Wymiana oleju w skrzyni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 30, 2006 20:17
Lokalizacja: Starachowice/Kielce

Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: lukker » wt lut 09, 2010 18:51

Witam. Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni? Silnik AHF, przegieg 160tyś



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lut 09, 2010 19:27

lukker pisze:Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni? Silnik AHF, przegieg 160tyś
Przy takim przebiegu?Po kiego diabła...



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt lut 09, 2010 19:33

Jeżeli biegi ciężko wchodzą możesz wymienić olej, ale nie jest to konieczne. Producent nei przewiduje wymiany oleju w skrzyni, ale pewnie tez nie przewidział że jego samochody będą eksploatowane po 20 lat.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » wt lut 09, 2010 20:46

lukker pisze:Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni?
jeśli poziom oleju jest prawidłowy, to nie ma takiej potrzeby, ja u siebie wymieniłem, ale to tylko z racji wieku auta, napewno ze sprzęgłem warto wymienić uszczelniacz na wale korbowym silnika od strony sprzęgła i uszczelniacz na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów, bo jak to ci poleci, to będziesz drugi raz rozkładał sprzęgło


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
lukker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 30, 2006 20:17
Lokalizacja: Starachowice/Kielce

Post autor: lukker » śr lut 10, 2010 09:25

Dziękuje za odp. Czasem jest problem z wrzuceniem 1 i R ale czytałem na forum że więcej osob ma taki problem i zastanawiam się czy cos próbować robić czy tak być musi. Teraz biegi wchodzą z lekkim 'trzaskiem' ale jest to raczej spowodowane sypiącym się sprzęgłem.



Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

wymian oleju w skrzyni

Post autor: cruse » śr lut 10, 2010 11:04

odkręć śrubę inspekcyjną i sprawdź stan oleju:
poziom, kolor (nowy olej VW: G 060 726 A2 jest przezroczysty ) i lepkość
Ja wymieniłem u siebie ( kolor był brąz "mętny" ) i poprawa pracy skrzyni jest nie wielka - ale zauważalna.
Weszło ok 1,75 L


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » śr lut 10, 2010 12:23

cruse, robiłeś to sam, czy oddawałeś gdzieś? jaki koszt?



Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

Post autor: cruse » śr lut 10, 2010 13:51

@ Shmatan
Operacja jest dziecinie prosta - wykonałem ją sam.
potrzebny:
- klucz imbusowy na 17 lub nasadka imbusowa 17.
- pojemnik na olej
- nowy olej: 2 L - najlepiej oryginał z ASO: G 060 726 A2 ( synchronizatory )
- kanał lub podnośnik
- lejek z rurka
Przebiega to niej więcej tak:
1. Rozgrzewamy silnik i skrzynie biegów
2. Odkręcamy imbusem korek inspekcyjny
3. Odkręcamy poziomy korek spustowy - zlewamy olej zacieka długo ( można ruszyć jeszcze dźwignią zmiany biegów)
4. Zakręcamy wyczyszczony korek spustowy i przez otwór inspekcyjny za pomocą węza (rurki) z lejkiem wlewamy nowy olej aż do stanu - poziom rantu okna inspekcyjnego)
5. Odbywamy jazdę próbna ( rozgrzewamy silnik ) i e/w uzupełniamy poziom.

Wszystko


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości