wyciek oleju z intercoolera przelanie silnika olejem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
smg25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:09
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

wyciek oleju z intercoolera przelanie silnika olejem

Post autor: smg25 » sob lut 20, 2010 06:57

jestem szczesliwym posiadaczem golfa mk4 tdi agr 99 230kkm mam od 180 kkm
po wymianie oleju w warsztacie z racji tej ze jest zima i trzeba zdjac oslone pod silnikiem a nie mam garazu po okolo dwoch tygodniach i wyjezdzonym zbiorniku paliwa nie pametam ile km zaczal wyciekac olej z intercoolera, po przejrzeniu "calego" internetu stwierdzilem, ze "madry" mechanik przelal silnik olejem co mialo odbicie na bagnecie, sprawdzilem dolot od filtra czy nie jest zapchany (nie byl gdyz jak jest to moze zasysac z skrzyni korbowej i tu mamy olej) i zabralem sie za czyszczenie odmy i intercoolera operacja czasochlonna w lutowy dzien zabralo mi to ok 10 godzin w intercoolerze bylo ponad 100-150 mil oleju i poczawszy od odmy caly dolot tlusty, wymontowalem odme intercooler i rury po owczesnym zdjeciu zderzaka i prawego reflektora oslon nad i pod silnikiem zbiornika spryskiwaczy no i kola sposcilem okolo 700 mil oleju z silnika do zbiorniczka ile sie wylalo tego nikt nie wie i lepiej zeby nie wiedzial intercooler wymylem goraca mieszanka woda + plyn do naczyn na zmiane z plynem do mycia silnikow i reszte tez i tu mam dobry sposob na suszenie intercoolera = suszarka do wlosow przedmuchac na cieplo, stan oleju po tym wszystkim to 1/3 nad min, intercooler przepuszczał olej na zagieciach czesci metalowej dociskajacych plastik po tym wszystkim wydaje mi sie, ze pracuje lepiej - dynamiczniej chociaz na brak dynamiki nie narzekałem obecnie samochod jest w fazie testow o wynikach napisze za 2 tyg, a chcialbym dodac ze silnik jest zupelnie suchy i przez okrez 50 tys km jaki jezdze tym autem nie bral nigdy oleju co dziwne ale chwala mu za to, jak ktos chce to powtorzyc radze wczesniej zaopatrzyc sie w objemki do rur bo tu bedzie latwiej kupic nowe niz zalozyc orginalne
jeszcze zdjecia zeby postraszyc pozdrawiam i piszcie o podobnych przypadkach Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 20, 2010 08:33

smg25 pisze:jest w fazie testow o wynikach napisze za 2 tyg,
Pewnie nie będą rewelacyjne.Po przelaniu olejem,mógł ucierpieć (a raczej ucierpiał) katalizator.Niestety zaglądnąć się do niego nie da...ale zawsze można wyciąć (lub wypatroszyć),jak z resztą robi wielu użytkowników :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

michalkra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 21, 2010 21:22
Lokalizacja: śrem

DOBRY MECHANIK

Post autor: michalkra » sob lut 20, 2010 09:23

To ten mechanik muśiał być naprawde dobry w swoim fachu... Aż strach pomyśleć co by mógl zrobić przy obojętnie jakiej naprawie np śilnika?? Ja nie jestem przekonany do mechaników, więc to co mogę zrobic to robie sam bo nigdy nie wiadomo co taki mechanik nam włoży do auta. Czasami- tak jak w Twoim przypadku może być gorzej niż przed tym zanim ,, naprawił auto". Ale czasmi nie ma możliwośći zrobić samemu daną rzecz przy samochodzie. Życze dalszego zadowolenia z auta i spotykania dobrych mechaników



arwam

Post autor: arwam » sob lut 20, 2010 10:34

smg25,

jeśli olej miałeś przed turbiną idąc od strony filtra powietrza to olej pochodził z odmy i wtedy trzeba pomyśleć o wymianie pierścieni.
jeśli przed turbiną nie miałeś oleju to wtedy turbo pluje olejem i trzeba je czym prędzej wymienić bo skutki będą dla silnika tragiczne jak się sztachnie olejem.
a teraz możesz to w prosty sposób sprawdzić jeśli cały układ wyczyściłeś.
wypnij odmę z układu. pojeździj ze trzy dni i wtedy będziesz widział.
jeśli olej w większych ilościach pojawi się znów w dolocie to oznacza rychły koniec żywota turbiny.
jeśli za to odma będzie zasyfiona olejem to wtedy czas myśleć o pierścieniach.
P.S. przy butowaniu jest normalne że troszkę oleju odmą pójdzie



Awatar użytkownika
smg25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:09
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: smg25 » pt lut 26, 2010 08:03

jak bede mial czas sprawdze cisnienie w cylindrach to mi wylkuczy pierscienie
po tygodniu jeszcze nic nie cieknie w weekend odlacze rure od intercoolera i zobacze czy nie ma oleju jak bedzie pogoda !!!!

[ Dodano: 23 Mar 2010 17:02 ]
sprawdzilem i sucho dolot ok cisnienie ok plulo z odmy z powodu nadmiaru oleju
spotkalem sie z tym samym przypadkiem 4 dni temu tylko ze w AUY


...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 156 gości