problem z turbiną

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

problem z turbiną

Post autor: marcinotdi » pn lut 15, 2010 21:33

Witam. od dwóch tygodni mam problem z mocą w moim golfie mk4 1.9 tdi AHF 81 kW. Zaczęło się od notlaufu, stracił moc, zgasiłem odpaliłem moc wróciła. Znalazłem temat na forum o zaworze n75 a dokładniej o jego czyszczeniu, postąpiłem wg. instrukcji wszystko ładnie pięknie i za parę dni nutlauf znowu powrócił. diagnostyka: zwarcie n75, i jeszcze jakiś błąd, wszystko zostało usunięte i założyłem nowy zawór na początku było oki ale po około 15 km jazdy notlauf znowu mnie zestresował, ponowne odpalenie nie pomogło. VAG błąd ciśnienia doładowania!!! tak to wyglądało w telegraficznym skrócie, Panowie proszę o pomoc, turbo nie żyje czy czyszczenie pomoże??


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

tom.jar20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:09
Lokalizacja: kielce

Post autor: tom.jar20 » pn lut 15, 2010 21:37

witam.Miałem ten sam problem i czyszczenie turbiny pomogło,autko odżyło jak nowe :bigok: śmiga aż miło.Pozdro.Ps jaki ma przebieg obecnie?


green maniak

androv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn sie 07, 2006 16:37
Lokalizacja: Lubuskie

Turbina

Post autor: androv » pn lut 15, 2010 21:38

Zapieczone kiery,logi dynamiczne wrzuć i będzie wszystko jasne.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lut 15, 2010 21:40

jezeli nie masz vaga i nie masz jak zrobić logów to w jeździe notaluf masz juz do 100km/h np na 3 biegu czy dopiero po przekroczeniu oki 3 tys obr na 4 lub 5?
1. Pierwszy przypadek niedoładowanie, a drugi przeładowanie.



Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pn lut 15, 2010 21:44

przebieg, 240000 km!!! mam dostęp do vag-a, tylko że po dzisiejszej podmianie n75 już turbo nie pracyje nawet po usunięciu błędu i ruszeniu brak mocy

[ Dodano: 15 Lut 2010 20:46 ]
wcześniej notlauf łapał na 3 biego po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów!!


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

tom.jar20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:09
Lokalizacja: kielce

Post autor: tom.jar20 » pn lut 15, 2010 21:48

pewnie zapieczone masz kierownice w turbinie.Przeważnie przy przebiegu około 200tys km trzeba ja przeczyścić.Jeśli po wymianie n75 nie pomogło to na 99% to bedzie przyczyna.


green maniak

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lut 15, 2010 21:49

marcinotdi pisze:przebieg, 240000 km!!! mam dostęp do vag-a, tylko że po dzisiejszej podmianie n75 już turbo nie pracyje nawet po usunięciu błędu i ruszeniu brak mocy

[ Dodano: 15 Lut 2010 20:46 ]
wcześniej notlauf łapał na 3 biego po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów!!
Jak nie ma dołądowania to albo N75 żle założony albo wadliwy lub nieszczelnosc w przewodach - zobacz czy grucha jest podciągana po odpaleniu auta. Po zrobienu porzadku z N75 i sterowaniem przydałoby sie zrobic dynamicznie 011 i zobaczyło by sie jak mocno kierownice zatarte czy da jeszcze rade je przedmuchac bez wyciągania turbawki.



Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pn lut 15, 2010 21:57

przed chwilą się umówiłem z mechanikiem na czyszczenie turbiny, mam nadzieję że pomoże, bo nie uśmiecha mi się w tej chwili wydać ok 1000zł na renowację


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn lut 15, 2010 22:28

marcinotdi, na czyszczenie zabulisz pewnie 500zł, regeneracja 1000zł a jak dobrze poszukasz na allegro czy forach można wyrwać suszarę po małym przebiegu za jakieś 400zł (mi się tak udało z octavi z 2004roku). Nie wiadomo co wyjdzie po wyjęciu turbo i w jakim stanie jest. Przemyśl to na spokojnie, sprawdź to n75 jeszcze raz, bo łątwo wywalić kasę, potem zostanie auto w warsztacie, bo bez sensu będzie montować aktualnej turbiny jeśli okaże się trupem a innej nie będziesz miał nawet namierzonej. Ja się ze swoją zapieczoną na beton suszarą przemęczyłem 2 miesiące, ale koszt wyniósł mnie jakieś 300zł z wymianą a mam suszarę po przebiegu 60tys.
Ostatnio zmieniony pn lut 15, 2010 22:29 przez phanteon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pn lut 15, 2010 22:45

rozglądam się właśnie na allegro za turbinkami, czym się kierować przy kupnie używanego turbo?? i czy będzie np. pasować od silnika 1.9 tdi 130 KM??

[ Dodano: 15 Lut 2010 21:46 ]
http://moto.allegro.pl/item893249325_vw ... turbo.html

[ Dodano: 15 Lut 2010 21:46 ]
http://moto.allegro.pl/item893990765_pa ... zarka.html


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn lut 15, 2010 22:48

marcinotdi pisze:i czy będzie np. pasować od silnika 1.9 tdi 130 KM??
Nie ma tak łatwo :helm:

Czym się sugerować - czy wirnik nie ma luzów nadmiernych, czy nie puszcza oleju - generalnie sam tego nie ocenisz - a na pewno nie przez zdjęcia



Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pn lut 15, 2010 22:49

http://moto.allegro.pl/item896590484_tu ... i_98r.html

[ Dodano: 15 Lut 2010 21:58 ]
zakupiony towar przy wystawieniu paragonu lub faktury vat a ciągu 14 dni mam prawo zwrócić w stanie nie naruszonym, tzw. zwrot z ustawy. zostanie mi tylko koszt przesyłki. jeżeli do piątku nie znajdę interesującej suszarki to daje moją do czyszczenia, pytałem się o ewentualne koszty czyszczenia i mechanik powiedział mi że wszystko zależy od przebiegu demontarzu i czy da się turbo rozpołowić. ostatnio mieli klienta który też czyścił turbo ze zmienną geometrią i koszt wyszedł 150 PLN


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn lut 15, 2010 23:04

marcinotdi, turbin jest więcej niż jeden rodzaj. Za demontaż, rozpołowienie, montaż stawka 150zł? Hmmm - to jak się uda to wrzuć adres, bo po taniości. Niestety w poprzecznych silnikach demontaż jest ciężką orką - przynajmniej w ALH/ASV



Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pn lut 15, 2010 23:13

tyle wyszło u niego a ile wyjdzie u mnie to nie mam pojęcia ale liczę tak do 300 zł


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości