Dziwna praca n75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

basston
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn sty 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Bytom

Dziwna praca n75

Post autor: basston » śr lut 10, 2010 16:04

Ponawiam ten temat bo nie znalazłem nikogo chętnego do pomocy.

http://www.audiklub.org/p...pic.php?t=53752
Witam na tej stronie przeczytałem, że przy próbie statycznej grupy 011BS mogę sprawdzić zaworek N75 i cytuję:
"2. dokonujemy analizę grupy 011BS w próbie statycznej.
ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75.
zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość. "
Problem u mnie jest taki, że jak zawór jest w pozycji OFF osiąga wtedy wartość 100% a jak ON to wtedy 0%. Cała reszta się zgadza czyli że przy Off spada ciśnienie i utrzymuje się na stałym poziomie. Czy tam jest błąd czy u mnie coś jest nie tak? Dodam, że jak ruszę z kopyta to na 1i2 biegu auto idzie jak burza lecz na trójce to straszny muł (tak jakby nie chodziło turbo) i dalsze biegi znowu jedzie. Zrobiłem loga dynamicznego, ale coś mi nie wyszło(nie umię pousuwać tych przecinków z excela) i niemam teraz możliwości powtórzenia tego. Auto to MK 4 1,9 TDi AHF 110KM.


Fast and Furious

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lut 10, 2010 16:33

basston, u Ciebie jest wszystko OK ze wskazaniami odwrotnymi w 011 BS jak i w każdym silniku 1.9 TDI, podane tam wartości dotyczą silników 2.5 TDI V6 a tam jest to zupełnie odwrotnie niż u nas i błędu żadnego tam nie ma - taka specyfika. Sprawdź sobie u nas w dziale Diagnostyka a następnie porównaj w Diagnostyce 2.5 V6 TDI i stwierdzisz jedno : w silnikach 2.5 V6 TDI w logu dynamicznym grupy 011 jeśli ciśnienie rzeczywiste doładowania przekracza znacznie wartość ciśnienia zadanego a współczynnik otwarcia elektrozaworu N75 zmniejsza się do wartości około 15% - 9% to oznacza to tyle samo co w naszych silnikach gdzie współczynnik rośnie i trzyma się wartości około 94% - diagnoza ta sama - zapieczone łopatki zmiennej geometrii turbosprężarki, zwróć też uwagę, że w silnikach 2.5 V6 TDI np. AKE lub AKN wartość otwarcia N75 w 011 BS wynosi przy wskazaniu ON - 100,6 %. Reasumując - porada jest OK z tą tylko różnicą, że akurat te wskazania w 011 dla ich silników o ww. pojemności trzeba interpretować odwrotnie.


Obrazek

basston
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn sty 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Bytom

Post autor: basston » śr lut 10, 2010 17:05

Dzięki za rozjaśnienie. Zrozumiałem, że przyczyn zamulenia muszę szukać gdzie indziej.


Fast and Furious

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lut 10, 2010 17:24

nie wiem jak w excelu ale np. w arkuszu kalkulacyjnym pakietu Open Office wystarczy w tabulatorach zmienić format ze "standardowy" na "tekst" w każdej kolumnie i wtedy jest OK zapis a właściwie to dlaczego nie chcesz wkleić logów do http://rtnet.pl/vaglog i niczym się nie musisz przejmować.


Obrazek

basston
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn sty 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Bytom

Post autor: basston » śr lut 10, 2010 19:27

Nie wiedziałem o tej stronie. Wielkie Dzięki i punkt oczywiście.


Fast and Furious

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości