Jak w temacie wiem co te błędy oznaczają lecz problem jest nieco dziwny. Auto zapala na zimnym silniku i po chwili wchodzi w obroty i gaśnie, kolejne odpalenia skracają czas pracy do 1 sekundy. Skracający czas pracy zasugerował powiązanie błędu z temperaturą silnika a dokładniej pompy wtryskowej jako że odpalanie silnika z odłączonym czujnikiem temperatury nic nie zmienia a błędy mówią o nastawniku . Zrobiłem małe doświadczenia i odpaliłem silnik po wcześniejszym ogrzaniu pompy paliwa gorącą wodą jako że nie wydaje mi sie że zabrudzony nastawnik wykluczyłem jako przyczynę usterki, o czym powiem dalej. Niestety nic nie zmieniło to silnik odpalił jak zwykle i po 10ciu sekundach zgasł.
Teraz trochę szczegółów podpoiłem oscyloskop pod zacisk 121 na sterowniku po włączeniu zapłonu jest sygnał do nastawnika i zanika po chwili jak powinno z resztą być, ale po odpaleniu silnika sygnału niema jest tylko 12v co by świadczyło że prąd przechodzi przez elektromagnes , a tranzystor w sterowniku przestaje pracować . Na zimnym silniku sygnał pojawia się na chwile kilkakrotnie i znika co tłumaczy wchodzenie na obroty i odcięcie paliwa przez sterownik dla bezpieczeństwa. Podobnie jak zanika sygnał do nastawnika zanika dawka paliwa mg\sów więc wszystko niby jasne , ale gdzie jest przyczyna ? Podejrzewam sterownik niewiem czy słusznie więc zasięgam waszej opinii .
.
Z góry dziękuje za podpowiedzi i przepraszam za długiego posta.
pozdrawiam Marcin.
błąd 17969 i 17971 brak sterowania nastawnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
błąd 17969 i 17971 brak sterowania nastawnika
Ostatnio zmieniony pt lut 12, 2010 16:45 przez duszek77, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości