gwizd turbiny AHF 110ps

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
m@teusz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: śr lut 04, 2009 19:11
Lokalizacja: wałbrzych

gwizd turbiny AHF 110ps

Post autor: m@teusz » pt lut 26, 2010 21:25

witam mam pytanie, kiedy silnik pracuje na biegu jalowym na wolnych obrotach z tlumika wydobywa sie wyrazny gwizd turbiny (dosc glosny) czy to normalne ze az tak go slychac? czy moze cos nie tak z turbina? z gory dziekuje za odpowiedz



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lut 26, 2010 21:38

Za każdym razem to słyszysz czy tylko z rana jak odpalasz auto ??
Ten świst jest taki niski ?? Katalizator masz czy wycięty ??
Jak się obawiasz o turbo to sprawdź czy nie puszcza oleju w dolot i czy nie ma luzów na wirniku. Podczas przyspieszania też słyszysz taki świst ??
Jak możesz to wrzuć filmik z tym "gwizdem" .
Ostatnio był identyczny temat dotyczący silnika AJM.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawelekk22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:00
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: pawelekk22 » pt lut 26, 2010 22:26

u mnie jest to samo ale swist sie zaczyna po ok 5 min na jalowym jak troche temperatury silnik nabierze. Zaczelo sie to gdy wycialem calkowicie kata :>



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob lut 27, 2010 00:17

u mnie swiszczy po czyszczeniu.jak zgasze to jeszcze przez jakies 3 sekundy słychac jak swist zwalnia ?? myslice ze tak moze byc czy coś zel złożyłem, dodam że autko chodzi normalnie i juz zrobiłem na tym świscie z 1000 km


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » sob lut 27, 2010 08:17

Ja u siebie w ASV regenerowałem T bo była masakra ;) i od momentu jej założenia i wywalenia kata śwista tak dość mocno



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Post autor: mewa2002 » sob mar 06, 2010 01:39

Też mam silnik AHF. I mam ten sam świst, świszczy na postoju i podczas jazdy czy to na zimnym czy na ciepłym. I tak samo słychać jeszcze przez chwile świst po wyłączeniu samochodu. Ale u mnie to wszystko zaczęło się po chipie u Rogala, więc myślę że to przez zwiększone ciśnienie doładowania. Obym się nie mylił:)



Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Post autor: MD2 » sob mar 06, 2010 20:53

Przewodnik pisze:jak zgasze to jeszcze przez jakies 3 sekundy słychac jak swist zwalnia ?? myslice ze tak moze byc czy coś zel złożyłem, dodam że autko chodzi normalnie i juz zrobiłem na tym świscie z 1000 km
u mie to samo co u kolegi, tyle ze jeszcze trapią mnie notlafty. Zrobilem logi i ewidentnie wyszlo ze kierownice zapieczone. Wydaje mi sie ze kiery stanely w polozeniu max otwarcia i przez to ten swist. Probowalem recznie rozruszac, dosc ciezko sztanga szła. Dluga jazda z wysokimi obrotami na A4 i ostra przygazowka tez nie pomogla wiec zaniedlugo czeka mnie czyszczenie turbiny.
Dodam ze z tym swistem jezdze jakies 2000km.



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Post autor: mewa2002 » ndz mar 07, 2010 12:59

świst przez zapieczone kierownice? chyba nie. Moj kolega ma turbine bez zmiennej geometri i mu świszczy tak samo jak u mnie. W obu przypadkach swist zaczał sie po chipie. Ale z drugiej strony dwa inne tdi takie jak moje, ktore zrobily program w tym czasie co ja tego swistu nie maja. Wiec nie wiem od czego to zalezy.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz mar 07, 2010 16:35

u mnie po wybebeszeniu kata i czyszczeniu turbo tez zaczelo byc slychac gwizd ale to nie jest jakies uciazliwe i nie niepokojace



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » ndz mar 07, 2010 19:33

można się przyzwyczaić do tego świstu :) nawet to fajne jest, ja luzów na wirniku nie miałem praktycznie nic. Podobno może swisac jak jest nieszczelnośc sprawdziłęm cały układ łącznie z ickiem i wszystko ok. Miałem zapieczone kiery po czyszczeniu właśnie tak śwista a jak wyciąłem kata to jeszcze głośniej :bigok: Przynajmniej słyszę że chodzi
Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 19:34 przez Przewodnik, łącznie zmieniany 1 raz.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » ndz mar 07, 2010 23:02

no ja mam podobnie i tez swojego czasu pisalem na forum o moim golfie i wyszla teoria ze to turbina..ale sprawdzalem wszystko wszystkie przewody,czujniki,poziom oleju,itp itd..i na a 4 szarow-krk cisne ok 4 tys obr przez jakies 20 km 9tyle do krk jest nie?) i powiem rzadnych problemow..raz notlaufa zlapalem jak po miejscu sie krecilem do 80 km max..i poterm reka odjal...wiec doszlem do wniosku skoro wszystko inne ladnie chodzi rzadnych problemow to niech sobie swista turbinka, co inny duzo by dali za ten odglos.moja rada zostaw i cza pokaze,,,,i ogolnie im wiecej szukasz czegos tym wiecej znajdujesz..co nie zawsze idzie z racja....najlepiej wogole pod maske nie zagladac:) spi sie o wiele spokojniej:)



Tobi51290
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:31
Lokalizacja: Żeleźno

Post autor: Tobi51290 » pn mar 08, 2010 00:42

Ja miałem coś podobnego i to było spowodowane że miałem dziurę w tej złączce (takiej plecionki z drutów pewnie wiecie o która chodzi) miedzy silnikiem a układem wydechowym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości