trzęsie rzuca silnikiem na dojezdzaniu do swiatel AGR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
trzęsie rzuca silnikiem na dojezdzaniu do swiatel AGR
trzęsie rzuca silnikiem na dojezdzaniu do swiatel efekt jest taki jakby silnik chciał wyskoczyć
jest to silnik AGR skrzynia manual 5 przebieg 230kkm 1999 , jak wrzucam luz przed swiatlami to trzesie silnikiem jak samochod przestaje sie toczyc trzesienie ustaje po 2-3 sekundach, jest to model prawdopodobnie z dwumasa 99 % (sprawdze w czwartek w salonie po numerze), sprzeglo dziala bez zarzutow, na VAG wszystko ok,dobra dynamika, elastycznosc brak wyciekow, wymienione gorne poduszki silnik i skrzynia
jak podlacze rezystor efekt sie nasila,
pomocy
jest to silnik AGR skrzynia manual 5 przebieg 230kkm 1999 , jak wrzucam luz przed swiatlami to trzesie silnikiem jak samochod przestaje sie toczyc trzesienie ustaje po 2-3 sekundach, jest to model prawdopodobnie z dwumasa 99 % (sprawdze w czwartek w salonie po numerze), sprzeglo dziala bez zarzutow, na VAG wszystko ok,dobra dynamika, elastycznosc brak wyciekow, wymienione gorne poduszki silnik i skrzynia
jak podlacze rezystor efekt sie nasila,
pomocy
...
Nastawnik pompy wtryskowej masz do czyszczenia ew do wymiany pompę.
Zrób mały test. Odłącz wtyczkę od impulsatora skrzyni biegów jeżeli drgawki przestaną to znaczy, że nie jest to dwumas a problem z pompa wtryskowa.
Zrób mały test. Odłącz wtyczkę od impulsatora skrzyni biegów jeżeli drgawki przestaną to znaczy, że nie jest to dwumas a problem z pompa wtryskowa.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
AGR nie miał 2-masa ... prędzej już tak jak koledzy pisali - nastawnik do czyszczenia i sprawdzenie poduszek ( choć na nie mniej stawiam )przemas15 pisze:wygląda na dwumas , ale może wypowiedzą się bardziej obeznani w temacie .
Co do nastawnika - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51180 poczytaj ...
Tu masz OPIS http://www.skierniewice.info/golf/instr ... awnika.pdf
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 23:26 przez Haki, łącznie zmieniany 2 razy.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
no i zonk odlaczylem impulsownik i nie trzesie nawet przy wlaczonym rezystorze troche do bani, ale bede musial przestudiowac temat i wyczyscic nastawnik
mam VAG-COM 311 "pelna" wersja & polski vag 4.9 i 2.5 w niedziele bede dzialac, a co do dwumasy to sachs w katalogu czesci ma dwumase do golf mk4 agr egzemplarze pow ktoregos tam "tysiaca" mialy dwumase
mam VAG-COM 311 "pelna" wersja & polski vag 4.9 i 2.5 w niedziele bede dzialac, a co do dwumasy to sachs w katalogu czesci ma dwumase do golf mk4 agr egzemplarze pow ktoregos tam "tysiaca" mialy dwumase
...
Różnica jest taka - że Ci się nie rozleci tak szybko jak dwumas .. bo konstrukcja jest mocniejsza i odporniejsza na przeciążenia... to tak w skrócie bo za dużo by o tym pisać.smg25 pisze:jest jakas roznica na jednomasie
a co ci daly 216 bo tez chce zamontowac
Co do popularnych 216 ... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=216
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
moim zdaniem zużywające się elementy wtrysku jak pompa i wtryskiwacze i "korodujaca" elektryka roznie dzialaja na fabrycznych mapach paliwowych pamietajmy ze te mapy pochodza z lat 90tych, a obecne regulacje co do skladu paliw sie zmieniaja z roku na rok.
u mnie w AGRrze z dwumasa ( sprawdzilem w ASO ) problem pojawil sie tylko na podpientym rezystorze (sprzedany jako POWER BOX) ktory jak sie dowiedzialem oszukuje temperature silnika przez co ECU daje wieksza dawke paliwowa,a do tego komputer wskazuje duzo mniejsze spalanie a w rzczywistosci jest wiecej o 1-1.5l
problem zaczal pojawiac sie bez wlaczonego rezystora ale to wina tylko i wylacznie elektromechanika ktory zrobil mi "dlugie odpalanie na cieplym silniku" po 6 miesiacach odkrylem ze wstawil mi jakis przekaznik z ukladem zeby silnik lepiej odpalal umiescil to tak sprytnie w plastikowej fajce z przewodami za akumulatorem w skutek czego cieply silnik odpala szybko "od kopa" i startuje z 1100 rpm-1 i wraca do normy
ostatnio po bardzo dynamicznych testach z wylaczonym czujnikiem predkosci na skrzyni biegow bylo OK ale po podlaczeniu auto zaczelo mi skakac przez pare sekund po odpaleniu z racji tej ze parkuje na podjezdzie i zawsze cofam na luzie bo mam z gorki za kazdym razem trzesie silnikiem przy tym manewrze, ponadto czasami trzesie przy manewrach parkingowych (zmiana kierunku jazdy) ale tylko po odpaleniu jak dziala ten przekaznik co mi spec zalozyl,
pewnie to ma cos wspolnego ale jak dojezdzam do swiatel na luzie ( na rezystorze ) w wtedy trzesie to komputer chwilowego spalania pokazuje wartosc 0 ze zmiana na poprzedni wynik z jazdy na biegu i tak co sekunde az silnik sie ustabilizuje (pojazd zatrzymany od 3-5 sekund)
casami sie stabilizuje dopiero po dodaniu gazu (po jezdzie tzw butowanie)
na poczatek polecam sprawdzic polaczenia elektryczne sniedz = dodatkowa rezystancje = przesterowanie ECU ( w astrze po czysczeniu instalacji mialem 1.5 l benzyny mniejsze spalanie i lepiej odpalala)
czyszczenie instalacji el. pomoglo pozbyc mi sie blokujacego immobilajzera VAG wyswietlal za niski poziom sygnalu z kluczyka czyscilem od anteny w stacyjce po ECU felernie umieszczony pod wycieraczkami wtyczka w kierunku padajacego deszczo od tego czasu ponad 6m-cy nie ma problemu i vag nie wyswietla tez
moze i to pomoze z trzesieniem
prosze testujcie u mnie trzesie na oporniku a sniedz na stykach = opór elektryczny
w skutek bledu w elektryce skutkiem jest zle spalanie trzesie sie dwumasa, wymiana na zespol tradycujny pomoze z tej racji ze masa zamachowa/bezwladnosciowa jest wieksza na silniku co moze niwelowac tzw momentem pedu bezwladnosci drgania wywolane elektryka niz na dwu masie gdzie przenosi sie czes bezwladnosci z silnika na drugie kolo.
grzebie w samochodach od dzieciaka nie jestem mechanikiem tylko elektoeenergetykiem i informatykiem a (mechaniką nie ufam bo mysla jak sie do nichidzie to sie nie zna na rzeczy i mozna zedrzec kasew a czasami to sie nie ma warsztatu zeby cos zrobic, a oni tez nie wiedza co jes ze wstrzasami) i po przeczytaniu wszystkich postow spedzeniu calej nocy w tym temacie
nic innego mi nie przychodzi mi na mysl skoro u mnie trzesie tylko na wynalazkach co daja opor elektryczny w ukladzie to moze to jest to bo w powyzszych postach wymienialiscie wtryski pompy dwumasy na dwumase i trzesie dalej
odlaczenie jednego z czujnikow zmienia tryb pracy ECU i jest OK ale jak sie podlaczy i ECU bierze dane z wszystkich urzadzen elektrycznych to trzesie to znaczy ze jeden z ze skladnikow przesterowuje uklad
w jednym z ASO zwrocili mi uwage ze w Volkswagenach Audi itp z okresu produkcji golfa MK4 pekala instalacja elektryczna pekala izolacja kable sie kruszyly bylo to w roznych modelach sam widzialem popekana izolacje przewodow w moim MK4
nowa mapa moze po prostu adaptowac ECU do dodatkowej rezystancji-przesterowania instalacji
jak komus wyjdzie w ten sposob to super bo mi z immo wyszlo a w aso nie mogli mi pomuc
pozdrawiam
ŚMIGIEL
[ Dodano: 28 Lut 2010 07:51 ]
no i nie trzesie wymontowalem przekaznik od mechanika magika wyzucilem rezystor
trzeslo jak byl podlaczony rezystor i ten dodatkowy sterownik na szybkie odpalanie
zmienilem dawke rozruchowa i odpala OK tylko czeka mnie wymiana startera bo brzydkie dzwieki wydaje wlasciwie to czekam juz za przesyłką
u mnie w AGRrze z dwumasa ( sprawdzilem w ASO ) problem pojawil sie tylko na podpientym rezystorze (sprzedany jako POWER BOX) ktory jak sie dowiedzialem oszukuje temperature silnika przez co ECU daje wieksza dawke paliwowa,a do tego komputer wskazuje duzo mniejsze spalanie a w rzczywistosci jest wiecej o 1-1.5l
problem zaczal pojawiac sie bez wlaczonego rezystora ale to wina tylko i wylacznie elektromechanika ktory zrobil mi "dlugie odpalanie na cieplym silniku" po 6 miesiacach odkrylem ze wstawil mi jakis przekaznik z ukladem zeby silnik lepiej odpalal umiescil to tak sprytnie w plastikowej fajce z przewodami za akumulatorem w skutek czego cieply silnik odpala szybko "od kopa" i startuje z 1100 rpm-1 i wraca do normy
ostatnio po bardzo dynamicznych testach z wylaczonym czujnikiem predkosci na skrzyni biegow bylo OK ale po podlaczeniu auto zaczelo mi skakac przez pare sekund po odpaleniu z racji tej ze parkuje na podjezdzie i zawsze cofam na luzie bo mam z gorki za kazdym razem trzesie silnikiem przy tym manewrze, ponadto czasami trzesie przy manewrach parkingowych (zmiana kierunku jazdy) ale tylko po odpaleniu jak dziala ten przekaznik co mi spec zalozyl,
pewnie to ma cos wspolnego ale jak dojezdzam do swiatel na luzie ( na rezystorze ) w wtedy trzesie to komputer chwilowego spalania pokazuje wartosc 0 ze zmiana na poprzedni wynik z jazdy na biegu i tak co sekunde az silnik sie ustabilizuje (pojazd zatrzymany od 3-5 sekund)
casami sie stabilizuje dopiero po dodaniu gazu (po jezdzie tzw butowanie)
na poczatek polecam sprawdzic polaczenia elektryczne sniedz = dodatkowa rezystancje = przesterowanie ECU ( w astrze po czysczeniu instalacji mialem 1.5 l benzyny mniejsze spalanie i lepiej odpalala)
czyszczenie instalacji el. pomoglo pozbyc mi sie blokujacego immobilajzera VAG wyswietlal za niski poziom sygnalu z kluczyka czyscilem od anteny w stacyjce po ECU felernie umieszczony pod wycieraczkami wtyczka w kierunku padajacego deszczo od tego czasu ponad 6m-cy nie ma problemu i vag nie wyswietla tez
moze i to pomoze z trzesieniem
prosze testujcie u mnie trzesie na oporniku a sniedz na stykach = opór elektryczny
w skutek bledu w elektryce skutkiem jest zle spalanie trzesie sie dwumasa, wymiana na zespol tradycujny pomoze z tej racji ze masa zamachowa/bezwladnosciowa jest wieksza na silniku co moze niwelowac tzw momentem pedu bezwladnosci drgania wywolane elektryka niz na dwu masie gdzie przenosi sie czes bezwladnosci z silnika na drugie kolo.
grzebie w samochodach od dzieciaka nie jestem mechanikiem tylko elektoeenergetykiem i informatykiem a (mechaniką nie ufam bo mysla jak sie do nichidzie to sie nie zna na rzeczy i mozna zedrzec kasew a czasami to sie nie ma warsztatu zeby cos zrobic, a oni tez nie wiedza co jes ze wstrzasami) i po przeczytaniu wszystkich postow spedzeniu calej nocy w tym temacie
nic innego mi nie przychodzi mi na mysl skoro u mnie trzesie tylko na wynalazkach co daja opor elektryczny w ukladzie to moze to jest to bo w powyzszych postach wymienialiscie wtryski pompy dwumasy na dwumase i trzesie dalej
odlaczenie jednego z czujnikow zmienia tryb pracy ECU i jest OK ale jak sie podlaczy i ECU bierze dane z wszystkich urzadzen elektrycznych to trzesie to znaczy ze jeden z ze skladnikow przesterowuje uklad
w jednym z ASO zwrocili mi uwage ze w Volkswagenach Audi itp z okresu produkcji golfa MK4 pekala instalacja elektryczna pekala izolacja kable sie kruszyly bylo to w roznych modelach sam widzialem popekana izolacje przewodow w moim MK4
nowa mapa moze po prostu adaptowac ECU do dodatkowej rezystancji-przesterowania instalacji
jak komus wyjdzie w ten sposob to super bo mi z immo wyszlo a w aso nie mogli mi pomuc
pozdrawiam
ŚMIGIEL
[ Dodano: 28 Lut 2010 07:51 ]
no i nie trzesie wymontowalem przekaznik od mechanika magika wyzucilem rezystor
trzeslo jak byl podlaczony rezystor i ten dodatkowy sterownik na szybkie odpalanie
zmienilem dawke rozruchowa i odpala OK tylko czeka mnie wymiana startera bo brzydkie dzwieki wydaje wlasciwie to czekam juz za przesyłką
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 174 gości