Przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi (skrzynia 6)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roberto11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw sie 20, 2009 00:30
Lokalizacja: łódzkie

Przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi (skrzynia 6)

Post autor: Roberto11 » śr lut 17, 2010 21:52

Przy jakich obrotach uzyskuje się max moment obrotowy i
moc - tak aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami przy zmianie biegów. Chodzi mi o ekonomiczną a zarazem dobrą jazdę żeby nie zadusić silnika. :chytry: MK4 19 tdi silnik AJM 115 KM skrzynia 6. Z góry dziękuję


TRZYMEJ ZA TRZYMADŁO ŻEBY NIE ODPADŁO

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lut 17, 2010 22:01

Seria 1900 max 285NM i 4000 max moc 115kM- Trzymaj wskazówkę między tymi wartościami i będzie dynamicznie i oszczędnie - a jak oszczędnie to poczytaj o eco driving
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 22:01 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr lut 17, 2010 22:04

italiano_83 pisze:........4000 max moc 115kM- Trzymaj wskazówkę między tymi wartościami i będzie dynamicznie i oszczędnie
dynamicznie tak, ale oszczędnie raczej nie, jak oszczędnie to max do 3000 rpm :wink:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lut 17, 2010 22:37

mettenos pisze:dynamicznie tak, ale oszczędnie raczej nie, jak oszczędnie to max do 3000 rpm :wink:
No fakt :grin: To był nieprecyzyjny przykład 1900-4000, gdzieś odpłynąłem myślami chyba :-k Jak miałem okazje jechać VW Sharanem 1.9 TDI 115, to miałem wrażenie, że autko ma mocny "dół" i do "energicznej" jazdy nie było konieczne kręcenie silnika wysoko- 6 nie miałem okazji zapiąć bo w kotlinie kłodzkiej ukształtowanie terenu nie specjalnie sprzyjało :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Roberto11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw sie 20, 2009 00:30
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Roberto11 » śr lut 17, 2010 22:37

Ale jak jest zimny to chyba nie za bardzo żeby mu cisnąć do 3000?


TRZYMEJ ZA TRZYMADŁO ŻEBY NIE ODPADŁO

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr lut 17, 2010 22:40

Roberto11 pisze:Ale jak jest zimny to chyba nie za bardzo żeby mu cisnąć do 3000?
Jak zimny to spokojnie wystarczy ~2000 obr/min ( choć tu nie tylko o obroty chodzi, ale o stopień wciskania gazu tak na 70-75% najlepiej- ekonomicznie- nie jest wskazane wciskanie gazu w podłogę na zimnym silniku ani używanie górnego zakresu obrotów) a jak się rozgrzeje to możesz korzystać z mocy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » śr lut 17, 2010 22:40

Cisnac mu mozesz dopiero po uzyskaniu temperatury 90stopniC



Roberto11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw sie 20, 2009 00:30
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Roberto11 » śr lut 17, 2010 22:51

a jak przeczyścić turbinę? czy wystarczy tylko kilka razy w miesiącu konkretnie przycisnąć na gaz?? :grin:

[ Dodano: 17 Lut 2010 21:52 ]
ps Ironman83 to od iron maiden - to spoko :grin:


TRZYMEJ ZA TRZYMADŁO ŻEBY NIE ODPADŁO

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lut 18, 2010 00:24

Roberto11 pisze:a jak przeczyścić turbinę? czy wystarczy tylko kilka razy w miesiącu konkretnie przycisnąć na gaz?? :grin:

[ Dodano: 17 Lut 2010 21:52 ]
ps Ironman83 to od iron maiden - to spoko :grin:
Nie uprawiać PSJ = stosować się do przykazań jazdy TDI ... które znajdziesz na forum :bigok: i tak jak sam piszesz - co jakiś czas - po prostu przegonić autko w pełniejszym zakresie obrotów ..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw lut 18, 2010 10:36

W okolicach max momentu obrotowego...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » czw lut 18, 2010 11:25

Haki pisze:
Roberto11 pisze:a jak przeczyścić turbinę? czy wystarczy tylko kilka razy w miesiącu konkretnie przycisnąć na gaz?? :grin:

[ Dodano: 17 Lut 2010 21:52 ]
ps Ironman83 to od iron maiden - to spoko :grin:
Nie uprawiać PSJ = stosować się do przykazań jazdy TDI ... które znajdziesz na forum :bigok: i tak jak sam piszesz - co jakiś czas - po prostu przegonić autko w pełniejszym zakresie obrotów ..

a panowie jak lepiej gaz do dechy na 2 , 3 , 4 a potem 5 i spokojna jazda czy np gaz 2 , 3 , 4 i potem przytrzymac go dluzszy czas przy 3 - 3,5 tys obrotow



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw lut 18, 2010 11:33

perki pisze:a panowie jak lepiej gaz do dechy na 2 , 3 , 4 a potem 5 i spokojna
dokładnie tak tyle że bez przesady... Do 4 tyś obr wystarczy...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 105 gości