Ibiza 1.9 TDI - olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Ibiza 1.9 TDI - olej

Post autor: Pi » czw lut 18, 2010 23:40

Witam.

Znajomy mnie pyta, czy do 1.9 TDI PD (Ibiza 2007, 130PS) można zalać olej klasy 503.01, bo taki mu wlali. To jest 5W30 prawdopodobnie.

Z tego co mi wiadomo, do PD leje się 505.01, czyli 5W40, dlatego pytam.


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 19, 2010 00:08

Zalali mu tzw LONG LIVE ... i tyle nic się nie stanie. Nie wiem czy posiada w tej Ibizce DPF... ?

http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf poczytaj

PS . zwróć uwagę na punkt 2 a dokładnie 2.1 i co tam napisali o tym oleju.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 00:10 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » pt lut 19, 2010 00:22

Teraz to jeszcze bardziej zdurniałem.

O co chodzi z tym 505.01 do 2000 roku i 506.01 po 2000 roku, skoro i tak wszyscy do TDI PD niezależnie od rocznika leją 505.01?


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 19, 2010 00:31

Dowiedz się co dokładnie za silnik tam siedzi i czy ta Ibiza posiada ustrojstwo zwane DPF...
W tym artykule co dałem piszą ,że ten olej co zalali koledze idzie do mocniejszych aut... więc też już nic nie wiem :panna:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10583
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 19, 2010 00:31

Pi pisze:Teraz to jeszcze bardziej zdurniałem.

O co chodzi z tym 505.01 do 2000 roku i 506.01 po 2000 roku, skoro i tak wszyscy do TDI PD niezależnie od rocznika leją 505.01?
505.01 jest do PD o stałym interwale wymiany co 15.000 km zaś 506.01 - obecnie stosuje się normę 504.00/507.00 jest stosowany w zmiennym interwale wymiany co 30.000 km



karlos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ibiza 1.9 TDI - olej

Post autor: karlos » pt lut 19, 2010 00:31

Pi pisze:Witam.

Znajomy mnie pyta, czy do 1.9 TDI PD (Ibiza 2007, 130PS) można zalać olej klasy 503.01, bo taki mu wlali. To jest 5W30 prawdopodobnie.

Z tego co mi wiadomo, do PD leje się 505.01, czyli 5W40, dlatego pytam.
Nie bierz pod uwage tego co pisze Haki

503.01 to żaden long life nie nadaje się to nawet do PD
do PD lejesz 505.01
jeżeli masz DPF lejesz 507.00 LLIII

przebiegi 15 czy 30k nie mają znaczenia jeżeli masz filtr cząstek stałych
wtedy mimo 15k i tak musisz lać 507.00
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 00:33 przez karlos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10583
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 19, 2010 00:32

Haki, od kiedy norma 503.01 jest normą dla Long Lifa dla silników PD?

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
Pi, jak zalali go 503.01 to niech jak najszybciej zlewa go i zalewa conajmniej normą 505.01 bo dodatkowe krzywki na wałku rozrządu szlag trafi

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
karlos, wątpię aby Ibiza z ASZ-em miała DPF ale się nie zaklinam



Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » pt lut 19, 2010 00:42

mettenos pisze:505.01 jest do PD o stałym interwale wymiany co 15.000 km zaś 506.01 - obecnie stosuje się normę 504.00/507.00 jest stosowany w zmiennym interwale wymiany co 30.000 km
Czyli jak rozumiem, jeśli wymieniam olej co 15kkm (to się akurat tyczy mojego auta), to 505.01 jest jak najbardziej OK. :-)

[ Dodano: Czw Lut 18, 2010 23:45 ]
mettenos pisze:[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
Pi, jak zalali go 503.01 to niech jak najszybciej zlewa go i zalewa conajmniej normą 505.01 bo dodatkowe krzywki na wałku rozrządu szlag trafi
No właśnie też się zdziwiłem, szkoda by było silnika, bo jest w genialnym stanie. 503.01 to z tego co wywnioskowałem olej do silników benzynowych?

BTW, czy da się to jakimś źródłem poprzeć dlaczego 503.01 nie nadaje się do PD, bo osobiście sam pomyślałem, że się nie nadaje?


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

karlos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karlos » pt lut 19, 2010 00:50

Pi pisze: BTW, czy da się to jakimś źródłem poprzeć dlaczego 503.01 nie nadaje się do PD, bo osobiście sam pomyślałem, że się nie nadaje?
bo pompowtryskiwacze są "napędzane" mechanicznie poprzez dodatkowy wałek w głowicy
wszytko to pływa w oleju tak jak i pompki
dlategu musi być to olej o normie 505.01 ew 506.01 507.01



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 19, 2010 00:57

mettenos pisze:Haki, od kiedy norma 503.01 jest normą dla Long Lifa dla silników PD?

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
Pi, jak zalali go 503.01 to niech jak najszybciej zlewa go i zalewa conajmniej normą 505.01 bo dodatkowe krzywki na wałku rozrządu szlag trafi

[ Dodano: Czw 18 Lut, 2010 ]
karlos, wątpię aby Ibiza z ASZ-em miała DPF ale się nie zaklinam
Mettenos a kiedy ja napisałem o tym ,że zalali mu LONGA do TDI PD :bajer: bo jakoś tego nie widzę .... bym cokolwiek napisał o PD ... Napisałem ,że zalali Long Live i nic więcej.

Tak właśnie powstały normy dla olejów silnikowych z wydłużonymi przebiegami wydane przez takich producentów, jak np. VW (normy VW 503.00, VW 503.01, VW 506.00 czy VW 506.01), BMW (Longlife-01) czy GM/Opel (GM-LL-A-025, GM-LL-B-025). cytat stąd http://www.texaco.i-g.pl/press.php?id=49&d=1


I po to dałem tego linka pierwszego - by kolega przeczytał ,że jest to olej do aut o wyższych mocach i również koledzy nic o TDI nie pisałem... no chyba każdy czytać potrafi :chytry:

[ Dodano: 19 Lut 2010 00:02 ]
karlos pisze:
Pi pisze:Witam.

Znajomy mnie pyta, czy do 1.9 TDI PD (Ibiza 2007, 130PS) można zalać olej klasy 503.01, bo taki mu wlali. To jest 5W30 prawdopodobnie.

Z tego co mi wiadomo, do PD leje się 505.01, czyli 5W40, dlatego pytam.
Nie bierz pod uwage tego co pisze Haki

503.01 to żaden long life nie nadaje się to nawet do PD
do PD lejesz 505.01
jeżeli masz DPF lejesz 507.00 LLIII

przebiegi 15 czy 30k nie mają znaczenia jeżeli masz filtr cząstek stałych
wtedy mimo 15k i tak musisz lać 507.00

http://www.opieoils.co.uk/c-748-vw-50301-oil.aspx BZDURY GADASZ


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10583
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 19, 2010 01:05

karlos pisze:
bo pompowtryskiwacze są "napędzane" mechanicznie poprzez dodatkowy wałek w głowicy
nie dodatkowy wałek tylko dodatkowe krzywki na wałku, 1.9 TDI mają jeden wałek



karlos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karlos » pt lut 19, 2010 01:07

Haki z całym szacunkiem
ale przytaczasz jakieś linki z artykułami sprzed 6 laty
nie są one już aktualne i możesz nimi w błąd wprowadzić
Kolega ma Ibize z 2007 roku więc nie rzucaj mu linków z 2004



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 19, 2010 01:08

karlos pisze:Haki z całym szacunkiem
ale przytaczasz jakieś linki z artykułami sprzed 6 laty
nie są one już aktualne i możesz nimi w błąd wprowadzić
Kolega ma Ibize z 2007 roku więc nie rzucaj mu linków z 2004
Normy obowiązują do dziś ... i jakoś widuje się te oleje z nimi wszędzie.
Zgadzam się jednak z tym ,że do PD leje się zupełnie inny olej ... więc wydaje mi się ,że temat został wyczerpany a my jesteśmy już zmęczeni... pora spać :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

karlos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karlos » pt lut 19, 2010 01:09

mettenos pisze:
karlos pisze:
bo pompowtryskiwacze są "napędzane" mechanicznie poprzez dodatkowy wałek w głowicy
nie dodatkowy wałek tylko dodatkowe krzywki na wałku, 1.9 TDI mają jeden wałek
Ok powaliło mi się z dohc
tam są 3 wałki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości