MK4 TDI AGR '98 - nie dopływa paliwo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK4 TDI AGR '98 - nie dopływa paliwo
Witam
Mój golfik już drugi tydzień stoi na parkingu, po nieudanych próbach uruchomienia/ naprawy piszę temacik w oczekiwaniu pomocy Będe musiał go zaciagnać do warsztatu, choć wolałbym uniknąć takiego wydatku (przy okazji - jakiś niedrogi warsztat w Gdańsku?)
A więc:
Podczas dużego mrozu (ok, -20st) odpaliłem go bez problemu, fakt że nie poczekałem aż się zagrzeje - błąd, ale mi się bardzo spieszyło. Podjechałem do świateł jakieś 200m, kiedy próbowałem ruszyć zaczął się dusić, wysprzęgliłem go, znów próbowałem ruszyć i zgasł. Od tamtej pory nie pali. Dodaje że był na rezerwie (dopiero się zapaliła).
Przy próbach uruchomienia było widać powietrze w wężyku od filtru do silnika, ropka była zasysana/pompowana. Spuściłem z filtru paliwa ropę, zalałem go, nic to nie dało z wyjątkiem tego ze teraz przewód do silnika jest zupełnie pusty, nie widać w nim paliwa, choćby bardzo długo piłować na rozruszniku. Wymieniłem filtr paliwa, zalałem - dalej nic.
Dzisiaj podpiąłem go do VAGa, był tylko błąd 'engine control module blocked by immobiliser', ale po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu znikł. Przewód od filtra paliwa do baku jest drożny (udało mi się łyknąć ropki, dmuchnąć też można).
Jak napisałem w temacie mam silnik AGR, rozumiem że nie ma w nim pompy paliwa przy baku, tylko pompa wtryskowa przy silniku. Ale dlaczego zatem na bezpieczniku, który jest opisany jako bezpiecznik pompy paliwa jest napięcie po przekręceniu kluczyka? Czy jest to bezpiecznik od pompy wtryskowej?
Czy mogło się coś przypchać przy samej pompce wtryskowej? Jest tam dużo zaworów i zaworków. Czy wstawienie autka do ciepłego może coś dać? Przez jakis czas temperatura w dzień była lekko powyżej zera, samochód stoi "pod chmurką" nie mam za bardzo gdzie go zaciągnąć w ciepłe miejsce.
Proszę o pomoc, co mogę jeszcze sprawdzić?
Janusz.
Mój golfik już drugi tydzień stoi na parkingu, po nieudanych próbach uruchomienia/ naprawy piszę temacik w oczekiwaniu pomocy Będe musiał go zaciagnać do warsztatu, choć wolałbym uniknąć takiego wydatku (przy okazji - jakiś niedrogi warsztat w Gdańsku?)
A więc:
Podczas dużego mrozu (ok, -20st) odpaliłem go bez problemu, fakt że nie poczekałem aż się zagrzeje - błąd, ale mi się bardzo spieszyło. Podjechałem do świateł jakieś 200m, kiedy próbowałem ruszyć zaczął się dusić, wysprzęgliłem go, znów próbowałem ruszyć i zgasł. Od tamtej pory nie pali. Dodaje że był na rezerwie (dopiero się zapaliła).
Przy próbach uruchomienia było widać powietrze w wężyku od filtru do silnika, ropka była zasysana/pompowana. Spuściłem z filtru paliwa ropę, zalałem go, nic to nie dało z wyjątkiem tego ze teraz przewód do silnika jest zupełnie pusty, nie widać w nim paliwa, choćby bardzo długo piłować na rozruszniku. Wymieniłem filtr paliwa, zalałem - dalej nic.
Dzisiaj podpiąłem go do VAGa, był tylko błąd 'engine control module blocked by immobiliser', ale po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu znikł. Przewód od filtra paliwa do baku jest drożny (udało mi się łyknąć ropki, dmuchnąć też można).
Jak napisałem w temacie mam silnik AGR, rozumiem że nie ma w nim pompy paliwa przy baku, tylko pompa wtryskowa przy silniku. Ale dlaczego zatem na bezpieczniku, który jest opisany jako bezpiecznik pompy paliwa jest napięcie po przekręceniu kluczyka? Czy jest to bezpiecznik od pompy wtryskowej?
Czy mogło się coś przypchać przy samej pompce wtryskowej? Jest tam dużo zaworów i zaworków. Czy wstawienie autka do ciepłego może coś dać? Przez jakis czas temperatura w dzień była lekko powyżej zera, samochód stoi "pod chmurką" nie mam za bardzo gdzie go zaciągnąć w ciepłe miejsce.
Proszę o pomoc, co mogę jeszcze sprawdzić?
Janusz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
W zbiorniku nie ma żadnej pompy .Paliwo ciągnie pompa wtryskowa .Skoro ci nie ciągnie to tam szukaj przyczyny .I to twoje immo mnie niepokoi wyglada na to że jednak odcina ci paliwo
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Przerabiałem ten sam problem.
Podnieś tylne siedzenie z prawej strony
pod wykładziną masz dostęp do zbiornika
zdejmij przewód który zasila pompę w paliwo
nałóż kawałek przeźroczystego przewodu i spróbuj zaciągnąć paliwo
jak nie idzie to musisz wyciągnąć ten pływak ze zbiornika i dokładnie go wymyć
u mnie było tyle syfu że gęste paliwo nie szło wcale
jak się z tym uporasz to jeszcze zalej filtr ropą i po kolei luzuj przewody od pompy przy wtryskach w miedzy czasie kręcąc rozrusznikiem
powinien się odpowietrzyć i gadać już bez większych problemów
Powodzenia
Podnieś tylne siedzenie z prawej strony
pod wykładziną masz dostęp do zbiornika
zdejmij przewód który zasila pompę w paliwo
nałóż kawałek przeźroczystego przewodu i spróbuj zaciągnąć paliwo
jak nie idzie to musisz wyciągnąć ten pływak ze zbiornika i dokładnie go wymyć
u mnie było tyle syfu że gęste paliwo nie szło wcale
jak się z tym uporasz to jeszcze zalej filtr ropą i po kolei luzuj przewody od pompy przy wtryskach w miedzy czasie kręcąc rozrusznikiem
powinien się odpowietrzyć i gadać już bez większych problemów
Powodzenia
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/148d385de3d32844.html][img]http://images23.fotosik.pl/219/148d385de3d32844m.gif[/img][/url]
Dzisiaj sprawdziłem elektrozawór N109:
Na pojedynczym przewodzie (czarny z białym paskiem) brak napięcia 12V - jest tylko 0,69V. Po przykładaniu tego przewodu do elektrozaworu nic nie tyka. Przy przyłozeniu "+" bezpośrednio z aku zaworek tyka, pobiera prąd 1,7A. Zmostkowałem go na stałe z "+" aku - nadal nic, paliwko nie płynęło. Dodaje że mam przełącznik ukryty odcinający pompkę, ale sprawdzałem go i jest ok.
Połączyłem wszystko "po staremu", zdjąłem przewody paliwowe z pompy, zassałem i w przezroczystym wężyku pojawiło się paliwo. Założyłem przewody na pompkę, kręciłem rozrusznikiem i było widać jak pompka zasysa paliwo - jednak z pęcherzami powietrza, kręciłem aż do wyładowania akumulatora i nic. Co myślicie? Odpowietrzyć go jak napisał Garsija? No i co z tym elektrozaworem?
Na pojedynczym przewodzie (czarny z białym paskiem) brak napięcia 12V - jest tylko 0,69V. Po przykładaniu tego przewodu do elektrozaworu nic nie tyka. Przy przyłozeniu "+" bezpośrednio z aku zaworek tyka, pobiera prąd 1,7A. Zmostkowałem go na stałe z "+" aku - nadal nic, paliwko nie płynęło. Dodaje że mam przełącznik ukryty odcinający pompkę, ale sprawdzałem go i jest ok.
Połączyłem wszystko "po staremu", zdjąłem przewody paliwowe z pompy, zassałem i w przezroczystym wężyku pojawiło się paliwo. Założyłem przewody na pompkę, kręciłem rozrusznikiem i było widać jak pompka zasysa paliwo - jednak z pęcherzami powietrza, kręciłem aż do wyładowania akumulatora i nic. Co myślicie? Odpowietrzyć go jak napisał Garsija? No i co z tym elektrozaworem?
poluzuj nakrętki od wtryskiwaczy, bo się zapowietrzyły. Zakręć rozrusznikiem aż poleci troche ropy z każdego wtrysku, potem wszystko dokręć i powinien zagadać. Najpierw spróbuj tak jak napisałem a elektrozawór podłącz jak był w oryginale. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 22:04 przez perty, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak masz taki klucz to dokręć z odpowiednim momentem .. ja się nie bawiłem w takie rzeczy - też miałem podobny problem - odkręciłem po kolei poszło paliwo - dokręciłem z wyczuciem - jednocześnie brat patrzył czy nic nie cieknie jak kręciłem... U mnie nie odpalił .. okazało się ,że filtr jest zalepiony syfem z ORLENU więc kupiłem nowy - zalałem paliwem .. następnie - rura od dolotu out - jedno walnięcie plaka ... i zapalił na dotyk.janchi pisze:Ok, ale nie muszę dokręcać kluczem dynamometrycznym tego? W moim poradniku jest napisane, że momentem 20 Nm.
Też mam AGR-a
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Dzisiaj autko poszło do warsztatu, zobaczymy co panowie mi powiedzą - dam znać.
[ Dodano: 09 Lut 2010 20:47 ]
Jednak był to elektrozawór pompy wtrysku (N109), jak było napisane w wątku przytoczonym przez "Italiano". Sprawdzałem ten zaworek wcześniej i cykał, przy podaniu plusa z akumulatora, więc stwierdziłem ze to nie to . Ponoć w warsztacie pokazało ten zawór na VAGu, jak sam podłączałem nic nie było, pewnie stare oprogramowanie kumpel miał jakieś.
Po wymianie zaworu też nie odpalił, było trzeba jeszcze odpowietrzyć.
Jak ktoś wie na przyszłość jak się odpowietrza po wymianie filtra paliwa może się podzielić informacją (pan mechanik nie chciał - domyślam się że chodzi o operację, o której wspomniał perty)
Koszt wycieczki do warsztatu 200 zł.
Pozdrawiam
[ Dodano: 09 Lut 2010 20:47 ]
Jednak był to elektrozawór pompy wtrysku (N109), jak było napisane w wątku przytoczonym przez "Italiano". Sprawdzałem ten zaworek wcześniej i cykał, przy podaniu plusa z akumulatora, więc stwierdziłem ze to nie to . Ponoć w warsztacie pokazało ten zawór na VAGu, jak sam podłączałem nic nie było, pewnie stare oprogramowanie kumpel miał jakieś.
Po wymianie zaworu też nie odpalił, było trzeba jeszcze odpowietrzyć.
Jak ktoś wie na przyszłość jak się odpowietrza po wymianie filtra paliwa może się podzielić informacją (pan mechanik nie chciał - domyślam się że chodzi o operację, o której wspomniał perty)
Koszt wycieczki do warsztatu 200 zł.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości