Turbina gwiżdze na biegu jałowym [ALH]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn mar 08, 2010 23:44

PinkFloyd pisze:Po 2min wyłącza sie na jałowym EGR i sprezarka szybciej sie kreci i stad lekki gwizd z wydechu- to norma,
I to by się zgadzało :grin: Bo to właśnie tak to wygląda i jak by to była sprawa wyłącznie turbiny to by świszczało od samego początku a to po "chwili" dopiero i tak to jest w systemie 0-1 czyli "nagle" a nie, że dźwięk powoli się nasila :grin: I problem "dziejowy" rozwiązany :helm:
PinkFloyd
Jak na to wpadłeś ?? Dedukcja czy siedziałeś z vagiem w aucie :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denu » pn mar 08, 2010 23:57

Shmatan pisze: Moje pytanie jest inne - czy normalne jest to, że słysze wyciszający się świst (przez jakąs sekunde) przy zmianie biegu, kiedy poprzedni kręciłem wysoko z gazem w podłodze? pojawiło się toto po zimie, i nie wiem czego się spodziewać. Uprzedzając pytania - notlaufa nie łapie, i moc ma, poza tym nie kopci, i dziury w dolocie (raczej) nie ma.
To zdaje się normalne tzw. turbo dziura eliminowana przez stosowanie w nowszych silnikach kilka mniejszych turbin zamiast jednej dużej.

cytat za wikipedią:
Obroty sprężarki, a tym samym i jej stopień sprężania zależą od ilości gazów napędzających turbinę, która przy małym zapotrzebowaniu na moc jest mała. Dlatego gdy gwałtownie wzrasta zapotrzebowanie na moc silnika (zmiana biegu, wciśnięcie gazu w celu przyspieszenia) pomimo dostarczenia dodatkowego paliwa, przez moment, aż sprężarka zostanie rozpędzona sprężanie sprężarki jest małe, przez co silnik przez moment ma małą moc. Dodatkowo w tym czasie z powodu mniejszej ilości dostarczonego powietrza do cylindrów, układ dostarczający paliwo nie może dostarczyć go tyle co przy pełnym statycznym obciążeniu silnika.


Źródło


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt mar 09, 2010 07:49

denu, turbodziura nic nie ma do mojego problemu, bo mam krótki świst po puszczeniu gazu, a nie turbodziure po wciśnięciu ;)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob kwie 03, 2010 23:59

peksik pisze:PinkFloyd,
Kolega PinkFloyd wyjaśniło to zjawisko- mianowicie kiedy odpalasz auto i pochodzi on "chwilę" to włącza się EGR i tym samym turbo zaczyna się szybciej kręcić i to jest przyczyna "gwizdu" takiego bardzo niskiego.
Jeśli masz wątpliwości odnośnie działania turbosprężarki to wystarczy wykonać log dynamiczny grupy 011 vagiem i będzie widać jak turbo pompuje.
peksik pisze:czy moze byc auto zchipowane i tak ma ustawione ze po okolo 3 minutach zalacza sie turbo?
Nie, to nie tak :helm: turbosprężarka działa od momentu uruchomienia silnika - czyli jej wirniki się obracają się - osobną sprawą jest to jakie ciśnienie wytwarza na biegu jałowym i podczas jazdy. Ale ona po uruchomieniu silnika działa- kręci się :bigok:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Post autor: katerpi » ndz kwie 04, 2010 15:03

janu5z pisze:wszystko OK oprócz turbiny która gwiżdze na biegu jałowym...co to może znaczyć przechulane 160 tys km (przebieg autentyczny)...
Ewidentnie nieszczelność układu wydechowego :grin: U mnie po wycięciu kata i wspawaniu rury przelotowej zaczęło gwizdać. Nie ma się czym przejmować :bigok:



grzego2409
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 13:26
Lokalizacja: świdnik/sandvika
Kontakt:

Post autor: grzego2409 » ndz kwie 04, 2010 16:57

koledzy u mnie było to samo lekki gwizd po odpaleniu i podczas przyspieszania (zmiany biegów). Po wyczyszczeniu kolektora ssącego gwizd znacznie ucichł

[ Dodano: 04 Kwi 2010 16:59 ]
A ponadto zredukowały się drgania silnika przy dojeżdżaniu do świateł



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz kwie 04, 2010 21:29

grzego2409, no dziwnie :D

bo u mnie po wywaleniu kata, wywaleniu EGR, wyczyszczeniu kolektora ssącego i daniu nowej uszczelki gwiżdże jeszcze mocniej. Nigdzie nie mam porzedmuchów bo cisnienie pod VAGiem trzyma dobre.

Nie wiem czy to istotne ale - u mnie po daniu na "luz" słuchać jakby świszczenie nabierało obrotów - cieżko to opisać , ale mniej więcej jak na początku jest 1000obr, to po 5s przyspiesza to piszczenie do 2000obr (tak mniej więcej oczywiście :) )



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz kwie 04, 2010 23:54

Mi ori turbina mocno gwizdała na jałowym i wysrała się na drugi dzień jak wsadziłem wtryski 0.216 i program :helm: Wysłałem ją do regeneracji bo myślałem że auto ma muła przez turbinę a okazało się że wtryski były zajechane. Ładna niemka czeskiego pochodzenia miała mojego gofra od nowości i zdarzyło jej się Pb zalać. Niemcy wsadzili nową pompę i zero efektu a na wtryski już chyba nie chciała kasy wydać i dzięki temu gofer jeździ w Polsce :) Zauważyłem że AHF ogólnie lubią gwizdać zwłaszcza te bez katalizatorów ale jak na jałowym słyszysz świst stojąc 30 metrów od auta to raczej źle wróży. U mnie tak było i turbo się skręciło jak silnik odzyskał moc. Koleś ma Toledo II z AHF i turbo wyje na maxa ale on jeździ jak emeryt więc pewnie dlatego jeszcze turbina żyje. Zamiast gdybać sprawdź luzy na na ośce.
Shmatan pisze:turbodziura nic nie ma do mojego problemu, bo mam krótki świst po puszczeniu gazu, a nie turbodziure po wciśnięciu ;)
musiałbyś usłycześ co jest u mnie, jak zmieniam bieg to z wydechu przez chwilę jest bulgot jakbyś V8 jechał, Ostatnio widziałem śliczne MK5 w TDI i tam usłyszałem to samo, to chyba efekt przelotowego wydechu.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 23:55 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn kwie 05, 2010 08:09

Kris-THC pisze:z wydechu przez chwilę jest bulgot jakbyś V8 jechał
Zazdroszcze :P

Ale dźwięk u mnie nie jest zbyt pozytywny - brzmi jak troszke cichszy blow off



nunun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 22:18
Lokalizacja: Lidzbark

Post autor: nunun » pn kwie 05, 2010 09:56

Witam ! Ja mam problem z turbosprężarką w golfie V 1.9 TDI 2007r a mianowicie gwizda podczas jazdy gdy dodają lub zdejmuję nogą z gazu gwizd sprężarki przypomina sygnał karetki pogotowia kupiłem go niędawno od znajomego który sprowadza samochdy z zachodu kazał mi pojeździć bo on twierdzi ze auto stało pół roku i po jakimś czasie powinno się uspokoić w co wątpię bo już trochę jeżdżę i nic się nie zmieniło. Może ktoś doradzi co robić...

POZDRAWIAM



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości