teraz pomyślałem o katalizatorze. Co o tym myślicie? z góry dziękuje



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt mar 09, 2010 20:13

Tomek_Golf_V pisze:Czy to może być wina zapchanego katalizatora?
napewno nie, chyba ze ktos go zapchal nie naturalnie, przy przebiegu jaki masz ( a napewno maly) to nic sie nie powinno dziac.
u mnie 300k km i dopiero wyciety kat, a nie dzialo sie nic
Tomek_Golf_V pisze:Jak jest ok 1/4 paliwa w baku to ten objaw występuje 9 na 10 razy
a moze jak tak sie dzieje to gdzies, ktoredys sie uklad zapowietrza


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » śr mar 10, 2010 17:14

Jeszcze jak ostatnio mi się to działo to zauważyłem i nie wiem czy to było efektem zimna ale wydaje mi się że wcześniej pomimo niskich temperatur tego nie było a mianowicie bardzo kopciło z wydechu. Teraz zatankowałem paliwo mam go już dużo i silnik pracuje normalnie i nie kopci. Widzicie jakiś związek z tym wszystkim i może jakieś nowe pomysły?



Awatar użytkownika
pszczolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw lip 23, 2009 09:58
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: pszczolek » śr mar 10, 2010 17:30

sprawdz EGR



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » śr mar 10, 2010 22:51

a kat wtrysku sprawdzales?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » czw mar 11, 2010 17:19

Tylko było robione to co napisałem niczego więcej nie sprawdzałem bo nikt nie umiał powiedzieć czego to może być wina



Awatar użytkownika
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: stepniak.p » pt mar 12, 2010 00:46

pszczolek pisze:sprawdz EGR
ERG na bank nie....bo nie ma w tym przypadku nic do rzeczy.....

coś chyba z układem zasilania....hmmm..... tak jak by faktycznie skądś powietrze brał....hmmm

a kompa mu robiłeś? były jakieś błędy ?


OBECNIE : MK6 1.6 TDI DSG

BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:

grzegorz5419
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 14:07
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: grzegorz5419 » pt mar 12, 2010 09:33

ja miałem podobną sytuacje w golfie 4 przyczyczyną całego zamieszania okazał się przepływomierz powietrza ,po wymianie wszystko się uspokoiło ,a też mi chcieli mechanicy katalizator wyciąć i to posty z tego forum mi pomogły znaleść przyczynę



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » pt mar 12, 2010 15:24

Na kompie żadnych błedów nie wykazało ;/



Awatar użytkownika
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: stepniak.p » pt mar 12, 2010 17:03

jakby przepływka była uszkodzona to złapałby błąd....


OBECNIE : MK6 1.6 TDI DSG

BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:

grzegorz5419
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 14:07
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: grzegorz5419 » pt mar 12, 2010 21:56

u mnie też nie wykrywało żadnych błędów a przepływka robiła traktor z auta przy pewnych obrotach i kupe białego dymu za autem ale to było w granicy obrotów 1700-2000 potem było dobrze,na prubę odpiołem przepływke auto zrobiło sie mułowate ale objawyznikły,odkąd kupiłem nową mam spokuj
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 21:58 przez grzegorz5419, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » ndz mar 14, 2010 23:02

dzięki za podpowiedzi jak zrobi się troche cieplej to sprawdze tą przepływke



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn mar 15, 2010 12:49

ja dla pewności na próbę podmieniłbym pompę paliwa na inną - tę w zbiorniku, pompy te jak są nieszczelne często łapią lewe powietrze jak jest mało paliwa w zbiorniku



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » czw mar 18, 2010 17:31

ta właśnie pompka wewnątrz zbiornika była wymieniona na nową. I to nie to



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości