575 + szarpanie i niebieski dym w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

575 + szarpanie i niebieski dym w AFN

Post autor: Velthar » śr lut 17, 2010 08:44

Witam

Od jakiegoś czasu trapi mnie problem z notlaufem. Za pierwszym razem wziąłem wymieniłem n75 i problem znikł autko się bujało spokojnie do 180.

Jednak wczoraj przy wyprzedzaniu na 4 gwałtownie spadła moc i włączył się tryb awaryjny.
kontynuowałem jazdę w trybie i przy dodawaniu gazu lekko szarpał i puszczał niebieskie bąki.

Po restarcie chodził normalnie. Na kompie pokazało 575 i tylko tyle.

Dodam, że zawsze z rana po odpaleniu wali niebiesko szarą chmurę i po rozgrzaniu ok. Wtryski ok bo wymontowane i sprawdzone, pompa ok, uszczelniacze zaworów nowe. Kąt wtrysku chyba ok (tak mechanik twierdzi).

Proszę o poradę. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » śr lut 17, 2010 10:09

Prawdopodobnie kierownice w turbo ci się przycinają i stąd notlauf. Być może nowy n75 jakiś czas dawał radęł zbijać na czas zbyt duże ciśnienie. :chytry:


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » śr lut 17, 2010 17:21

czyli nowy n75 mi ponownie padl? bo ten mnie 250zl kosztowal T_T

A ten niebieski dym to tez moze byc przyczyna w turbo?



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw lut 18, 2010 12:06

Myślę, że kierownice w turbinie się przycinają i n75 nie daje rady zbić ciśnienia i stąd notlauf. Raczej turbo na stół będzie musiało iść niż wymiana n75. Może niech specjaliści się wypowiedzą jeszcze.

Z tym kopceniem może uszczelniacze już stare na zaworkach, ale ja tam sie nie przejmuje tym na razie, a mam tak samo z rana.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » czw lut 18, 2010 12:48

Jezeli uszczelniacze na zaworach nowe a przy rozruchu nadal puszcza niebieskiego dyma a pozniej jest ok to turbina juz troche puszcza.Mialem tak samo kiedys w pasku TDI z rana niebieski dymek a po rozgrzaniu zadnej chmurki.



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw lut 18, 2010 16:57

No u mnie np. na starym i nowym turbo jest to samo, takze obstawiam na uszczelniacze stwardniale.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » czw lut 18, 2010 18:46

Autor tematu napisal ze ma wymienione uszczelniacze zaworow



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » pt lut 19, 2010 10:29

Uszczelniacze są nowiutkie. Wymieniłem je gdyż uważałem, że to one są powodem dymu. Podczas wymiany mechanik mi powiedział, że stare były jeszcze ok. Przebieg mam 220tys udokumentowany. To będę musiał poszukać jakiegoś speca z Wrocławia lub okolic. Może kogoś polecicie?

Dzięki wszystkim za pomoc



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » pt lut 19, 2010 13:27

Sorka. Przegapiłem, że uszczelniacze nowe.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 165 gości