Sposob jazdy dieselkiem :))

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt mar 10, 2006 10:50

czasem warto przegonić troche żeby przepalił to co mu sie odłożyło przy wolnej jeździe, sadze i inne. potem rzeczywiście może nawet mniej dymić bo wydmucha wszystko :)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt mar 10, 2006 10:52

No to jednak sie nam nie zdawalo :PP:))



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt mar 10, 2006 10:56

A moze jednak to nie złudzenie :mrgreen: .Kiedyś słyszałem taką opinię,że dynamika samochodu zależy w dużej mieże,jak się go docierało,tzn jak się jeździło dynamicznie to samochód szybciej się zbierał.Mój był sprowadzony z D a tam jak wiadomo jest mnóstwo dobrych dróg i autostrad,więc napewno nieraz dostał buta.



Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » pt mar 10, 2006 16:55

To prawda co pisze Cinek na przykładzie. Brat kupił forda fieste 1.8D od niemieckiej emerytki która jezdziła nim do splepu.
Autko było serwisowane ksiazka wszytko wynieniane w terminie ale cos mu brakowało. Wjechalismy na autostrade i depa ile fabryka daje i autko sie obudziło ze snu, chodzi jak szwajcarski zegarek.


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Glenio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob gru 10, 2005 09:32
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Glenio » ndz mar 19, 2006 13:04

na 3 raczej nie przeciągam więcej niż do 80-85....wiadomo to TD moment obrotowy jest odczuwalny do "końca", tylko że często przeciagając można w końcu rozsypać głowice:)


http://video.google.pl/videoplay?docid=8479397213116023566 prezentacja mojego golfika

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » ndz mar 19, 2006 13:59

delikatna jazda popłaca w piatek na trasie spalanie pomidzy 4.5 a 5L jak na passata chyba dobrze:) najwolniejszy tez nie byłem 100-120km/h ciśnienie doładowania pomiedzy 0,1-0,2bar i tak sobie leciałem w uzyskaniu takiego spalania pomaga tez skrzynia ktora jest długa od mk4 Tdi 90 =D> IIIbeg kreciłem do 75 IV-95 a potem V


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz mar 19, 2006 15:42

w tematyce jest o zwykłych D - a ja wypowiem się na temat swojego TDI MK-4, może kogoś zainteresuje. Mam go od niedawna i zauważyłem że najlepsze obroty dla niego to 2000 - 3000 obr/min. powyżej 3000 moc zaczyna spadać (jadąc np. na V biegu i chciałbym wyprzedzać przy 2000 obr. nie ma sensu wbijać lV biegu bo nic to nie da - będzie nawet gorzej). Jeżeli znowu nam np. IV bieg i mam go poniżej 1800 obr. i wcisne mocniej gaz to też jest żle bo czuć pod pedałem gazu, jak silnikiem lekko trzęsie. pozatym wystarczy zobaczyć jakikolwiek wykres z hamowni np. http://www.vtech.pl/images/wykres/vwgolf19_130.gif
pozdro


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz mar 19, 2006 16:02

robert24, wszystko zalezy od wykresu momentu obrotowego. nie wiem, na tymn wykresie co dales to w seryjnych pararametrach najlepiej zachowuje sie miedzy 2k-2,5k . W moim autko najlepiej przyspiesza od ok 2,5k do 3k zeby odpowiednio szybko przyspieszac trzeba zmienic bieg tak zeby na kolejnym obroty byly w granicach 2,5k.

NA codzien natomiast jezdze z obrotami na poziomie ok 2k. jesli przyspieszam to tak do 3k. Co do przedmuchania to jaknajbardziej prawda. bylo pare postow na ten temat i historie o taksowkarzach kttorzy co jakis czas oddaja autak spowje komus zeby je ktos przegonil na autostradzie bo zaczynaja byc mulowate a sami nei maja serca hehe



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » ndz mar 19, 2006 16:17

osobiscie nie wierze w zamulenie samochodu.... moim zdaniem silnik jezeli jest dobry to musi miec kopaa.. no chyba ze zle dotarty był.... zamulenie raczej swiadczy o jakiejs awari lub potrzebie regulacji... Ale to tylko moje zdanie :mrgreen:


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz mar 19, 2006 17:33

Kapibara, CO DO WYKRESU TO MASZ RACJĘ - BO TO BYŁ TYLKO PRZYKŁAD MODELU Z SILNIKIEM 130 PS. LECZ MOJA WYPOWIEDZ DOTYCZYŁA MOJEGO AUTKA :!: :!: :!: :!:


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz mar 19, 2006 17:49

robert24 pisze:Kapibara, CO DO WYKRESU TO MASZ RACJĘ - BO TO BYŁ TYLKO PRZYKŁAD MODELU Z SILNIKIEM 130 PS. LECZ MOJA WYPOWIEDZ DOTYCZYŁA MOJEGO AUTKA
cpoko, o to mi chodzilo



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz mar 19, 2006 23:05

TDI generalnie najlepiej ciagnie od 2000 do 4000 w TD jest troszke inaczej z tego co wiem on raczej ciagnie wyzej...



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz mar 19, 2006 23:46

Rapix pisze:TDI generalnie najlepiej ciagnie od 2000 do 4000 w TD jest troszke inaczej z tego co wiem on raczej ciagnie wyzej...
ja slyszalem ze tdi poprostu trzyma moment dlatego w niektorych publikacjach pisze ze max moment jest w przedziale od np 2000-4000.



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » sob mar 25, 2006 23:10

A mnie strasznie drażni w 1,6TD że sie dostaje kopa dopiero przy 2500. Chyba go sprzedam, bo chciałem sobie pojezdzic na niskich obrotach, tzn nie przekraczać 2500 a tu lipa.

Chyba kupe klekota bez turba.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 118 gości