Co dać koło dwumasowe czy sztywne koło zamachowe?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

art8005
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 21:10
Lokalizacja: bialystok

Post autor: art8005 » ndz mar 29, 2009 21:56

panowie chyba mam takie kolo 037 105 273 c stan idealny , ogloszenie dalem w dziale sprzedam i namiary na siebie



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pn mar 30, 2009 09:47

PvD pisze:a czy takie sprzęgło(dwumas+srzęgło)od AFN(passat) podchodzi w miejsce seryjnego dwumas w AHF czy czymś sie różnią i trzeba cos kombinować?
Panowie, wystarczy sprawdzić w ETKA i już wszystko jasne. Koło zamachowe w AFN jest takie same jak w ALH, AHF, ASV, AGR nr 038 105 264 J - 225mm.
W ABF, 1Z, AHU, ALE jest inne koło nr 028 105 269 B - 228mm. Natomiast wały korbowe te silniki mająidentyczne czyli nr 028 105 101 L.

Wnioskuję z tego, że z 1Z koło pasuje do AFN, bo mają te same wały korbowe. Tylko widocznie jest za słabe. To w takim przypadku jeżeli koło AFN jest takie samo jak ALH,... to z 1Z też musi pasować.



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » pn mar 30, 2009 12:14

panowie nie róbmy zamieszania :wink:

zamach z silnika 1Z nadaje się idealnie np. pod tarczę z silnika VR6 ponieważ mają taką samą średnicę.
Moim zdaniem jest to najmocniejszy seryjny zestaw jaki można złożyć.
Powtarzam seryjny, bo można dać graty do Radzikowskiego i mieć na prawdę mocne cacko.
Sam ujeżdżam taki zestaw w silniku ALH, 340Nm znosi bez szemrania :grin:
Na takim zestawie jeździł też golf aw69 z niutonem w okolicach 400.

Dlaczego akurat koło od 1Z, ponieważ chyba najłatwiej je znaleźć na szrotach.
W końcu tych tdi jeździ nieporównywalnie więcej niż ABF`ów.

Jedno "ale", słyszałem opinie, że koło zamachowe we wzdłużnym motorze (np audi) 1Z jest inne niż z poprzecznego.
Nie wiem ile w tym prawdy, kolega miał taki przypadek ale może poprostu ktoś mu sprzedał nie te koło co trzeba.
Nie chcę robić zamieszania, tak tylko opisałem przypadek.
Dla świętego spokoju lepiej szabrować golfa z 1Z`em :jezor:

Tak jak już pisano, przy wymianie potrzebne są nowe śruby do koła zamachowego bo te od dwumasy nie podejdą.

Kto idzie w moc radzę poczynić ten krok, mnie graty kosztowały ok 800zł.
Kto nie planuje modzić może kupić sobie nowy dwumas i śmigać (myślę, że 150tyś wytrzyma).


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr gru 09, 2009 15:29

witam a jaki jest cel zabielania koła od 1Z ? nie może zostać ori ?


Sebastian

marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » śr gru 09, 2009 19:05

Jeśli masz zamach wytarty od tarczy tzn ze jest nie równy wtedy trzeba przetoczyć, jeśli jest równy to tylko wystarczy przeczyścić papierem i można zakładać.



mesjonarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 11, 2009 17:30
Lokalizacja: Suwałki Węgorzewo

Post autor: mesjonarz » śr gru 09, 2009 19:25

Kolego....tydzień temu też walneło Mi koło dwumasowe i zastapiłem Je zwykłym sprzęgłem z jescze zwyklejszą jednomasówką a za cały zamiennik nowy zapłaciłem 600zł.....i śmiga bezproblemowo......



davidson6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: davidson6 » śr gru 09, 2009 20:27

a gdzie kupiles ten zamiennik



Awatar użytkownika
MARIUSZ45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 26, 2009 16:11
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: MARIUSZ45 » czw gru 10, 2009 10:14

Witam ,a jaka używka, chodzi mi o jedno mas do ATD ,101 kM . Pozdr



mesjonarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 11, 2009 17:30
Lokalizacja: Suwałki Węgorzewo

Post autor: mesjonarz » czw gru 10, 2009 20:18

w sklepie jest to zamiennik firmy LUK która wymyśliła taki zamiennik i cena.....600zł a nie 1500...



Awatar użytkownika
MARIUSZ45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 26, 2009 16:11
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: MARIUSZ45 » sob gru 12, 2009 10:36

http://www.qh.com.pl/dodatki/4_in_1.pdf
Co sądzicie o????????????



pawelekk22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: pawelekk22 » wt mar 09, 2010 11:38

panowie ja w swoim AHF wymienilem dwumas na jednomasa LUKa i sprzeglo sachsa bodajrze. zaplacilem za komplet 1200 zl i mam wirusa w golfie 139 km i 336 Nm http://www.goodhope.pl/b/AHF_ZEST.jpg

i smiga to bez problemu, sprzeglo sie nie slizga poki co
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 11:39 przez pawelekk22, łącznie zmieniany 1 raz.



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » wt mar 09, 2010 17:51

336nm przy 2100 rpm - całe szczęście że nie masz juz dwumasa bo i tak jego dni by były policzone :bajer:



pawelekk22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: pawelekk22 » wt mar 09, 2010 18:32

no wlasnie ze wzgledu na to ze nie mam dwumasa poprosilem o taki moment zeby mi sie zbieral z dolu juz :>



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 215 gości