wałek rozrządu ukręcony :(
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
wałek rozrządu ukręcony :(
Witam
wczoraj składałem nowe serducho do mojego rabbita,
jest to 1.6td z audi, wymieniałem wszystkie uszczelniacze, pompę wody, i jak skęcałem rozrząd rozwaliłem wałek.
Jako że jestem samozwańczym mechanikiem, zablokowałem wałek tym co miałem pod ręką,
(nie będę pisał czym i za mocno dociągnąłem koło paska zębatego ( brak klucza dynamometrycznego ) w efekcie odłupała się część wałka rozrządu, przy frezie pod blokadę.
Mogę to tak zostawić??
Czy lepiej wymienić ten wałek??
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
wczoraj składałem nowe serducho do mojego rabbita,
jest to 1.6td z audi, wymieniałem wszystkie uszczelniacze, pompę wody, i jak skęcałem rozrząd rozwaliłem wałek.
Jako że jestem samozwańczym mechanikiem, zablokowałem wałek tym co miałem pod ręką,
(nie będę pisał czym i za mocno dociągnąłem koło paska zębatego ( brak klucza dynamometrycznego ) w efekcie odłupała się część wałka rozrządu, przy frezie pod blokadę.
Mogę to tak zostawić??
Czy lepiej wymienić ten wałek??
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Somewhere in Nowhere
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
wałek
Dzięki za zainteresowanie,
Czytałem w książce że blokadę wyjmuje się po dokręceniu koła paska zębatego, tyle że dokręca się go z siła 45 Nm a ja się na tym prawie powiesiłem.
Kołnierz który urwałem opiera się na podporze panewki, nie wiem czy jest w innym miejscu jakieś zatoczenie na wałku ustalające jego położenie.
Wydaje mi się że dalej nie pękł, poszedł po najsłabszej lini. Tylko pytanie czy nie będzie piłował podstawy panewki, czy powstają tam jakieś siły poziome??
Mam drugą głowicę, tak że ewentualnie mogę przełożyć,
pytanie czy to konieczne
Pozdrawiam
Czytałem w książce że blokadę wyjmuje się po dokręceniu koła paska zębatego, tyle że dokręca się go z siła 45 Nm a ja się na tym prawie powiesiłem.
Kołnierz który urwałem opiera się na podporze panewki, nie wiem czy jest w innym miejscu jakieś zatoczenie na wałku ustalające jego położenie.
Wydaje mi się że dalej nie pękł, poszedł po najsłabszej lini. Tylko pytanie czy nie będzie piłował podstawy panewki, czy powstają tam jakieś siły poziome??
Mam drugą głowicę, tak że ewentualnie mogę przełożyć,
pytanie czy to konieczne
Pozdrawiam
Somewhere in Nowhere
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
:D
No to póki co zostaje
W przyszłości jak będę zmieniał może uszczelkę pod głowicą, to się wymieni jak by coś tam się wycierało.
Na przyszłość też już będę wiedział że z rozwagą trzeba dokręcać i złapać za koło.
Jak bym się bardziej przyjrzał tej blokadzie to bym pewnie się tak nie zapierał
Jeszcze muszę dokręcić śrubę na wale,
kupiłem nową ale pinda jest krótsza o 1 cm od ori, więc postaram się wymienić, bo ponoć trzeba zakręcać zawsze nową ??
Pozdrofki
W przyszłości jak będę zmieniał może uszczelkę pod głowicą, to się wymieni jak by coś tam się wycierało.
Na przyszłość też już będę wiedział że z rozwagą trzeba dokręcać i złapać za koło.
Jak bym się bardziej przyjrzał tej blokadzie to bym pewnie się tak nie zapierał
Jeszcze muszę dokręcić śrubę na wale,
kupiłem nową ale pinda jest krótsza o 1 cm od ori, więc postaram się wymienić, bo ponoć trzeba zakręcać zawsze nową ??
Pozdrofki
Somewhere in Nowhere
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
ja bym odkręcił wałem obejrzał czy mu nic poza tym ukruszeniem nic nie jest .. zakręcił od nowa i śmigał
wałek dokręca się 45 nm a nie na chama !! i blokadą nie blokuje się do dokręcania bo potem ( ostatnio widziałem ) urwane mocowanie koła zębatego ( jakiś artysta to zdziałał )
wałek dokręca się 45 nm a nie na chama !! i blokadą nie blokuje się do dokręcania bo potem ( ostatnio widziałem ) urwane mocowanie koła zębatego ( jakiś artysta to zdziałał )
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 15:47 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 122 gości