stuki przy walku rozrzadu TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

siwy23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 20:54
Lokalizacja: olsztyn

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: siwy23 » śr lut 24, 2010 22:06

Witam. Stuka mi coś w okolicy walka rozrządu prawdopodobnie popychacze zaworów (szklanki)
Jeżeli ktoś się czuje na silach pomoc byłbym bardzo wdzięczny.
Jak poznać czy "szklanki" są już do wymiany????
Mój silniczek to TDI 110km model AHF
Z góry dziękuje za pomoc!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lut 24, 2010 22:09

Głuchy klekot zazwyczaj zaraz po odpaleniu auta .. tak ??

[ Dodano: 24 Lut 2010 21:10 ]
Coś takiego ??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=304200


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

siwy23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 20:54
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: siwy23 » śr lut 24, 2010 22:12

Tak jak piszesz kolego. po odpaleniu słychać taki głuchy klekot, może nie koniecznie wyraźny, podczas odkręcenia korka wlewu oleju słychać to wyraźniej.
Jak zweryfikować czy to szklanki, ewentualnie która to szklanka???



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lut 24, 2010 22:16

Jak zweryfikować czy to szklanki, ewentualnie która to szklanka???
Stetoskopem warsztatowym :helm: Mechanik sam znajdzie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

siwy23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 20:54
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: siwy23 » śr lut 24, 2010 22:17

może inaczej, jak sprawdzić czy popychacze (szklanki) są sprawne????



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lut 24, 2010 22:25



Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » śr lut 24, 2010 22:29

Witam szklanki mozna sprawdzić tak nacisnąc na kazdą jezeli wciśnie się powyzej 2mm to jest do wymiany a raczej kąplet



siwy23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 20:54
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: siwy23 » śr lut 24, 2010 22:33

dziękuje koledzy za podpowiedz, jutro zaczynam działać z laleczką
pozdro
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 22:34 przez siwy23, łącznie zmieniany 1 raz.



kamilbora1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 10, 2010 18:07
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: kamilbora1991 » sob lut 27, 2010 19:53

a słyszał ktoś z was może o zapowietrzonych szklankach ? ostatnio ktos mi o tym wspominal że to tez moze byc przyczyną cykania :goof:



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » sob lis 29, 2014 16:11

Witam
Zwracam sie do was koledzy z pewnym problemem, nie znalazlem odp na forum. Chodzi o stukanie podczas odpalania zimnego silnika. Raczej nie sa to szklanki, bo byly wymieniane i dalej jest to samo. Po drugie szklanki inaczej klepia, a tutaj dzwiek jest metaliczny. Jak jest wymieniany olej i szklanki sa puste to po uruchomieniu silnika inny jest odglos kilkusekundowego cykania.
Jak sa duze mrozy to troche dluzej slychac stukanie, a po kilku/kilkunastu sek po odpaleniu zmniejsza sie intensywnosc. Auto odpala bez problemu, po odpaleniu nie kopci, pracuje rowno.
Auto to Leon ALH. Mechanicy rozkladaja rece, twierdza ze ten typ tak ma :chytry: No i trzeba zaznaczyc ze z tym problemem kolezanka jezdzi juz od 5 lat, czyli odkad kupila auto. Zrobila 100 tys i nic innego zlego sie nie dzieje oprocz wyzej opisanego problemu.
Ponizej nagranie
" onclick="window.open(this.href);return false;


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: italiano_83 » sob lis 29, 2014 16:15

Na jaką wartość masz ustawiony kąt wtrysku ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » sob lis 29, 2014 19:20

58-59


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: italiano_83 » sob lis 29, 2014 19:30

daniel23584 pisze:58-59
Więc dla mnie to kasatory luzu zaworowego tak klepią.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: stuki przy walku rozrzadu TDI

Post autor: daniel23584 » sob lis 29, 2014 19:44

No to powiem jej zeby jeszcze raz wymienila popychacze. Z tym ze z tego co wiem to poprzednio po zmianie ze starych na nowe nie bylo poprawy.
No i to glosniej klepie niz np podczas wymiany oleju gdy olej splynie z popychaczy i po uruchomieniu napelniane sa nowym olejem. Chyba ze wtedy silnik jest jeszcze cieply i tak mocno nie klepie jak podczas odpalania zimnego silnika


ALH -> 205 -> soft

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości