Wymiana oleju w skrzyni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana oleju w skrzyni
Witam. Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni? Silnik AHF, przegieg 160tyś
Jeżeli biegi ciężko wchodzą możesz wymienić olej, ale nie jest to konieczne. Producent nei przewiduje wymiany oleju w skrzyni, ale pewnie tez nie przewidział że jego samochody będą eksploatowane po 20 lat.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
jeśli poziom oleju jest prawidłowy, to nie ma takiej potrzeby, ja u siebie wymieniłem, ale to tylko z racji wieku auta, napewno ze sprzęgłem warto wymienić uszczelniacz na wale korbowym silnika od strony sprzęgła i uszczelniacz na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów, bo jak to ci poleci, to będziesz drugi raz rozkładał sprzęgłolukker pisze:Czy razem ze sprzęgłem warto wymienić olej w skrzyni?
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
wymian oleju w skrzyni
odkręć śrubę inspekcyjną i sprawdź stan oleju:
poziom, kolor (nowy olej VW: G 060 726 A2 jest przezroczysty ) i lepkość
Ja wymieniłem u siebie ( kolor był brąz "mętny" ) i poprawa pracy skrzyni jest nie wielka - ale zauważalna.
Weszło ok 1,75 L
poziom, kolor (nowy olej VW: G 060 726 A2 jest przezroczysty ) i lepkość
Ja wymieniłem u siebie ( kolor był brąz "mętny" ) i poprawa pracy skrzyni jest nie wielka - ale zauważalna.
Weszło ok 1,75 L
PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu
@ Shmatan
Operacja jest dziecinie prosta - wykonałem ją sam.
potrzebny:
- klucz imbusowy na 17 lub nasadka imbusowa 17.
- pojemnik na olej
- nowy olej: 2 L - najlepiej oryginał z ASO: G 060 726 A2 ( synchronizatory )
- kanał lub podnośnik
- lejek z rurka
Przebiega to niej więcej tak:
1. Rozgrzewamy silnik i skrzynie biegów
2. Odkręcamy imbusem korek inspekcyjny
3. Odkręcamy poziomy korek spustowy - zlewamy olej zacieka długo ( można ruszyć jeszcze dźwignią zmiany biegów)
4. Zakręcamy wyczyszczony korek spustowy i przez otwór inspekcyjny za pomocą węza (rurki) z lejkiem wlewamy nowy olej aż do stanu - poziom rantu okna inspekcyjnego)
5. Odbywamy jazdę próbna ( rozgrzewamy silnik ) i e/w uzupełniamy poziom.
Wszystko
Operacja jest dziecinie prosta - wykonałem ją sam.
potrzebny:
- klucz imbusowy na 17 lub nasadka imbusowa 17.
- pojemnik na olej
- nowy olej: 2 L - najlepiej oryginał z ASO: G 060 726 A2 ( synchronizatory )
- kanał lub podnośnik
- lejek z rurka
Przebiega to niej więcej tak:
1. Rozgrzewamy silnik i skrzynie biegów
2. Odkręcamy imbusem korek inspekcyjny
3. Odkręcamy poziomy korek spustowy - zlewamy olej zacieka długo ( można ruszyć jeszcze dźwignią zmiany biegów)
4. Zakręcamy wyczyszczony korek spustowy i przez otwór inspekcyjny za pomocą węza (rurki) z lejkiem wlewamy nowy olej aż do stanu - poziom rantu okna inspekcyjnego)
5. Odbywamy jazdę próbna ( rozgrzewamy silnik ) i e/w uzupełniamy poziom.
Wszystko
PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości