Gigantyczny problem z chłodzenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zen2s1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 24, 2006 20:40
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: zen2s1 » śr lut 24, 2010 17:27

Witam.ja w moim golfiku miałem podobny przypadek wyrzucało płyn jak się mocno nagrzał i znalazłem przyczynę była to CHŁODNICA mało drożna podobną usterkę miał kolega w audi 80 on tam przewiercił termostat wiertłem 3mm na jego średnicy i płyn mu już nie wyrzucało a ja się pokusiłem na chemiczne płukanie chłodnicy efekt 100%


zen

ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » śr lut 24, 2010 17:51

Kolego skoro skoro masz wyjęty termostat i masz problemy z układem chłodzenia sprawdz pompę wodną bo tylko ona może być winowajcą.Biorąc pod uwagę że przy pracy masz wytwarza się temperatura iciśnienie z braku pbiegu robić może całe zamieszanie, Pozytywnego załatwienia zagadnienia.Pozdrawiam.



Piecyk_neosek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:10
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Piecyk_neosek » śr lut 24, 2010 19:08

zen2s1 pisze:Witam.ja w moim golfiku miałem podobny przypadek wyrzucało płyn jak się mocno nagrzał i znalazłem przyczynę była to CHŁODNICA mało drożna podobną usterkę miał kolega w audi 80 on tam przewiercił termostat wiertłem 3mm na jego średnicy i płyn mu już nie wyrzucało a ja się pokusiłem na chemiczne płukanie chłodnicy efekt 100%
W jaki sposob dokonałes tego płukania? Kupiłem jakis korek ze szrotu ale tez cos kiepsko działa, slabo syczy, jutro normalnie kupie nowy w sklepie. A jak przewody, były twarde taki napompowane w twoim przypadku ?



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » śr lut 24, 2010 21:03

Piecyk_neosek pisze:Dodam ze problemy zaczely sie jak zawislem na zaspie i tata dosyc mocno mnie szarpał busem

teraz doczytalem, z tego wynika ze gdzies mogles przygiąc chlodnice i nie ma obiegu albo jest ale kiepski , sprawdz chlodnice czy nie jest pogieta



zen2s1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 24, 2006 20:40
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: zen2s1 » czw lut 25, 2010 20:11

witam kolego wiem że to co teraz napisze będzie dla niektórych wielkim zaskoczeniem i spotka się z krytyką co niektórych osób. ja swoją chłodnicę wyczyścilem sposobem domowym tzn. spóściłem płyn chłodzący wyjąłem termostat zalałem wodą odłączyłem nagrzewnię wstawiłem rurkę pomiędzy te dwa przewody do nagrzewnicy aby się nie zakamnieniła i wsypalem całe opakjowanie KRETA w granulkach takiego do czyszczenia rur w każdym markiecie sklepie dostaniesz i tak jeździłem 3 tygodie następnie wszystko spuściłem przepłukałem czysta wodą założyłem termostat podłączyłem nagrzewnicę i problem minął a miałem takie samo zmartwienie jak ty 2 razy głowica szła do góry dwa termostaty z różną temperaturą wyrzucona kasa w błoto sprubuj mojego sposobu lub jak masz kasę to wymień chłodnicę napisz jak pokonasz ten problem


zen

vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » czw lut 25, 2010 20:18

fajny sposob na zalatwienie sobie chlodnicy i nagrzewnicy , przeciez kret zezre ci to aluminium jeszcze wsypales cale opakowanie i zapodales mu gorącą wode , super.... :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw lut 25, 2010 21:10

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
mam nadzieje że nie jednemu to pomoże



Piecyk_neosek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:10
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Piecyk_neosek » czw lut 25, 2010 21:11

własnie teraz stawiałbym na chłodnice, kolega z tym kretem podsuną dobry pomysł, moze troche przesada calego wsypac ale moznaby sprobowac, myslalem jeszcze zeby zdjac chlodnice i wsypac ten kamix.. Zauwazylem kolejna rzecz, nie wlacza mi wentylatora mimo ze temperatura dochodzi do 100 i wylewa sie plyn. sprawdzalem czujnik bo gotowalem go w wodzie i dzialal poprawnie, bardzo mozliwe ze gdzies w poblizu czujnika jest przytkana lub pogieta, rzuce okiem na ta chłodnice, A jeszcze mam pytanko odnosnie korka, jezeli wytwarza sie spore cisnienie w przewodach takie jak u mnie to z korka ma mocno syczec czy tak delikatnie, ze prawie nic ?



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » czw lut 25, 2010 21:21

kolego uwazaj z tym kretem bo jak sobie spier..... nagrzewnice to czeka cie znacznie wiecej roboty niz masz teraz, dziury po krecie odrazu nie wypadną tylko za jakis czas..



zen2s1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 24, 2006 20:40
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: zen2s1 » czw lut 25, 2010 22:10

witam pisałem że to się nie którym nie spodoba ale proszę uważnie przeczytać NAGRZEWNICA została odłączona więc nie było w niej kreta a pisanie że ci coś uszkodzi to lekka przesada chyba jak byś jeździł parę lat to coś by mogło się stać a nie w takim krótkim okresie czasu jest to metoda wypróbowana nie tylko przeze mnie ale i innych kolegów i zawsze zakończona powodzenie inaczej jej nie wyczyścisz jej musi chodzić w układzie zamkniętym i podciśnieniem a ty zrobisz jak chcesz ja cię więcej nie będę nakłaniał lecz prześledzę ten wątek do samego końca


zen

vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

re

Post autor: vwgolf33 » czw lut 25, 2010 22:39

Kolego może sprawdz przy okazji czy działa wiatrak spróbuj odpalić go na spięcie.



Piecyk_neosek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:10
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Piecyk_neosek » pt lut 26, 2010 00:02

wiatrak sprawdzalem juz , dziala wszystko dobrze, nawet po zwarciu kostki, aktywne 2 predkosci. Kolego od kreta, miales wtedy wyjety termostat?, bo ciezko jest jezdzac tylko do pracy tak nagrzewac silnik zeby mial caly czas otwarty termostat



zen2s1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 24, 2006 20:40
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: zen2s1 » pt lut 26, 2010 12:00

Kolego od kreta, miales wtedy wyjety termostat?, bo ciezko jest jezdzac tylko do pracy tak nagrzewac silnik zeby mial caly czas otwarty termostat

Witaj przeczytaj jeszcze raz uważnie moje posty musisz się teraz chwile pomęczyć i pojeździć zimnym nie dogrzanym samochodem (brak termostatu oraz nagrzewnicy) ale uwierz warto przynosi elekt a zrobisz jak będziesz chciał


zen

darecki6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt lut 19, 2010 10:56
Lokalizacja: lodz

Post autor: darecki6 » pt lut 26, 2010 20:27

mam takie zegary jak powyrzej tylko umnie przy rozgrzanym silniku wskazuwka cieczy chlodzacej stoi na tei grubej bialej kresce czy nie jest czasem niedogrzany .
hlodnica wystaje za obudowe wentylatora z15-20cm i jest ruwno z szajba alternatora chyba jest od paska morze zabardzo chlodzi


darecki6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 174 gości