Problemy z odpaleniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cygan45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 14:26
Lokalizacja: BYTOM

Problemy z odpaleniem

Post autor: cygan45 » pn sty 11, 2010 10:49

MK 4, 1,9 TDI , 90KM.
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem pojazdu.
Silnik nie ważne czy jest na dworze temperatura na plusie czy na minusie musi być dosyć długo kręcony rozrusznikiem (ok.czterech obrotów). Dzieję się tak wtedy gdy postoi minimum 10-12 godzin. Gdy postoi krócej pali od strzału .
Pod koniec września wymieniłem filtr paliwa ( od wtedy zaczeły się te problemy), nowe świece żarowe, akumulator ok. Paliwo oczywiście dobre z dodatekiem do diesla. Wymieniony czujnik temeperatury bo wcześniej nie uruchamiał świec. Wymieniłem nawet zawór na filtrze . Zrobiłem nawet taka próbę że pomiędzy filtrem paliwa, a pompą założyłem na próbę zawór zwrotny by sprawdzić czy aby paliwo się nie cofa i........nic dalej to samo. Trzy dni temu zmieniłem dla swego świętego spokoju ponownie filtr paliwa ( Knecht ) i nic.
Jak odpali to pierwsze obroty silnika nie są równe, jak by nie palił na wszystkie.
Gdyby go zgasić zaraz po odpaleniu ,to po ponownym odpaleniu pali od strzału.
Zauważyłem że na wężyku doprowadzającym paliwo jest mała bańka powietrza ok 0,5 cm, jak zgasze silnik cofa się ona od pompy do najwyższego punktu na przewodzie paliwa. Mechanicy rozkładają ręce.
Już nie wiem gdzie mam szukać przyczyny,pomóżcie.



suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » pn sty 11, 2010 11:15

a kat wtrysku kolego masz ustawiony na git ? że świece żarowe masz wymienione na nowe nie znaczy ze grzeją, moze przekaznik kaput albo bezpiecznik od swiec. A moze to juz koniec twojej pompy wtryskowej ? podjedz do jakiegos DOBREGO pompiarza to powinien ci pomoc a nie sam grzebiesz i szukasz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 11, 2010 11:18

Do sparwdzeni akąt wtrysku i ustawienie na optimum, potem do sparwdzenia rozrusznik- ma kręcic jak szlifierka- jak tak nie jest to regeneracja, sprawny akumulator o prądzie rozruchwym min 640A - czym wiecej tym lepiej, sparwne świece żarowe, jak dalej nie pomorze to zostanie dygnięcie vagiem dawki rozruchowej na maksa i zmiana wartości w adaptacjach blok 12 na 32690 i bedzie jarał od kopa ale dopiero jak wyeliminujesz wszystkie inne rzeczy. U mnie było identycznie pompa wtryskowa sprawdzona, brak powietrza, wtryski nowe, rozrusznik zregenerowany, aku nowe, kąt wtrysku optimum ( 49-51 ), sprężanie ok jakw nowym, a po 10 h palił po ok 4 sek, wkurzyłem się w adaptacjach blok 5 walnełem na maksa 33268 , a blok 12 na 32690 i pali nie waznie kiedy od pół obrotu. Ostatnio był u mnie kolega z forum z silnikiem AHF u niego jeszcz gorzej palił po 8 sek mimo ze wszytsko podmienialiśmy oprócz pompy wtryskowej, za jego zgoda zmieniłem ustawienia no i pali od dotknięcia. Ale zmiana wartości wg mnieto nie lekarstwo lepiej wyeliminowac inne rzeczy dopiero ostatecznosc ( bo moż eokazac się ze to błacha sprawa )- ale w TDI na pompie szczególnie w MKIV czesto sie to zdarza.
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 11:32 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 5 razy.



cygan45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 14:26
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: cygan45 » pn sty 11, 2010 11:37

suhhar pisze:a kat wtrysku kolego masz ustawiony na git ? że świece żarowe masz wymienione na nowe nie znaczy ze grzeją, moze przekaznik kaput albo bezpiecznik od swiec. A moze to juz koniec twojej pompy wtryskowej ? podjedz do jakiegos DOBREGO pompiarza to powinien ci pomoc a nie sam grzebiesz i szukasz.

Kątu wtrysku jeszcze nie sprawdzałem.
co do świec grzeją na bank-sprawdzone.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 11, 2010 11:42

cygan45 pisze:
suhhar pisze:a kat wtrysku kolego masz ustawiony na git ? że świece żarowe masz wymienione na nowe nie znaczy ze grzeją, moze przekaznik kaput albo bezpiecznik od swiec. A moze to juz koniec twojej pompy wtryskowej ? podjedz do jakiegos DOBREGO pompiarza to powinien ci pomoc a nie sam grzebiesz i szukasz.

Kątu wtrysku jeszcze nie sprawdzałem.
co do świec grzeją na bank-sprawdzone.
Kat wtrysku to podstawa. Sprawdz jeszcze szczelnośc przewodów filtr pompa i przelewowych, wywal opaski zaciskowe i zmien na skręcane mimo ze wymieniłes nowy podgrzewacz filtra a dalej leci powietrze to zostaje do wymiany wadliwy wkład pywaka ( dot. MK IV do roku 2002 ) w baku- było o tym na forum- ale to wyeliminujesz tylko powietrze. Zrób tst ściągnij wtyczke z czujnika temp. silnika i po 10h spróbuj odpalic jak odjara od kopa to nie wina powietrza bo wtedy by tez nie odpalił.
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 11:50 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn sty 11, 2010 11:52

koledzy a dawek to się nie zmienia w grupach 05 i 01 ?? tylko w 05 i 012 ??


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 11, 2010 11:54

Neoarti pisze:koledzy a dawek to się nie zmienia w grupach 05 i 01 ?? tylko w 05 i 012 ??
Rozuchowa 05 a wydłużenie czasu grzania świec z podniesieniem obrotów w czasie rozruchu i rozgrzewania przez 30 sekund grupa 012
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 11:56 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



cygan45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 14:26
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: cygan45 » pn sty 11, 2010 11:56

Czasami jak ruszę całą obudową filtra to widzę że jak by pociągnoł powietrza,ale nawet jak stoi kilka dni to bańka powietrza jest taka sama.
Zacznę od katu wtrysku mam nadziejęże to pomoże.
Dzięki za podpowiedż.

[ Dodano: 11 Sty 2010 11:05 ]
[quote="PinkFloyd"].......zostanie dygnięcie vagiem dawki rozruchowej na maksa i zmiana wartości w adaptacjach blok 12 na 32690 i bedzie jarał od kopa ale dopiero jak wyeliminujesz wszystkie inne rzeczy. quote]

A zmiana tych wartości o których piszesz czymś grozi-jakimś uszkodzeniem?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 11, 2010 17:40

cygan45 pisze:Czasami jak ruszę całą obudową filtra to widzę że jak by pociągnoł powietrza,ale nawet jak stoi kilka dni to bańka powietrza jest taka sama.
Zacznę od katu wtrysku mam nadziejęże to pomoże.
Dzięki za podpowiedż.

[ Dodano: 11 Sty 2010 11:05 ]
PinkFloyd pisze:.......zostanie dygnięcie vagiem dawki rozruchowej na maksa i zmiana wartości w adaptacjach blok 12 na 32690 i bedzie jarał od kopa ale dopiero jak wyeliminujesz wszystkie inne rzeczy. quote]

A zmiana tych wartości o których piszesz czymś grozi-jakimś uszkodzeniem?
nie, tylko świece żarowe jak bedzie ponizej 13 st temp. ( w przeciwieństwie do 7 st ) silnika beda sie uruchamiały i po 3 latach mocniej sie zuzyja, mi po 3 latach spaliła sie tylko jedna - wiec to i tak mały koszt



cygan45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 14:26
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: cygan45 » sob lut 13, 2010 15:43

Sprawdziłem wszystko tak jak podpowiadaliście i powiem szczerze nie za dużo to pomogło. Chodź jestem wam bardzo wdzięczny za konkretne namiary, bardzo się przydały bo jak się okazało wszystkie ustawienia nie były za dobre łącznie z tym że rozrząd był przestawiony i kąt wtrysku.
Po tych ustawieniach dalej palił jak przed naprawą, ale za to zaczoł chodzić jak zegarek (dostał jak by kilka koni więcej). Dwóch mechaników się już poddało, trzeci nie obiecywał ale zrobił -przejżał przewody z paliwa ,zajrzał do zbiornika i do smogu , wymienił jeszcze raz zawór na filtrze bo się okazało że nowy i tak puszczał powietrze do filtra. Przyznał się że sam nie wie gdzie tkwił błąd ale ważne że pali jak trzeba.
Widać że ciągnie jeszcze gdzieś trochę powietrza, ale tą zabawę zostawię sobie
jużna wiosnę.
Dzięki koledzy za nakierowanie !!!
:grin:



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » sob lut 13, 2010 22:12

PinkFloyd pisze:Do sparwdzeni akąt wtrysku i ustawienie na optimum, potem do sparwdzenia rozrusznik- ma kręcic jak szlifierka- jak tak nie jest to regeneracja, sprawny akumulator o prądzie rozruchwym min 640A - czym wiecej tym lepiej, sparwne świece żarowe, jak dalej nie pomorze to zostanie dygnięcie vagiem dawki rozruchowej na maksa i zmiana wartości w adaptacjach blok 12 na 32690 i bedzie jarał od kopa ale dopiero jak wyeliminujesz wszystkie inne rzeczy. U mnie było identycznie pompa wtryskowa sprawdzona, brak powietrza, wtryski nowe, rozrusznik zregenerowany, aku nowe, kąt wtrysku optimum ( 49-51 ), sprężanie ok jakw nowym, a po 10 h palił po ok 4 sek, wkurzyłem się w adaptacjach blok 5 walnełem na maksa 33268 , a blok 12 na 32690 i pali nie waznie kiedy od pół obrotu. Ostatnio był u mnie kolega z forum z silnikiem AHF u niego jeszcz gorzej palił po 8 sek mimo ze wszytsko podmienialiśmy oprócz pompy wtryskowej, za jego zgoda zmieniłem ustawienia no i pali od dotknięcia. Ale zmiana wartości wg mnieto nie lekarstwo lepiej wyeliminowac inne rzeczy dopiero ostatecznosc ( bo moż eokazac się ze to błacha sprawa )- ale w TDI na pompie szczególnie w MKIV czesto sie to zdarza.


"PinkFloyd" mam pytanie co daje zmiana grupy 5 na max jeżeli auto pali po 8h ok a po 10 już dłużej zakręci? o co to chodzi po dłuższym postoju inna dawka rozruchowa jest podawana niż np do 8 godzin postoju?
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 22:17 przez RALFI, łącznie zmieniany 3 razy.



cygan45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 14:26
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: cygan45 » śr kwie 28, 2010 10:50

Witam ponownie .
Jestem już po wszyskich ustawieniach komputera, pompy, naprawy rozrusznika, wymiany przewodów z nadmiaru, sprawdzeniem smogu w baku, wymianie świec żarowych , wymianie czujnika temperatury płynu chłodzącego, sprawdzeniu sprężania na tłokach (niby bardzo dobrze).......kompletnie wszystko o czym jeszcze można zamarzyć i pomyśleć...i co dalej..... nic!
Pali jak chce czasem nawet jak stoi tydzień pali od strzału, a czasem postoi jeden dzień i ma problemik taki jak wceśniej opisywałem. Jak i mi tak i mechanikom brakło koncepcji.
Ostatnio podniosłem mu moc z 90Km na 100KM -wymiana oprogramowania (to tak po za problemem który mnie męczy) pędzi jak szalony i pali dalej jak chce.
Już nie wiem co można mu zrobić. Czy jest to mozliwe że jest jakiś syf gdzieś w przewodach paliwowych????? Czy można to czymś przeczyścić prócz takiego dodatku do paliwa jak STP bo nim juz próbowałem.
Dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 11:08 przez cygan45, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 133 gości