Silniki 90KM - wady i zalety

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Szczepan704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lut 23, 2010 22:21
Lokalizacja: wielkopolska

Silniki 90KM - wady i zalety

Post autor: Szczepan704 » śr lut 24, 2010 00:57

Witam
Jestem zainteresowany zakupem Golfa V z 2005 roku z silnikiem 66kW. Trafiła mi się odmian silnika BRU? Czy ktoś może przedstawić wady i zalety tej odmiany. Oraz który jest jest lepszy z silników 66kW z odmiany: BRU, BXE, BXJ. A może w ogóle nie zawracać sobie głowy tym silnikiem 66kW tylko się rozglądać za 105KM?
Pozdrawiam



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr lut 24, 2010 15:48

Co do kosztów napraw to kasa nie będzie się różniła nie wiadomo jak... Co do spalania to 105 nie pali wcale więcej... oczywiście jak się wciśnie to spali więcej, ale to chyba normalne... Osobiście jakbym kupował to na pewno nie 90PS --> dla mnie stanowczo za mało...



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr lut 24, 2010 17:28

BRU to wykastrowane BKC czyli 105KM
smialo softem na 135-140KM krecisz
bardzo dobry motor


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Szczepan704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lut 23, 2010 22:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Szczepan704 » śr lut 24, 2010 19:27

Raczej nie jestem nastawiony na tuningowanie. Nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś czytałem że takie podkręcone silniki mniej wytrzymują. Po namyśle będę się rozglądał za silnikiem 105Km. Jak rozumiem wersja silnika określa w jakich latach był produkowany - im późniejszy to chyba powinno być lepiej??? ;-)



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » śr lut 24, 2010 19:34

Szczepan704 pisze:Raczej nie jestem nastawiony na tuningowanie. Nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś czytałem że takie podkręcone silniki mniej wytrzymują. Po namyśle będę się rozglądał za silnikiem 105Km
rob555 pisze:BRU to wykastrowane BKC czyli 105KM
Jeśli różnica jest tylko w wykastrowaniu to bezsensu dopłacać za 105 jak można kupić 90tkę i zrobić ją programem. To tak jak w przypadku 90tki (ALH) i ASV (110) koni - wszystko to samo, jedynie wtryski i program jest inny. Sam program i masz 115 koni z 90tki a spore różnice są jak patrzę na allegro miedzy 90tką a 110tką. Może warto - bo jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać?



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr lut 24, 2010 20:00

Ale w dobrej firmie wirus też kosztuje... a i tak nie ma się pewności czy będzie dobrze zrobiony...



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » śr lut 24, 2010 20:05

Ale w dobrej firmie wirus też kosztuje... a i tak nie ma się pewności czy będzie dobrze zrobiony...
W przypadku tdi vp alh (90) możesz wsadzić wtryski (450zł) i ecu (100-200zł) i masz pełnoprawną 110tkę.



Szczepan704
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt lut 23, 2010 22:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Szczepan704 » śr lut 24, 2010 23:09

Ja wiem czy są aż tak tańsze 90km w porównaniu do 105. Bardziej zauważyłem że 90km mają mniejsze przebiegi



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr lut 24, 2010 23:53

Szczepan704 pisze:Raczej nie jestem nastawiony na tuningowanie. Nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś czytałem że takie podkręcone silniki mniej wytrzymują. :-)
Tak rozumujac to....ja gdzies czytalem ze w 2012 ma byc koniec swiata wiec co za roznica co kupisz :chytry:
Brednie i zabobony....nic wiecej.
1.9 TDI to jeden z najlepszych silnikow diesla w historii.
Wytrzymuje znacznie wiecej niz fabryka przewidziala.
Oczywiscie trzeba wszystko z glowa robic i uzytkowac rosadnie....

Poczytaj wiecej ... i to nie gazetek typu Autoswiat :)
Szukaj 90KM bedzie tanszy i teoretycznie mniej zlachany
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 23:55 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Silniki 90KM - wady i zalety

Post autor: doggie » czw lut 25, 2010 10:17

Szczepan704 pisze:Witam
Jestem zainteresowany zakupem Golfa V z 2005 roku z silnikiem 66kW. Trafiła mi się odmian silnika BRU? Czy ktoś może przedstawić wady i zalety tej odmiany. Oraz który jest jest lepszy z silników 66kW z odmiany: BRU, BXE, BXJ. A może w ogóle nie zawracać sobie głowy tym silnikiem 66kW tylko się rozglądać za 105KM?
Pozdrawiam
jam mam BRU z programem na ok. 138 KM - zresztą już drugi mój BRU w którym robiłem program - i co? i nic się nie dzieje, silnik identyczny z modelami 105 konnymi jedynie - jak napisał rob555 jego moc jest celowo ograniczona programem sterującym do 90 KM z uwagi na: 1/ tzw. marketing sprzedaży, 2/progi podatkowe w niektórych krajach uzależnione są od mocy a nie pojemności.



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » pt lut 26, 2010 16:20

Ja też mam BRU tylko bez wirusa, kiedyś miałem MK4 90AGR, ale tem jest bardziej zrywny, do normajnej jazdy wystarczający, a jak się czasami wku.... to i BMW 525 (196KM ) zostaje w tle, bo liczy się technika jazdy.
Powiem tylko tyle że silnik BRU przyżyje całą resztę samochodu :partyman:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn mar 01, 2010 14:03

Wiesiek74 pisze: a jak się czasami wku.... to i BMW 525 (196KM ) zostaje w tle
bez urazy kolego ale chyba coś ci się pomerdało :panna: takie porównanie można dawać jedynie po :partyman:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 01, 2010 14:15

Wiesiek74 pisze:BMW 525 (196KM ) zostaje w tle
Koleś z BMW pewnie nie wiedział, że się ściga :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości