Brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Brak mocy

Post autor: mikew_86 » pt lut 19, 2010 09:00

Dzisiaj jak zwykle odpaliłem auto i przejechałem nim kilka km (reagowało jak zwykle - dynamicznie). Wyprzedziłem jedno auto, potem drugie moc taka jak powinna być, a temp. ok. 70stopni. Chwilę później kiedy chciałem wyprzedzić trzecie auto samochód strasznie się zamulił, jakby moc spadła z tych 165 do 90KM (wygląda to mniej więcej tak jak próbuje się dodać gazu od razu po odpaleniu silnika na silnym mrozie - muł straszny). Czasem auto słabiej się zbierało jak paliły się kontrolki od ABS czy ASR, ale w momencie kiedy gasły wszystko wracało do normy. Teraz mimo, że kontrolki się nie palą strasznie powoli zaczęło wchodzić na obroty, szczególnie widoczne do tych 2000 do 3000 kiedy normalnie wbijało w fotel... teraz przekroczenie 3000 obrotów graniczy z cudem. Jeśli chodzi o dźwięk przy dodawaniu gazu to wszystko w normie, poza tym auto nie dymi. Można wbijać gaz do dechy, a auto przyspiesza marnie. Mogę dodać, że nie przeciągam auta na biegach i zazwyczaj przy tych 2000 obrotów wrzucam wyższy bieg, nie gaszę na zimnym i nie gazuję od razu po odpaleniu więc dbam o turbo.

Co to może być ? Coś zawilgotniało ? Jakiś czujnik, może nieszczelność ? Dziwi mnie to, że moc zanikła po kilku kilometrach, a nie od razu po odpaleniu auta.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 09:01 przez mikew_86, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10567
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 19, 2010 09:21

mikew_86, typowy objaw notlaufu, wpisz słowo notlauf do wyszukiwarki to będziesz miał setki podpowiedzi

dodam że przyczyną notlaufu mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek (a taką masz)
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...

[ Dodano: Pią 19 Lut, 2010 ]
mikew_86 pisze:..........Mogę dodać, że nie przeciągam auta na biegach i zazwyczaj przy tych 2000 obrotów wrzucam wyższy bieg,
jak zawsze tak robisz to to może być przyczyną notlaufu



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 19, 2010 10:12

pytanie tylko , czy po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wróciła moc ?



mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Post autor: mikew_86 » pt lut 19, 2010 10:43

damcio151 pisze:pytanie tylko , czy po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wróciła moc ?
Nie wiem, to sprawdzę dzisiaj jak wyjadę z pracy... też mam nadzieję, że wszystko wróci do normy...

Czasem przeciągnę auto do tych 3-4 tys, jeżdżę dynamicznie, ale nie przeciągam non stop, bo nie o to chodzi. 1 bieg zawsze do 1,5K, a drugi do 2K, jak przeciągam to tylko na trzecim i wyżej...
Być może zapchany jest katalizator, bo niedawno jak auto nigdy nie puszczało dymka tak w ciągu 2 tyg ze 2x puściło szarą chmurkę przy przeciągnięciu do tych 3-4, ale tylko za pierwszym takim przygazowaniem, potem już bez dymu nawet przy przeciąganiu.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10567
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 19, 2010 10:46

mikew_86 pisze: też mam nadzieję, że wszystko wróci do normy...
chodzi o to, czy łapie notlauf po przekroczeniu pewnej granicy obrotów np. 3000 rpm a po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu moc wraca a po przekro czeniu 3000 rpm (np) moc znowu ucieka?
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 10:46 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Post autor: mikew_86 » pt lut 19, 2010 11:08

mettenos pisze:
mikew_86 pisze: też mam nadzieję, że wszystko wróci do normy...
chodzi o to, czy łapie notlauf po przekroczeniu pewnej granicy obrotów np. 3000 rpm a po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu moc wraca a po przekro czeniu 3000 rpm (np) moc znowu ucieka?
Od momentu, kiedy normalnie wbija w fotel czyli od ok. 2000 obrotów.... dzisiaj po tych kilku km nie było tego czuć, po prostu muł i bardzo wolno wchodził na obroty... zobaczymy jak będzie po ponownym odpaleniu... jeśli zjawisko się powtórzy to dzisiaj podepnę auto pod VAGa, bo mam taką możliwość i wtedy wrzucę tutaj jakie błędy wystąpiły.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10567
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 19, 2010 11:14

mikew_86, podstawowe rzeczy jak filtr paliwa, filtr powietrza wymieniane?



mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Post autor: mikew_86 » pt lut 19, 2010 12:00

mettenos pisze:mikew_86, podstawowe rzeczy jak filtr paliwa, filtr powietrza wymieniane?
Filtr powietrza sprawdzałem jakieś pół roku temu... szczerze powiedziawszy od tamtej pory nie zaglądałem. Filtr paliwa razem z filtrem oleju i samym olejem był wymieniany ze 2 miesiące temu (zrobiłem ze 2000km przez ten czas). 3 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd i powiem szczerze, że od tamtej pory auto też potrafiło lekko zamulić, ale wtedy tłumaczyłem to złą trakcją i zamokniętymi czujnikami ABS i ASR... po tym jak lampki gasły, a trakcja wracała i moc wracała na odpowiedni poziom. Dzisiaj trakcja jest dobra, kontrolki się nie zapalają więc nie wiem, sprawdzę ten filtr powietrza i przepływomierz... ale najpierw VAG.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt lut 19, 2010 13:21

mikew_86, może mulić jeśli kont synchronizacji jest przestawiony, wartość po zvagowaniu powinna być równa zeru, może coś przy rozrządzie zrypali ?!? bez diagnostyki VAG'iem się nie obejdzie, statyczne i dynamiczne :) ja czytałem na forum w temacie jakiegoś gościa który miał kłopot też z zamulaniem, też pisał, że zapalały mu się kontrolki od ESP itp, i było coś nie tak z zespołem PD, kontrolka ESP zgłasza problemy z mocą

podklejam Ci fajny temat z forum Mastersa, poczytaj
http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=28938

pozdrawiam



mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Post autor: mikew_86 » pt lut 19, 2010 18:44

Dziwne, dzisiaj wracając z roboty wszystko ok, piłowałem auto, specjalnie pojechałem dłuższą trasą żeby je poprzeciągać i moim zdaniem rwie jeszcze lepiej niż przed tą dzisiejszą akcją ze spadkiem mocy. Możliwe, że coś się przetkało ? Pod VAG i tak podłącze, ale to już po weekendzie, bo dzisiaj niestety kabelek był niedostępny.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt lut 19, 2010 18:52

mikew_86, może turbo przeładowuje......
VAG tak jak piszesz



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » pt lut 19, 2010 19:32

Witam mialem to samo wypadl mi wąż od IC sam zlokalizowalem i naprawilem usterke ;) ale przyznam stracha mialem bo myslalem ze turbo padlo


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt lut 19, 2010 19:32

sklejku, ale chyba wtedy Ci puszczał sporego bąka prawda ?



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » pt lut 19, 2010 19:39

pelton1985 pisze:sklejku, ale chyba wtedy Ci puszczał sporego bąka prawda ?
No byl dzwiek bo wyrwalo plastki z weza gumowego ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 84 gości