Przepływomierz kody, symbole ,średnica ,obudowa Bosch a wkła

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Przepływomierz kody, symbole ,średnica ,obudowa Bosch a wkła

Post autor: mahos » śr lut 24, 2010 15:48

Witam

Przeszukałem całą szukajkę i nie znalazłem odpowiedzi na swój problem, mianowicie pewien czas temu padł mi przepływomierz kod mojej wkładki to bosch F 00C 2G2 056 postanowiłem zakupic nowy wkład od kolegi tj. bosch F 00C 2G2 055 , widząc że wkładka różniła sie jedną cyfrą -->055 to przepływka od PD 130km zlogowałem grupę trzecią - przepływka trzymała idealnie (auto pomodzone na 395 Nm) ,wczoraj byłem u Mirasa przejazdem i profilaktycznie logneliśmy golfine ,okazało sie ,że przepływka pokazuje na MAfie uzyskanym 1275!!!przez około 2 sekundy pożniej wraca na około 1000 .
i teraz mam pytanie: czy wkład pierburga 7.22684.08.0 będzie pasował do obudowy boscha? Znalazłem na naszym forum wątek ,że przepływki muszą być ściśle dobrane -chodzi o wyliczenia pędu powiertza w obudowie pod konkretny czujnik czyt. przepływomierz. Z drugiej strony znalałem też temat że przepływki praktycznie niczym się nie różnią dla całej stajni TDI.

Reasumując jakie rozwiązanie było by dla mnie najlepsze?

wkład pierburga 7.22684.08.0 http://moto.allegro.pl/item927793272_pr ... rburg.html do seryjnej obud. boscha? -wkład 196 pln koszty przesyłki odchodzą bo we Wro.

kupić cały przepływomierz BOSCHA z obudową a to już koszt około 320 pln JAKI jest nr takowego urządzenia Czy taki będzie pasował? http://moto.allegro.pl/item903506571_pr ... t_tdi.html

złożyć reklamacje u kolegi niech wymieni mi na taki sam-może ten co założyłem od PD z końcówką 055 po prostu padł- złośliwość rzeczy martwych...


i jeszcze jedna prośba prosze podać mi nr całego przeływomierza do AHF bo na forum znalazłem niejednoznaczne informacje czy jest to :0281 002 216 ?


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 16:01 przez mahos, łącznie zmieniany 3 razy.


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr lut 24, 2010 16:05

06A 906 461 no jest numer ori do AHF


Numer OE 06A 906 461
Zamiennik BOSCH 0280217121,0281002757,0986280202
Zamiennik FEBI 19374,28596
Zamiennik MEAT & DORIA 86011,86080
Zamiennik PIERBURG 7.22684.08.0

http://gawex.com.pl/product_info.php?pr ... 8d89c22385
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 16:13 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Post autor: mahos » śr lut 24, 2010 16:15

poolak2006, dzięki za pomoc

Rozumiem że jak założę wkład pierburga 7.22684.08.0 do obudowy boscha to bedzie wszystko dobrze chulać? jak to się ma jedno do drugiego?


P.s. Czy wystepują znaczne różnice w przepływkach między VP 100km a PD 130 km?
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 16:16 przez mahos, łącznie zmieniany 1 raz.


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr lut 24, 2010 16:28

Oznaczenia w których występuje ten sam numer części (przepływomierza) to ALH, AGR, AHF, ASV, AJM, AUY
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 16:31 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Post autor: mahos » śr lut 24, 2010 16:35

poolak2006,
Oznaczenia w których występuje ten sam numer części (przepływomierza) to ALH, AGR, AHF, ASV, AJM, AUY
tak ,wiem :) juz mnie oczy bolą od czytania tego dziś :)

tylko czy jak wsadzę wkład pierburga w obudowę ORI z boscha to bedzie ok?


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr lut 24, 2010 16:42

mahos pisze:poolak2006,


tylko czy jak wsadzę wkład pierburga w obudowę ORI z boscha to bedzie ok?
Tego to ja już ci nie powiem... Jak będzie pasowało to pewnie będzie ok.



mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Post autor: mahos » śr lut 24, 2010 16:42

Pomoże ktoś ???


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr lut 24, 2010 19:48

Jeżeli "fizycznie" pasuje w obudowę i ma taką samą ilość pinów we wtyczce (w tym wypadku 5 pin) to będzie pasował i będzie działał. Cała przepływka ori BOSCH to tylko przepłacanie za obudowę... Nie na darmo BOSCH oddaje 100 zł jak oddasz przy zakupie swoją starą (też BOSCHa) Obudowa się nie zużywa - chodzi o sam czujnik...
Cena jest bardzo dobra jak za org. Pierburg (zamienniki samego wkładu "no-name" czyli giełdówy po 150 zł chodzą... fabrycznie nowe oczywiście)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Post autor: mahos » śr lut 24, 2010 21:37

dzięki za pomoc koledzy , a powie mi ktoś czym faktycznie różni sie przepływka PD AWX

od VP np AHF?? na niektórych aukcjach na allegro napisane jest ,że dany przepływ. pasuje do AHF ,AFN, AWX od 90-130km... zgłupialem...

i druga sprawa kupować pierburga czy boscha?

i powiedzcie proszę czy wartośc 1275 jednostek przez ~ 2 sek. będzie miała duży wpływ na spalanie? bo na brak mocy raczej nie...chyba że ją zewrze i utnie...Dobrze rozumuje:) ??
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 22:32 przez mahos, łącznie zmieniany 2 razy.


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

Woyciech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 07, 2009 12:48
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Woyciech » czw lut 25, 2010 13:18

Witam.

Chciałem sie podpiąc pod temat, ponieważ ostatnio znajomy miał ten sam dylemat a mianowicie czy do obudowy boscha można włożyć inny wkład i czym się tak naprawdę różnią przepływomierze od AWX a AHF czy ASV skoro jest mówi się że muszą być odpowiednio dobrane a niczym się podobno nie różnią dla TDI.



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » czw lut 25, 2010 15:03

Co do obudów, to znawcą nie jestem, ale gdzieś widziałem, że nowe i stare przepływki różnią się obudową, a dokładniej budową wewnętrzną. Maja po prostu jakiś inny kład siatki i jakieś dodatkowe kanały w obudowie. A ciekawe jest to, że wystepują pod tym samym numerem. Być może ktoś produkuje jednakowe lizaki (wkłady), a dostosowanie do konkretnego silnika polega na jakiejś zmianie w przepływie powietrza w obudowie. Przed wymianą samego wkłady radzę zajrzeć do obudowy. Tak jak pisałem nie jestem znawcą w tej materii, ale już się z takim czymś spotkałem.


pzdr
zyggy

mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Post autor: mahos » pt lut 26, 2010 10:58

Witam, temat zagadka się okazuje:):) doszedłem do tego że moja przepływka pasuje również do silników TDI 105 konnych ,nr obudowy z której wyjąłem wkład (z końcówką 055 ) 0 281 002 531

teraz sie zastanawiam czy kombinować i złożyć przeływkę tak jak była złożona w oryginale czyli końcówka 055 z obudową 0 281 002 531---> kompletny przepływomierz od TDI 105 km ,czy zostawić swoją "hybryde" czyli wkład od 105 km z końcówką 055 i ori obudowa z AHF i olać to ,że przez około 2 sekundy zawyża aktualnego MAPa na 1275 jednostek i poprostu zignorować temat...

ufff ale namieszane mam nadzieje ,że się połapiecie

i pytanko na koniec czy zawyżenie jednostki na 1275 jak wspomniałem ~ 2 sek. ma istotny wpływ na spalanie? (turbo dmucha 1.45 bara)

dziś postaram się wkleić Logi jak wyjdę o normalnej porze z roboty;/


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt lut 26, 2010 11:15

albo udac sie na program( chipsa) i niech kumaty tuner wylaczy przeplywke i bedzie po problemie.
Ostatnio zmieniony pt lut 26, 2010 11:18 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » sob lut 27, 2010 00:34

wesol pisze:albo udac sie na program( chipsa) i niech kumaty tuner wylaczy przeplywke i bedzie po problemie.
chyba żartujesz ... chyba że to był żarcik :grin:
wyłączyć to można ale ewentualnie egr

A co do wkładu to gdzieś pisałem już na forum o różnicach w obudowie
o tu : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270254
Ostatnio zmieniony sob lut 27, 2010 00:36 przez neox, łącznie zmieniany 1 raz.


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości