EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lut 14, 2010 09:03

wężyk idący do puszki filtra powietrza z elektrozaworu N18 sterującego uchylaniem zaworu EGR służy tylko i wyłącznie do zasysania powietrza do układu podciśnieniowego by zbić podciśnienie, założę się, że z tego wężyka nie syczy a zaciąga do niego powietrze atmosferyczne, ten wężyk możesz umieścić w dowolnym miejscu w komorze silnika ale musi być spełniony jeden warunek - węzyk ma zasysać czyste przefiltrowane powietrze a nie kurz, pył i inny syf z komory silnika więc dlatego znajduje się on oryginalnie w puszce filtra powietrza.


Obrazek

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » ndz lut 14, 2010 14:26

Sztomel, dzisiaj zatkałem u siebie EGR wyciołem podkładkę z blachy 1mm. Po zatkaniu ten wezyk z filtra juz chyba nie bedzie zaciągać powietrza. Wsadziłem tez filtyr stożkowy strasznie syczy i chyba go wywale


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz lut 14, 2010 15:25

Komas pisze:Po zatkaniu ten wezyk z filtra juz chyba nie bedzie zaciągać powietrza
bedzie caly czas!!! :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lut 14, 2010 16:58

wężyk z filtra powietrza będzie tak długo zaciągał powietrze jak długo będzie on podłączony do elektrozaworu N18 a N18 połączony wężykiem podciśnienia z pompą vacuum i oczywiście N18 będzie odbierał z ECU sygnał sterujący jego otwarciem.


Obrazek

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » ndz lut 14, 2010 20:56

U mnie ten wężyk jest podpięty do N18 a N18 do zatkanego EGR poza tym z N18 idzie przewod nad wtryskami i schodzi nizej po prawej dolnej stronie silnika do nie wiem czego z tego sie rozdziela na dwa kolejne i leci za podszybie po stronie kierowcy wiecie do czego to jest?
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 21:01 przez Komas, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz lut 14, 2010 23:56

Ten wezyk biegnie od vacum pompy do zaworka EGR.
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 23:57 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
feelo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 12:35
Lokalizacja: Stg / Gd Przymorze

Post autor: feelo » pn lut 15, 2010 09:05

Panowie mam takie pytanko : chce wyciać KATa i teraz - wstawic zamiast niego strumiennice , czy lepiej rure pusta ? i gdzie takie cudo np moge zakupic ?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/14305][img]http://www.motostat.pl/user_images/14305/icon5.png[/img][/url]

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pn lut 15, 2010 11:38

Ja mam wycięty kat i wstawioną rurę. Teraz trochę tego żałuję bo wolalbym mieć strumienicę. Więc polecam strumienice a kupić mozesz na allegro lub w warsztacie który zajmuje się spawaniem, montowaniem tłumików


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » pn lut 15, 2010 12:25

feelo pisze:Panowie mam takie pytanko : chce wyciać KATa i teraz - wstawic zamiast niego strumiennice , czy lepiej rure pusta ? i gdzie takie cudo np moge zakupic ?
Wstaw sobie strumienicę. Wygląda z zewnątrz jak katalizator. Strumienica taka tylko z nazwy ma coś wspólnego ze strumienicą i nie słuchaj ludzi, którzy piszą, że jak zamontujesz strumienicę to Ci turbo siądzie, bo wirnik nie jest wyhamowywany spalinami, bo to "gów...o prawda". Strumieniczki takie są chyba po 50 lub 60 zł i polecam takie coś.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lut 15, 2010 13:50

Za strumiennica przemawia tylko fakt, ze wyglada z zewnatrz jak katalizator.
Zwykla rurka - tania, prosta, skuteczna.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Respekt!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 767
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 15:36
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Respekt! » pn lut 15, 2010 18:47

Ja mam u siebie wycięty katalizator i wstawioną zwykłą rurkę, oraz zaślepiony EGR ;). Wrażenia, narazie jest dobrze ;)


..:: GOLF V BLACK PEARL ::.. - viewtopic.php?f=90&t=475628" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
GoNzO !!!
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: sob mar 14, 2009 19:12
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: GoNzO !!! » pn lut 15, 2010 19:34

Koledzy czy jak zaślepie ERG to muszę zaślepić także wężyk od podciśnienia. Czy może trzeba zrobić coś jeszce?


Moje MK4 25 Jahre GTI
viewtopic.php?t=266320" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt lut 16, 2010 02:00

jak zaslepisz blacha to wezyka juz nie musisz pod warunkiem ze przy blaszcze bedzie wszystko szczelne tzn nie bedzie tamtedy zasysac lewego powietrza



Awatar użytkownika
GoNzO !!!
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: sob mar 14, 2009 19:12
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: GoNzO !!! » wt lut 16, 2010 18:37

A więc profilaktycznie lepiej zatkać ten wężyk od podciśnienia?


Moje MK4 25 Jahre GTI
viewtopic.php?t=266320" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości