gwizd turbiny czy to normalne??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

milosztk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 14:10
Lokalizacja: NS

gwizd turbiny czy to normalne??

Post autor: milosztk » ndz lut 07, 2010 23:03

witam mam golf IV 1.9tdi 90KM. turbine slychac dosc glosno (w porownaniu z innymi tdi) :/ i chcialbym zapytac czy to jest normalne?? dodam ze golf ma przejechane 160tys km (na 10000% nie cofany) nic nie kopci na siwo, nie czuje zeby jakos gorzej przyspieszal, studzona po dluzszej jezdzie, poprostu zero niepokojacych objawow. ale slyszalem ze turbina nie moze zbyt glosno "gwizdac" wiec mam powod do zmartwienia?? ;/



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » ndz lut 07, 2010 23:09

Ale z innymi TDI golfa czy innych marek ? Nie w każdej marce tak samo gwiżdże... W golfie u mnie też słychać suszarę...



milosztk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 14:10
Lokalizacja: NS

Post autor: milosztk » ndz lut 07, 2010 23:14

poolak2006 pisze:Ale z innymi TDI golfa czy innych marek ? Nie w każdej marce tak samo gwiżdże... W golfie u mnie też słychać suszarę...
no wlasnie z innymi golfami TDI. jeszcze jedno pekla mi oslona pod silnikiem i wymienilem ja na nieorginalna bez wyciszenia czy czegos tam;p moze to byc przyczyna ze ja glosniej slychac ??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 07, 2010 23:25

milosztk pisze:ale slyszalem ze turbina nie moze zbyt glosno "gwizdac" wiec mam powod do zmartwienia?? ;/
To jak ona "gwiżdże" to Twoje subiektywne odczucie- "my" tego nie słyszymy więc trudno ocenić.. Jak sobie śwista to jeszcze nie powód do zmartwień- jedne świszczą inne nie nawet w tych samych modelach aut i takich samych silnikach.. Jak oleju nie puszcza i nie ma luzu nadmiernego na wirniku to ja nie widzę powodu do zmartwień..
Podobno głośniej zaczyna gwizdać jak się łopatki przycinają (VNT) i śmiga na granicy "notlaftu" - kiedyś tak ktoś na forum zasugerował..
Zawsze można logi zrobić i zobaczyć jak turbo "pompuje"
milosztk pisze:no wlasnie z innymi golfami TDI. jeszcze jedno pekla mi oslona pod silnikiem i wymienilem ja na nieorginalna bez wyciszenia czy czegos tam;p moze to byc przyczyna ze ja glosniej slychac ??
Teoretycznie jest możliwe


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lut 08, 2010 03:28

italiano_83 pisze:Podobno głośniej zaczyna gwizdać jak się łopatki przycinają (VNT) i śmiga na granicy "notlaftu" - kiedyś tak ktoś na forum zasugerował..
Zawsze można logi zrobić i zobaczyć jak turbo "pompuje"
Między innymi ja to info głosiłem, potwierdzam również że to prawda (o ile wcześniej nie wycięło się katalizatora lub nie pękła z tyłu kolektora wydechowego tzw. "plecionka"), turbina z zaciętymi łopatkami zmiennej geometrii w pozycji max. doładowania bardziej gwiżdże bo ma ciągle wysokie ciśnienie doładowania, zanim u siebie tego nie stwierdziłem to turbinki nawet nie słyszałem, przeciągnij silnik do około 3500 RPM na ostatnim biegu (około 160 km/h) i jeśli poczujesz efekt "odcięcia" turbo to odpowiedź masz w tym temacie a zaręczam, że tak będzie.
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 03:52 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości