nierówna praca i mocne dymienie przy rozruchu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

artur87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 17, 2009 12:34
Lokalizacja: Sokółka

nierówna praca i mocne dymienie przy rozruchu

Post autor: artur87 » pt lut 19, 2010 15:39

witam wszystkich. mam taki problem, gdy z rana odpalam samochód to musze troche pokrecić rozrusznikiem, a gdy odpali to nierówno pracuje i strasznie kopci na biało czy szaro. trwa to około minuty i potem jest juz wszystko wporządku. gdy nabierze temperatury odpala idealnie, pracuje równo i cicho. zmieniłem wszystkie filtry, świece, mechanik odpowietrzył mi układ paliwowy i sprawdzał na komputerze i nic to nie pomogło. twierdzi ze moze to byc złe paliwo. ale paliwo jest napewno ok. lałem paliwo z płocka tzw miejskie do -33. wiec w czym moze trwać przyczyna?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lut 19, 2010 15:58

objaw wskazuje na brak zasilania świec żarowych, wymiana świec nic nie da jeśli nie będą podgrzewane, wypnij wtyczkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce sprawdź po zdjęciu listwy prądowej ze świec czy w listwie pojawia się zasilanie.


Obrazek

artur87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 17, 2009 12:34
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: artur87 » sob lut 20, 2010 16:23

sprawdzalem jest grzanie świec



junior184
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sie 04, 2008 18:31
Lokalizacja: wejherowo,gdynia

Post autor: junior184 » sob lut 20, 2010 22:37

Witam, mam troche podobny problem z tym że po wymianie czujnika temp. auto odpala po dośc długim kręceniu, natomiast jak odpali chodzi przez ok. 3-4sek. jak stary menel rano pod sklepem,aż do momentu jak(chyba) jakiś przekaznik "pstryknie" i wtedy silnik zaczyna pracowac równo.



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Arekkwiatek » sob lut 20, 2010 23:07

Witam mam podobny problem z silnikiem AHF mianowicie auto z rana odpala nierówno i trochę zakopci i śmierdzi ropą. Jak jest ciepły albo stoi krócej niż noc odpala na rys, filtr paliwa i świece nowe ale nie podoba mi się jedno.Po odpięciu przewodu paliwa od filtra do pompy i nalaniu paliwa w ciągu 2 minut pompa wciąga paliwo.Zamontowałem zaworek zwrotny między filtrem a pompą rano patrze a tu w rurce nie ma paliwa ,a jak nalałem to znowu chwilka i wciąga paliwo i wylewa powrotem masakra o co tu chodzi :crazy: proszę o pomoc



Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Post autor: on6222 » sob lut 20, 2010 23:18

odpalcie vaga wejdzcie w engine i bloki danych i tam blok nr 13 i odzczytajcie dane, jesli beda bardzo sie roznily to znaczy ze albo wtryski albo male cisnienie na baniakach



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 21, 2010 02:27

Ustawcie sobie kąt wtrysku i po problemie.



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Arekkwiatek » ndz lut 21, 2010 11:13

Kąt wtrysku mam ustawiony według vag ,podobno może to być wina N109 choć błędów nie pokazuje , jeszcze jedno zauważyłem że pompa wysysa też paliwo z filtra do pewnego poziomu czy to może być problem z odpowietrzeniem zbiornika.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 21, 2010 11:27

Arekkwiatek pisze:Kąt wtrysku mam ustawiony według vag
a jaki masz?,sprawdzany po zablokowaniu sterownika?(w nastawach)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lut 21, 2010 11:54

Arekkwiatek, jest powietrze w przewodach?temat poruszany na forum z cofającym si epaliwem


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

junior184
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sie 04, 2008 18:31
Lokalizacja: wejherowo,gdynia

Post autor: junior184 » ndz lut 21, 2010 12:45

U mnie kąt jest ok,ciśnienie też ok, generalnie motor po remoncie .Może inaczej, jest jakiś przekaznik albo inne ustrojstwo pod kierownicą co struje pompą albo jakimś innym badziewiem że po "pstryknięciu" auto zaczyna chodzic równo i ładnie?



Arekkwiatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 05, 2009 20:55
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Arekkwiatek » ndz lut 21, 2010 12:59

kąt mi kumpel ustawiał jest dokładny ,pokazywał mi na wykresie na zapalonym silniku.
Fahoo wiem że był ale im cofało z filtra do zbiornika a mi zasysa z filtra do pompy i z pompy do zbiornika jak ściągnę przewód powrotu z pompy to przestaje jak by podciśnienie było tak mocne że pompa nie jest w stanie trzymać paliwa.
junior184 też to u mnie zauważyłem

[ Dodano: 21 Lut 2010 12:07 ]
Co do powietrza to po przyjeździe z pracy ani na wolnych ani na wysokich obrotach nie idzie powietrze tylko czyste paliwo, zaworek na filtrze usunąłem ,a powrót zrobiłem stały i jest ok. Tak jak pisałem pompa zasysa mi paliwo z filtra do pewnego poziomu i jak rano odpalę to leci paliwo z powietrzem trwa to kilka minut jak się filtr napełni to leci czyste paliwo i tak w koło. W sklepie z częściami powiedzieli ,że są dwa zaworki w pompie za to odpowiedzialne N109 koszt 70 zł i jakiś drugi chyba ten N108 koszt 500-600zł wykręciłem ten N109 był w trzech częściach obudowa ze sprężynką a w pompie tłoczek i jakaś uszczelka.



artur87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 17, 2009 12:34
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: artur87 » wt lut 23, 2010 20:29

Więc co trzeba robic? od czego sie zabrać?

[ Dodano: 25 Lut 2010 13:03 ]
zauważyłem jeszcze, że dymienie ustępuje po około minucie i gdy jade jeszcze z nie rozgrzanym silnikiem i gdy dodam gazu np na jedynce ze świateł to coś sie zawiesza i znowy nie rózno pracuje, dymi i nie mam mocy ale po chwili przechodzi i wszystko jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 277 gości