Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Mam do Was koledzy pytanie. Byłem w warsztacie, jestem umówiony na wyjęcie turbo... Powiedzcie mi jednak jedną rzecz. Mechanik stwierdził, że albo zasyfiona jest w środku nagarem turbinka, albo przytarł się siłownik od turbiny ( bo po jakimś przebiegu tak też może się stać ) - nie porusza się na całej długości. Ze zdemontowanej kiedyś turbinki udało mi się dorwać ten siłownik - nie wiem jednak czy pracuje dobrze. W momencie kiedy go naciskam - trzeba użyć troszkę więcej siły - z drugiej strony leci powietrze - to chyba normalne. Czy to on powinien się poruszać w zakresie 2cm ?
Zadecydowała odległość, pod ręką praktycznie - cena dwa razy większa... Przy okazji samochód na przyszły piątek musi być gotowy - dłuższa traska, wyczekiwany urlop w końcu. Tym sposobem zmuszony zostałem do zrobienia samochodu w Kielcach... Mam nadzieję, że samo czyszczenie wystarczy Nie będę musiał wymieniać tego siłownika.
wirnika pod zadnym pozorem sie nie demontuje w przeciwnym wypadku szukaj sobie nowej turbawki lub b.dobrego speca od regeneracji turbin, odkrecasz tylko sruby ktore dociskaja obie czesci do siebie po obwodzie, czesc goraca trzeba potraktowac i to obficie nafta lub jakims odrdzewiaczem i wcale nie zalowac co musi sie troche pomoczyc i potem ale z wyczuciem potraktowac turbawke mlotkiem najlepiej plastikowym ale jak to nie pomoze trzeba uzyc ciezkiego sprzetu (ale z glowa)
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 13:39 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.
- cosmoo
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
- Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
- Kontakt:
tu się nie zgodzę właśnie jestem po tym zabiegu, dziś czyściłem swoją turbinkęantojuja pisze: czesc goraca trzeba potraktowac i to obficie nafta lub jakims odrdzewiaczem i wcale nie zalowac co musi sie troche pomoczyc i potem ale z wyczuciem potraktowac turbawke mlotkiem najlepiej plastikowym ale jak to nie pomoze trzeba uzyc ciezkiego sprzetu (ale z glowa)
zakupiłem sobię końcówkę (ala palnik) za 35 PLN do butli gazowej, no i wystarczyło jakieś 60 sec grzania potem, turbinka praktycznie sama się rozpołowiła.
przed czyszczeniem:
i po:
[b]The discipline of writing something down is the first step toward making it happen.[/b]
podsumowanie
Wiec chcialem podsumowac te wszystkie posty ! Jesli brakuje mocy i samochod zamula powinnismy dokonac nastepujace czynnosci:
- wyczyscic n75 http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11
-czyszczenia turbinki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
-spróbowac rozruszać ręcznie sztange turbiny
Pytanko jeszcze odnosnie sztangi turbinki -gdzie ona sie znajduje czy ktos by mogł dolonczyc jakies foty itp
Wiec dzisiaj zaczynam od n75 i zobaczymy czy pomoze.
- wyczyscic n75 http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11
-czyszczenia turbinki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
-spróbowac rozruszać ręcznie sztange turbiny
Pytanko jeszcze odnosnie sztangi turbinki -gdzie ona sie znajduje czy ktos by mogł dolonczyc jakies foty itp
Wiec dzisiaj zaczynam od n75 i zobaczymy czy pomoze.
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 17:25 przez jar2424, łącznie zmieniany 1 raz.
golf
Re: podsumowanie
Najpier zaczynasz od diagnozy i logów Vagiem na poczatek 003 , 008, 011 wtedy bedzie wiadomo co i jakjar2424 pisze:Wiec chcialem podsumowac te wszystkie posty ! Jesli brakuje mocy i samochod zamula powinnismy dokonac nastepujace czynnosci:
- wyczyscic n75 http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11
-czyszczenia turbinki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
-spróbowac rozruszać ręcznie sztange turbiny
Pytanko jeszcze odnosnie sztangi turbinki -gdzie ona sie znajduje czy ktos by mogł dolonczyc jakies foty itp
Wiec dzisiaj zaczynam od n75 i zobaczymy czy pomoze.
1 proba nie udana
tak jak pisalem powyzej podsumowanie odnosnie zamulonego autka.Wyjelem n75 i wyczyscilem go bardzo dokladnie ale efekt zerowy wiec jeszcze jedna opcja mi zostala . zaczynam w ta niedziele i mam nadzieje ze to jest toi jak nie to lece do specialisty.Czy ktos wie gdzie sie znajduje sztanga turbiny ?
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 23:27 przez jar2424, łącznie zmieniany 1 raz.
golf
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt gru 05, 2006 01:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Odkopie troche temat ale zauwazyłem coś co może być komus przydatne.
Mianowicie zmagałem sie z notlaufem w okresie zimowym i kilka dni temu przypadło mi jechac z przyczepką i motorem do Łodzi.Auto było dobrze zagrzane(mam zepsuty termostat,ale przysłonieta chłodnice bo nie ma kiedy wymienic) i na trasie bez problemow z notlaufem nawet na 5tym biegu zobciażeniem powyżej 140km/h(z przyczepą:) )
W tym miejscu pozwole sobie zadac głupie pytanie.Czy temperatura ponizej 70st wpływa jakoś na łapanie zamuły?Dodam że jadąc na rozgrzanym do 90 st silniku nie łapie muła.
oco kaman?
Mianowicie zmagałem sie z notlaufem w okresie zimowym i kilka dni temu przypadło mi jechac z przyczepką i motorem do Łodzi.Auto było dobrze zagrzane(mam zepsuty termostat,ale przysłonieta chłodnice bo nie ma kiedy wymienic) i na trasie bez problemow z notlaufem nawet na 5tym biegu zobciażeniem powyżej 140km/h(z przyczepą:) )
W tym miejscu pozwole sobie zadac głupie pytanie.Czy temperatura ponizej 70st wpływa jakoś na łapanie zamuły?Dodam że jadąc na rozgrzanym do 90 st silniku nie łapie muła.
oco kaman?
VW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 135 gości