Kilka pytań co do JR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dieseljr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 25, 2010 20:20
Lokalizacja: kce

Kilka pytań co do JR

Post autor: dieseljr » czw lut 25, 2010 20:28

Witajcie. Niedawno kupiłem Golfa 2 GTD z silnikiem JR, wcześniej jeździłem 1V i muszę przyznać że jestem troszke zawiedziony.
1)w JR strasznie krótka skrzynia, na codzień po mieście jezdze spokojnie do ok 2-2,2 tys obrotów i 'w takim tempie' przy ok 45 mam już 4 bieg. Wcześniej miałem skrzynie 4S tu jest chyba 4T (nie mam wlepki w bagażniku żeby sprawdzić).
przy 80km\h mam ok 2400obr wcześniej na 1V 2000
Jak to u Was wygląda sprawa z tymi obrotami przy prędkościach załóżmy 80, 100, 120 na 5 biegu ?
2)1V jeździł wolno ale przyśpieszał równo tu przyśpieszenie do ok 3 tys praktycznie żadne za to potem jedzie dość konkretnie
3)mam wrażenie że elastyczność 80-120 na V biegu słabiutka. Jadę 80km\h wciskam gaz do oporu i na reakcje trzeba długo i pomalutku przyśpiesza. Na niższych biegach po 3 tys wciska w fotel turbo więc chyba sprawne.
Nie liczyłem na nie wiem co ale każdy pisze że seryjny 1V zamulony a mi wydaje się że jest przyjemniejszy w jeździe. Jakie Wy macie spostrzeżenia ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 20:29 przez dieseljr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw lut 25, 2010 20:35

1. W JR powinna być dłuższa skrzynia czyli 4T. Więc teraz to jestem lekko zaskoczony tym co piszesz... (??)
2. Z racji dużego turbo silnik zaczyna iść dopiero od 3.000, w 1V miałeś małe turbo, dlatego zbierał się z dołu lepiej, bo turbo wcześniej wstawało.
3. Jak wyżej ^^.

Nie przejmuj się, trochę go podkręcisz i nie będziesz chciał już małego turbo :)
Co do obrotów to wiem tyle, że na 5 przy 3000 na skrzyni 4T powinno być 120 km/h.

Może ktoś wsadził jeszcze krótszą skrzynię niż 4S?
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 20:39 przez Toshiba, łącznie zmieniany 2 razy.



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » czw lut 25, 2010 20:54

dieseljr, poloz sie pod autem i sprawdz oznaczenie skrzyni i to co piszesz to raczej twoj 1v mial malo wspolnego z serią skoro twierdzisz ze jezdzil lepiej niz jr ktorego masz teraz



dieseljr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 25, 2010 20:20
Lokalizacja: kce

Post autor: dieseljr » czw lut 25, 2010 21:03

może nie rozumiemy się - JR jeździ lepiej ale trzeba go wysoko kręcić i moc jest rozwijana nierównomiernie. 1V nie przyśpieszał tak dobrze ale moc była rozwijana równomiernie i skrzynia była lepiej zestopniowana - np. 80km\h - 2000obr.
1V był na 100% seryjny jestem tego pewien. Obecny JR - dopiero co go kupiłem ale sprawia wrażenie że silnik jest w dobrym stanie - jeździ na 10W, odpala od pierwszego, nie kopci nadmiernie, własciciel mowi że bierze ok 1l na 10000km oleju



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 25, 2010 21:19

dieseljr pisze:przy 80km\h mam ok 2400obr wcześniej na 1V 2000
Ktoś grzebał w liczniku ,albo masz inne koła założone :bajer:



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » czw lut 25, 2010 21:23

bongo, albo skrzynia

u mnie 1V na skrzyni od JR'a (4T) przy 2000obr ma +-80km/h



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » czw lut 25, 2010 21:24

bongo, racja ja tez kiedys kupilem cofany licznik na allegro i gosc zle wskazowke zalozyl a wtedy moj 1v wyciagal 200 na prostej :D



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw lut 25, 2010 23:00

bongo pisze:albo masz inne koła założone :bajer:
Wtedy to przekłamywałoby prędkość a nie obroty :bajer:

vwmkII, To jest bardzo możliwe...

Najlepiej jakby kolega sprawdził czy zegary nie były rozbierane od środka, bo to aż dziwne jest co kolega opisuje... :goof:
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 23:01 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt lut 26, 2010 00:19

dieseljr pisze:moc była rozwijana równomiernie
powinno być odwrotnie



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pt lut 26, 2010 13:39

jarekkoval pisze:bongo, albo skrzynia

u mnie 1V na skrzyni od JR'a (4T) przy 2000obr ma +-80km/h
ja mam tyle na 4s na 5 więc chyba coś po myliłeś


dieseljr, no to faktycznie coś nie tak z tą skrzynią w JR bo powinna być dłuższa niż w 1V, albo może jest jakieś mniejsze koło na altku i za wyża obroty


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt lut 26, 2010 13:47

Poza tym zużycie oleju 1l/10000 km to dużo jak dla tego silnika. Zdrowy motor bez wycieków powinien brać nie więcej jak 0,5l.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 26, 2010 20:19

Toshiba pisze:Wtedy to przekłamywałoby prędkość a nie obroty :bajer:
A co niby przekłamuje?Prędkość licznikową do obrotów które są w tym momencie :panna:



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » pt lut 26, 2010 20:27

u mnie na skrzyni 1v i oponach 175/65 14" jest jakies 74km/h przy 2tys



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » pt lut 26, 2010 22:09

no ja mam co prawda SB ale skrzynke 4T i na dokladnie takich samych oponkach jak wyżej kolega przy 2500 mam 100km/h idealnie. JR niestety duza turbodziure co w miescie może denerwować :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości