dziwny świst przy zmianie biegu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr lut 17, 2010 23:18

mi tez "gwizda" przy zmianie biegow, ale to lozysko oporowe :helm:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lut 18, 2010 01:32

jeśli słychać te świsty to pewnie jest to już początek zapiekania się zmiennej geometrii, wystarczy zlogować grupę 011 dynamicznie by zobaczyć czy wartość ciśnienia doładowania balansuje już na krawędzi trybu awaryjnego.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw lut 18, 2010 02:29

Sztomel pisze:jeśli słychać te świsty to pewnie jest to już początek zapiekania się zmiennej geometrii, wystarczy zlogować grupę 011 dynamicznie by zobaczyć czy wartość ciśnienia doładowania balansuje już na krawędzi trybu awaryjnego.
Sztomel - u mnie pogwizduje w zakresie 1500-1700 a ciśnienie doładowania jest wzorcowe, w moim przypadku z racji długich dystansów codziennie nie ma mowy o zapiekaniu się kierownic, w poprzednim MK5 miałem identycznie a logi też były wzorcowe



rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » czw lut 18, 2010 07:54

Mieniu_69, no niestety u mnie nie jest to winą łożyska oporowego, wymieniony, a gwizd jak był tak jest...


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » czw lut 18, 2010 13:43

Efekt dźwiękowy jak tutaj pisałem kiedyś o tym:
[youtube][/youtube]


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » czw lut 18, 2010 17:33

U mnie wystepuje identyczny odglos, ale wiem gdzie lezy przyczyna.

Mam delikatnie rozpruty lacznik elastyczny wydechu a dodatkowo mala dziurke za katalizatorem.

Mam nadzieje ze zniknie ten odglos po zalataniu brakow :bigok:



raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » czw lut 18, 2010 20:26

Dźwiek jest identyczny jak na filmiku ale słabszy. Sztomel miałem ten dźwięk na zapieczonej geometrii i bez zmian po wymianie turbiny. Przyczyna jest gdzieś indziej.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 19, 2010 00:00

no u mnie ten dzwięk w porównaniu do tego to jest niemalże niesłyszalny



Awatar użytkownika
b4k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:35
Lokalizacja: OśVWięcim | KrakóVW
Kontakt:

Post autor: b4k » pt lut 19, 2010 00:04

raczyk2 pisze:miałem ten dźwięk na zapieczonej geometrii i bez zmian po wymianie turbiny.
U mnie ten dzwiek pojawil sie po wycieciu kata. W sumie mi nie przeszkadzal, a ustapil jak wyczyszczona zostala turbina. Caly czas mialem i mam dziure w plecionce, wiec to nie byla ona.



triCKy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw lip 02, 2009 18:25
Lokalizacja: Ck

Post autor: triCKy » pt lut 19, 2010 16:00

u mnie tez w pewnym momencie pojawił się taki dźwięk, właśnie kiedy wkręcałem około 2000 obrotów i wciskałem sprzęgło, po wyczyszczeniu turbo już tego nie słychać



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt lut 19, 2010 18:37

u mnie ten dzwięk zaczął być słyszalny za raz po wycieciu kata :)
jeśli nie masz kata i nagle się to pojawiło poszukaj jakiejś nieszczelności w układzie wydechowym



Macieja112
LIDER
Posty: 18
Rejestracja: sob maja 09, 2009 14:02
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Macieja112 » pt lut 19, 2010 19:09

Ja wczoraj wywalilem kata i ten dzwiek sie pojawil ale czasami lapie mi tryb awaryjny powyzej 3000 obrotow moze faktycznie to turbina :crazy:



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt lut 19, 2010 19:12

turbo ma drożniej jeśli można to tak nazwać i przeładowuje czego efektem jest wpadanie w tryb awaryjny



raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » pt lut 19, 2010 20:12

Faktycznie u mnie też zaraz po wycięciu kata dźwięk się pojawił. Grzebałem też przy EGR ale mam sprawny więc to nie on.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości