mk 2 1.6 Tdic Sb sie przegrzewa!! pomocy!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wisnia601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 13:46
Lokalizacja: Kamień Pomorski

mk 2 1.6 Tdic Sb sie przegrzewa!! pomocy!!

Post autor: Wisnia601 » czw lut 11, 2010 23:02

witam. a wiec wszystko było pieknie do momentu wydmuchania uszczelki pod głowica. po wymianie uszczelki. przy okazji pierscieni, uszczelniaczy itp. wtedy tez została wymieniona pompa wody i termostat. i od tej pory przy normalnej jezdzi temp jest ok. ale jak sie depnie 140-150 od razu wskazówka leci na ponad 100 stopni i po chwili zapala sie kontrolka płynu i brakuje prawie litra płynu chłodniczego.
została wymieniona też nagrzewnica na nowa. i włozyny drugi termostat.
i dalej to samo. i teraz pytanie:
Czy pompa wody jest zbyt słaba??
Czy moze zapchana chłodnica??


TDI to nie oszczędnośc!! To styl życia!!!

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » czw lut 11, 2010 23:29

Wisnia601, ja stawiam na chłodnice z tego co czytałem to reszta wymieniona :chytry: moze byc zasrana i nie bedzie dobrze chłodzić a jak to nie pomoze to nie chcialbym cie martwic ale moze uszczelka pod głowica przepuszczac przy wiekszym cisnieniu , wywala do układu chłodzenia i dlatego ubytki w płynie i tem. skacze



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » czw lut 11, 2010 23:38

głowica splanowana?
węże nie są twarde?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

wojtas7054
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sty 13, 2010 20:06
Lokalizacja: grzęby

Post autor: wojtas7054 » czw lut 11, 2010 23:41

CrocodileReggae pisze:węże nie są twarde?
przy takiej temperaturze na pewno twarde ....


Wojtas:):)

Awatar użytkownika
Wisnia601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 13:46
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: Wisnia601 » czw lut 11, 2010 23:55

węże sa twarde, głowica splanowana. a płynu to ubywa ponad litr tylko wtedy jak mu sie depnie i tepmeratura podskoczy. no i zaóważylem ze ze zbiorniczka wtedy troche paruje. czyli pompa raczej.??? nie. no nic jutro chyba bede wyciagał chłodnice i czyscił.

[ Dodano: 11 Lut 2010 23:04 ]
a mam jeszcz jedno pytanie bo pompa wody jest napedzana przez pasek alternatora???
jesli tak to ja miałem wyjechane kółko alternalora i mi sie pasek slizgał, czasami nawet alternator nie ładował czy przez to mogłem np zajezdzi nową pompe wody?


TDI to nie oszczędnośc!! To styl życia!!!

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt lut 12, 2010 00:20

Wisnia601 pisze:czasami nawet alternator nie ładował czy przez to mogłem np zajezdzi nową pompe wody?
Przez to że się pasek slizgał to napewno nie ,ale te nowe pompy mają najczęściej wirnik z tworzywa i zdarza się że przy wysokich temperaturach puszcza osadzenie wirnika na osi


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

wojtas7054
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sty 13, 2010 20:06
Lokalizacja: grzęby

Post autor: wojtas7054 » pt lut 12, 2010 00:23

munior pisze:ale te nowe pompy mają najczęściej wirnik z tworzywa i zdarza się że przy wysokich temperaturach puszcza osadzenie wirnika na osi
tak jak kolega pisze:)


Wojtas:):)

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pt lut 12, 2010 00:25

Wisnia601 pisze:a mam jeszcz jedno pytanie bo pompa wody jest napedzana przez pasek alternatora???
Dokladnie
Wisnia601 pisze:jesli tak to ja miałem wyjechane kółko alternalora i mi sie pasek slizgał, czasami nawet alternator nie ładował czy przez to mogłem np zajezdzi nową pompe wody?
Zajachac raczej nie ale mogles mies wtedy problemy z wydajnoscią pompy jak pasek byl luzny i sie zlizgal,
A co ze starą pompą? jak byla ok to wstaw spowrotem i sie przekonasz czy to wina nowej pompy


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » pt lut 12, 2010 08:23

Wisnia601, jak pasek slizgał to mogła przy takiej predkosci nie wyrabiac,przeczysc chłodnice i bedziesz widział,jak nie pomorze to ja stawiam ze uszczelka przepuszcza kłania sie jeszcze raz wymiana



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14141
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 12, 2010 09:40

Wisnia601 pisze:a mam jeszcz jedno pytanie bo pompa wody jest napedzana przez pasek alternatora???
I tak i nie :bajer: ...
Otóż jak jest zamontowane wspomaganie kiery,to jest napędzana paskiem od wspomy.Na pompie wody jest wtedy podwójne koło pasowe,ale obydwa kółka są niezależne od siebie i tak na prawdę to właśnie pasek wspomy napędza.Jeżeli np.ktoś zdemontował wspomę i zostawił to podwójne koło koło na pompie wody,to owa pompa może się obracać pod wpływem paska alternatora,ale tak na prawdę może się zatrzymać lub obracać wolniej.
Wisnia601, sprawdź jakie masz koło na pompie...
Masz wspomę?Bo jeśli nie,to koło masz mieć pojedyncze napedzane paskiem od altka :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
emssi20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr maja 30, 2007 18:41
Lokalizacja: Wrocław/Żywiec
Kontakt:

Post autor: emssi20 » pt lut 12, 2010 14:55

Wisnia601,
miałem to samo. Gniazda śrub głowicy w bloku silnika były mocno zabrudzone i szpilki opierały się o ten syf przy dokręcaniu głowicy, przez co ciśnienie z cylindrów leciało do układu chłodzenia i wywalało wodę ze zbiorniczka. Wyczyściłem te gniazda gwintownikiem, bo nawet sprężone powietrze nie pomogło i mam spokój. Co do przegrzewania się auta to też tak mam, że się przegrzewa przy mocniejszym butowaniu -nie wiem dlaczego i co jest przyczyną, być może nie podłączony IC, źle ustawione wtryski lub kąt wtrysku albo wszystko razem.


"Pasje jednego człowieka mogą być żałosnymi obsesjami dla drugiego" -James May.
Mój bolid: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166305

Awatar użytkownika
Wisnia601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 13:46
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: Wisnia601 » pt lut 12, 2010 19:56

emssi20 pisze:Wisnia601,
miałem to samo. Gniazda śrub głowicy w bloku silnika były mocno zabrudzone i szpilki opierały się o ten syf przy dokręcaniu głowicy, przez co ciśnienie z cylindrów leciało do układu chłodzenia i wywalało wodę ze zbiorniczka. Wyczyściłem te gniazda gwintownikiem, bo nawet sprężone powietrze nie pomogło i mam spokój. Co do przegrzewania się auta to też tak mam, że się przegrzewa przy mocniejszym butowaniu -nie wiem dlaczego i co jest przyczyną, być może nie podłączony IC, źle ustawione wtryski lub kąt wtrysku albo wszystko razem.
tylko najgordze jest to ze zanim mi sie silnik zagotował i wydmuchało mi uszczelke pod głowica to wszystko było wporzadku. jeżdziłem odcinki ok 100KM z predkoscie 160km/h i wiecej i nicsie nie działo. wszystko zaczeło sie od momentu jak sie troche przegrzał silnik i uszczelke wydmuchało.

[ Dodano: 12 Lut 2010 18:57 ]
Michaś_1977 pisze:Masz wspomę?Bo jeśli nie,to koło masz mieć pojedyncze napedzane paskiem od altka ...
Wspomaganie zakładałem jakies pół roku temu. bo nie było.

[ Dodano: 12 Lut 2010 19:03 ]
PROXII pisze:Wisnia601, jak pasek slizgał to mogła przy takiej predkosci nie wyrabiac,przeczysc chłodnice i bedziesz widział,jak nie pomorze to ja stawiam ze uszczelka przepuszcza kłania sie jeszcze raz wymiana
a wiec dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem który mi cały czas robi ten samochód i w poniedziałek mu zaprowadzam i bedzie czyścił chłodnice. a jesli mówi ze to nie pomoże to najprawdopodobniej jest PĘKNIĘTY BLOK?? bo głowica była planowana. jest taka możliwośc??
jutro jeszcze jestem umówiony z innym mechanikiem, bardziej fachowcem od Vw i jestem ciekaw co on powie. czy czasem temten mechanik nie zrobił czegos nie tak :grrr: :grrr:
teraz np jak jezdze z predkościa 70-80 bo warunki drogowe nie pozwalaja na wiecej. to temperatura nawet nie przekracza 70 stopni :grrr: i jest załozony nowy termostat. drugi juz. aaa i górny wąż jest twardy i gorący dolny tak samo i cała chłodnica gorąca


TDI to nie oszczędnośc!! To styl życia!!!

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt lut 12, 2010 21:56

Wisnia601 pisze:aaa i górny wąż jest twardy i gorący dolny tak samo i cała chłodnica gorąca
...w takim razie ja stawiam 100% na chłodnice. Właśnie przez nią teoretycznie zajechałeś uszczelkę.

Najlepiej wymień na inną, bo takie czyszczenie nic nie daje...

Po prostu musi być tak zapchana ze jest zbyt słaby przepływ wody. A może coś do niej wpadło ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt lut 12, 2010 23:47

Czy ktoś wspominał już o "kochanym" plastikowym króćcu przy głowicy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości