AHU vs. ALE vs. 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

Post autor: RyKa » czw lip 30, 2009 15:20

PiotrusVW pisze:po przejechaniu jakis 700000km AHU i 1Z pewniejszy dla mnie jest AHU. Przebiegi maja podobne AHU 220kkm 1Z 280kkm.
ale przecież to te same motory z tego co się orientowałem, 1Z i AHU mają 202Nm a ALE ma 210Nm. Chyba tylko takie różnice są, no i pokrywy silnika.
Chyba, że ktoś ma jakieś info na temat różnic o których nie wiem.
Swoją drogą dobry temat o tych silnikach bo mało jest postów na temat ALE, o 1Z i AHU masa a o ALE ciężka sprawa.

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 15:21 ]
DrDomino pisze:ALE ma tez pare innych elementow wspolnych z AFN...
to dawaj wszystkie info jakie masz kolego :bajer:


OCEŃ MOJEGO VARIANTA :
viewtopic.php?t=111720" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » sob sie 01, 2009 08:38

Z tego co gdzieś czytałem to z 90-konnych jeszcze AHH ma VNT. Występuje w Passku B5 (np. znam takiego z 98 czy 99 roku), nie wiem czy gdzieś jeszcze.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sie 01, 2009 13:25

lwlw masz rację odnośnie VNT w AHH :bajer: ale pytanie dotyczyło silników montowanych w Golfach więc tego przykładu nie było sensu przytaczać.


Obrazek

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz mar 07, 2010 23:17

odswieze temat, jak rozroznic 1Z od AHU? na vagu pokaze cos?
mam auto z 1997 roku


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz mar 07, 2010 23:23

ŁukaszBed pisze:Silnik bierze normalnie ,8 litra oleju na 10 KKM
to raczej do normalnych nie należy tyle ile było po wymianie ma być przy następnej wymianie.... dopuszczalne minimalne różnice a to masz prawie LITR :P



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 08, 2010 00:26

brynol pisze:jak rozroznic 1Z od AHU? na vagu pokaze cos?
Powinno pokazać,ale jak masz wlepkę w bagażniku,to tam zajrzyj-będzie napisane...albo na osłonie paska rozrządu :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 08, 2010 00:28

Michaś_1977 pisze:Powinno pokazać
w ktorym miejscu?
Michaś_1977 pisze:ale jak masz wlepkę w bagażniku,to tam zajrzyj-będzie napisane
wlasnie namokla i sie rozpadla ;/
Michaś_1977 pisze:albo na osłonie paska rozrządu :bajer:
nic nie ma, jedynie pod obudowa jakis numer jest, ale to pewnie numer czesci


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn mar 08, 2010 00:45

brynol pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Powinno pokazać

w ktorym miejscu?
właśnie tez zapytam bo wg w opcjach w których grzebałem to nigdzie nie widać raczej.... jedynie nr sterownika

brynol, a na bloku, nr silnika nie odczytasz ?



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 08, 2010 00:48

To_mas,
25097 cos pisalo tylko
na glowicy 028 103 373 N ale to chyba numer czesci

[ Dodano: 07 Mar 2010 23:49 ]
gdzies czytalem ze 1Z wsadzali do lipca 1996 roku, a ja mam golfa z lipca 1997 roku wiec sam nie wiem co myslec

[ Dodano: 07 Mar 2010 23:49 ]
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 08.1993 - 07.1996
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 07.1996 - 12.1997
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1996 - 12.1997


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn mar 08, 2010 00:52

brynol, tutaj jest podany numer silnika w TDI:
jak nie czytelny to weź trochę papieru ściernego i potrzyj albo kredą :) albo 1 i 2 :)

Obrazek
na początku masz oznaczenie silnika czyli 1Z AHU ALE itd a potem jakieś cyferki z których da sie odczytać kiedy go wyprodukowano podobno



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn mar 08, 2010 00:53

no tu wlasnie 25097 odczytalem ;p
nic przed tym nie widzialem
jutro jeszcze sprawdze, to musi byc cos typu np ahu 25097?
bo 25097 to chyba 25 tydzien 97roku


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

FollowMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw mar 26, 2009 13:08
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Post autor: FollowMe » pn mar 08, 2010 01:30

Jak z tym pobieraniem oleju w 1z ? Przyznam sie szczerze ze mi dziubnal jakies 0.5L po 10 tys. jakies. Czy to w normie?


TDI POWER

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 08, 2010 08:17

brynol pisze:ahu 25097?
bo 25097 to chyba 25 tydzien 97roku
Dzień-25
Miesiąc-09 (wrzesień)
Rok-7
Tak samo opisywane są skrzynie biegów :bajer:
To_mas pisze:właśnie tez zapytam bo wg w opcjach w których grzebałem to nigdzie nie widać raczej.... jedynie nr sterownika
Kurcze...widziałem jak koleś kasował błędy w A4,to pojawiło się info o modelu silnika...
Ja osobiście tego nie robiłem...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ŁukaszBed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 17, 2008 12:31
Lokalizacja: Skawina/Włynice (Radomsko)

Post autor: ŁukaszBed » pn mar 08, 2010 09:41

To_mas pisze:
ŁukaszBed pisze:Silnik bierze normalnie ,8 litra oleju na 10 KKM
to raczej do normalnych nie należy tyle ile było po wymianie ma być przy następnej wymianie.... dopuszczalne minimalne różnice a to masz prawie LITR :P
Widać w moim to normalne (może przesadziłem z tym 0,8 ale pół litra bierze znika zawsze)- z opinii "rożnorakich" ponoć każde auto z turbiną gdzieś po drodze trochę oleju wszama.
Poza tym zrobiłem od zakupu autka 5 wymian oleju, a robię co 10-11 tysiecy i silnik w żadnym przypadku nie zachowuje się dziwnie tzn kopci czy robi jakieś numery.
Jak ktoś okazję kupić ALE to polecam - miałem tylko jeden zonk - jak wymieniałem pasek od alternatora to ten od 1Z był ciut za krótki czy za długi ( nie pamiętam bo to dawno było)
:okej:

[ Dodano: 08 Mar 2010 08:47 ]
FollowMe pisze:Jak z tym pobieraniem oleju w 1z ? Przyznam sie szczerze ze mi dziubnal jakies 0.5L po 10 tys. jakies. Czy to w normie?
W normie - oeju Ci zawsze może trochę ubyć przez jakąś uszczelkę, podkładkę po miską etc - zresztą normalne że stare diesle się pocą. tylko w wielkoposlce mozna dostać błysk silnik `94
Zużycie oleju zależy też od stylu jazdy (tylko proszę mnie tu nie butować :helm: )
Znajomy pracuje w serwisie w częstochowie. Ostatnio opowiadał o dwóch nowych paskach. Jeden u przedstawiciela handlowego (wiadomy styl jazdy i 60 tys na rok) bierze 1,5 -2 syntetytku na wymianę, jego zaś prywatny około ,5. A silniki takie same i w bardzo dobrym stanie - tam już (chyba)na kompie bardzo wiele rzeczy widać i niespecjalnie da się komputra oszukać
pozdrawiam :bigok:

i sory za spam :okej:
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 10:08 przez ŁukaszBed, łącznie zmieniany 1 raz.


ŁukaszB
Ubezpieczenia, emerytury, inwestycje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości